Привіт!
Ознайомилась зі всіма коментарями, відчула, що тема Performance Review викликає багато емоцій і для багатьох є чутливою. Тому вирішила додати всім одну відповідь.
Цілком допускаю, що у когось міг бути неприємний досвід у минулому. У нас процес побудований по-іншому: з акцентом на прозорість, гнучкість і живу взаємодію. Ми не розглядаємо Performance Review як автоматичний інструмент для перегляду компенсації, це окремий процес. Водночас можу впевнено сказати: системних проблем із питаннями справедливої оплати у нас немає.
Ми впровадили цю систему не заради «галочок». Так, у процесі є формалізовані етапи, але за ними завжди стоїть HR-команда, яка глибоко занурюється в контекст, слухає і веде діалог. Ми рухаємося поряд зі спеціалістом, щоб рішення було чесним і комфортним: і для самого спеціаліста, і для компанії. Ми про людей і про реальні рішення, які працюють для обох сторін.
Дякую, за змістовний коментар і що порушуєте важливу тему. Кожна подібна дискусія допомагає перевіряти себе і ставати точнішими.
Ми якраз багато працювали над тим, щоб уникнути «оцінки заради оцінки» або усереднених балів без змісту.
У шкалах з кількома категоріями часто є упередження щодо крайніх варіантів. Ми це розуміємо і тому активно вчимо лідерів та колег давати фідбек із прикладами, аналізуємо статистику за понад два роки та вже зараз бачимо, що у нас усі чотири категорії реально використовуються, включно з «Перевищує» та «Незадовільно», вимагаємо не просто вибору, а коментарів до оцінок, що знижує випадковість і «ефект натискання середини».
Тепер щодо відсутності середнього варіанту.
Ця шкала побудована не на математичному середньому, а на якісних рівнях перформансу, де кожна категорія відображає поведінкові прояви. В цьому випадку:
«Потребує покращення» — це не нижче середнього і не 50% від максимуму, а незавершене або нестабільне досягнення очікувань
«Відповідає очікуванням» — це стабільне, впевнене виконання ролі
Ми не використовуємо арифметику, це логічне зонування, подібне до розподілу в Болонській системі (де, наприклад,
Про на останок про потребу пояснювати оцінки.
Повністю згодна, що оцінка без прикладу втрачає цінність. Тому в цій системі обов’язково кожна оцінка має супроводжуватись конкретним прикладом або поясненням. Це підвищує прозорість, довіру та допомагає як тому, хто оцінює, так і тому, кого оцінюють, краще зрозуміти зони росту чи сили.
Сподіваюсь, вдалось додати більше контексту. )
Вдячна за запитання — відповідаю, спираючись на наш підхід і досвід:
Перегляд компенсації залежить в першу чергу від впливу на цінність для бізнесу, тому, якщо на момент підведення підсумків роботи спеціаліст ефективно взаємодіяв і виконав цілі, вплинув на business value та приніс додатковий business value — в такому випадку рев’ю завжди закінчується переглядом компенсації.
Так, звісно. Також в нас є регламентований позаплановий (off-cycle salary review) — це перегляд гонорару поза звичайним графіком. Він може відбуватися з різних причин і в будь-який час за ініціативою спеціаліста або його менеджера, не чекаючи дати наступного рев’ю.
У нас немає потреби звільняти працівників із хорошими результатами. Якщо спеціаліст демонструє стабільно хороший перформанс — це, навпаки, підстава для розвитку та довгострокової співпраці. Винятком може бути лише ситуація, коли виникає невідповідність культурі та цінностям. Але такі речі рідко виявляються лише під час рев’ю і точно не мають ставати причиною раптового звільнення. Навіть якщо є такі сигнали, ми зобов’язані дати людині зворотний зв’язок, пояснити, що саме не так і як це впливає на команду чи процеси, а також надати можливість виправити ситуацію. Важливо, щоб все відбувалося прозоро, із чітким розумінням можливих сценаріїв розвитку подій.
У нас система цілей побудована таким чином, що вони каскадуються від бізнес-цілей компанії до команд і кожного окремого спеціаліста. Завдяки цьому видно, як саме індивідуальний внесок впливає на загальний результат бізнесу.
Крім того, спеціаліст може відчути вплив завдяки своїм діям і ідеям. Наприклад, міг впровадити ідею корисної фічі або механіки, що поліпшила бізнесові показники, або повпливала на скорочення часу доставки продукту, або вдалось впровадити процес, який дозволив працювати швидше та якісніше.
Щодо бонусів — так, в нас є щорічна бонусна система, пов’язана з бізнес-показниками.