А підкажіть хтось будь-ласка щодо виходу зі статусу податкового резидента країни ЄС, в які перебував. Наприклад, була людина в країні А до 30.10 і вже повністю звідти виписалася з усіх інстанцій. Чи достатньо факту того, що людину з цією країною вже нічого не пов’язує для того, щоб людина вже не вважалася податковим резидентом країни? Чи можуть бути якісь заковирки специфічні в стилі «будеш залишатися нашим податковим резидентом до кінця квартару і тд» ?
Решил переезжать в другую страну, где буду работать на Украину легально (хорватская номад виза).
Спасибо за ответ, вижу, разбираетесь. Действительно, стоило либо сделать как вы говорите изначально, либо не доводить до такого момента. Сейчас просто уеду и буду надеяться, что постфактом никто не заинтересуется (*наивно).
Та, це точно... Поїду в Хорватію на номад візу, короче. Думаю, що якщо вже й прилетить лист щастя, то хоч вже не буде таким страшним, як якщо продовжу тут сидіти... А може й взагалі не попаду в перший обмін CRS, бо за перший рік ніби-то тільки акаунти з 1млн.дол+ будуть...(хоча і тут не ясно, йдеться про доходи в Україні 1млн+ чи за кордоном 1млн+)...
Дурний, що раніше не став розбиратися. Страшно за людей, які так і не стали цікавитися цією CRS темою.
Та там як такого кейсу і немає, просто в загальному спитали чи мають українці з віддаленою роботою, але перебуваючі в Німеччині, платити податки. Сказали — ні. Та й усе, ніхто кейси не розглядав. Мене там не було, це мені переказали.
Ну зараз ось почав гуглити. Схоже, що малося на увазі про фрілансерів.
В інтернеті інфа така «Українець, який виїхав як фрілансер, не має сплачувати податки у Німеччині. Іноземний заробіток не оподатковується в Німеччині, проте впливає на ставку податку з німецьких доходів.» — сайт ICTV. fakty.com.ua/...працювати звідки завгодно.
Блін, ось це так новина. Але все одно дуже якась спірна тема, бо чи є у ФОПа 3ої групи айтішника «постійне представництво» в Україні, чи воно все таки в Німеччині, бо ти працюєш звідси. Невизначенність.
Ще одне джерело пише так: «На практиці часто виникає спір з податковою, яка частина прибутку припадає на іноземне представництво. Ситуація зрозуміла, якщо за кордоном у підприємця орендований офіс, в якому сидять працівники та замовлення виконуються ними. Набагато складніше, якщо фрілансер працює над одним і тим же проектом і в іноземній офісі, і вдома в Німеччині. Тому краще заздалегідь подумати над розмежуванням доходів між підприємством та постійним представництвом та організувати роботу так, щоб спору з податковою не виникло.» europortal.biz.ua/...yni-dlia-pratsivnyka.html
Згоден... Бо здається так, що ця відповідь стосується тільки якогось там специфічного кейсу. Це ж взагалі не логічно виходить.
може у нас десь є ось цей документ в оригіналі (німецькою)?
mof.gov.ua/uk/taxation_abroad-654
хочу їм показати, цікаво що скажуть
Цікава ситуація. Мій друг німець ходив по різним інстанціям питати щодо податків по відношенню до українців. Таким чином, йому в фінанцамті (німецька податкова) та ауслендербехьорте (відділ міграції) сказали одне й те саме, що українці не мають платити податки Німеччині, при чому, як і будь-які люди, які працюють на треті країни і платять податки у цих країнах.
Ось мені цікаво. Вся інфа, яку ми маємо тут та яку ми обговорюємо каже те, що українці мають платити і тд і всі ми тут боємося ЦРС. А тим часом, податкові органи Німеччини кажуть, що ми їм нічого не повинні. Як це взагалі пояснити, невже там працюють такі некомпетенті люди?
наскільки я знаю, так, він також є фінансовою установою, банком. А оскільки зареєстрований
він не в Україні, то саме іноземним він і має вважатися
і до нього мають відноситися усі ті ж CRS правила, які ми тут обговорюємо.
є роз’яснення на офіційних джерелах:
вайз — wise.com/...work-with-my-wise-account
револют — help.revolut.com/...-collect-tax-information
Та, доречі, мені здається, що якщо мати Revolut аккаунт американськго філіалу, то тоді може вони не будуть брати участь в CRS, але будуть в FATCA. Та і для цього мабуть треба бути громадянином США.
Дійсно, тепер зрозумів, а за посилання на документ окреме дякую!
Насправді, нічим, це просто моя суб’єктивна догадка, базована на власній логіці.
Але я в цьому реченні мав на увазі, те щоб не потрапити у *другий* обмін по CRS (тобто за
Щодо *першого* обміну, що буде за
Дякую за відповідь, ще й розгорнуту :)
Все зрозумів, питання лише по:
Дані збираються та передаються по рахункам автоматично. Тобто, в тій чи іншій країні, якщо ваші рахунки були ідентифіковані, як рахунки нерезидента, то ці дані автоматично будуть передані в країну відповідного резидентства. І факт Вашого переїзду з той країни на цей процес — не впливають.
Можливо, я не так поставив питання, тому отримав відповідь, яка здається, трохи про інше.
Мав на увазі такий приклад:
Людина виїзжає, та закриває рахунки в країні «А» ДО початку 2024го року (тобто ДО початку збору даних за період
если владелец счета меняет резидентство во время периода, когда собираются данные для отчетности, то информация о его счете никуда не передается.
На жаль, я такого ніде не читав, тому не можу сказати, так це чи ні.
Але суто з особистих міркувань, я не думаю, що припинення податкового резидентства посеред періоду збору даних вплине на їх відправлення. Хіба що за умови, що вгадали дату і вийшло закрити рахунок (позбавитись податкового резидентства) до того, як банк постукав у двері з проханням пройти належну перевірку.
Дуже круто, що ви висвітлюєте всю цю інфу тут. Велике дякую за це, у великій мірі завдяки вам розібрався. Але, все ж, маю наразі задачку :))
Якщо є натхнення це тут обговорити, то було б круто)
Нехай маємо змодельовану ситуацію:
Людина перебуває в країні «А» з початку війни, тобто з 2022го. Весь цей час працює віддалено по укр. ФОПу на Україну та отримує незначний дохід
Оскільки рахунок старий (створений до 30 червня 2023го) та класифікується як рахунок з «низькою вартістью», бо на ньому менше 1млн долларів., то людина може не переживати, що її дані за період 01.07.23 — 31.12.23 потраплять в країну «А».
Але, очевидно, якщо не прийняти певні міри, то в наступному обміні, тобто тому, що за період 01.01.24 — 30.12.24, дані цієї людини вже мають 99% ймовірність бути відправленими до країни А. (*1% як шанс, що пощастить і укр.банк як фінансова установа просто не виконає належну перевірку, або повірить людині, яка звичайно ж скаже, що не має ніяких податкових резидентств, крім українського).
ТОМУ, правильними діями з метою уникнення розкриття даних про свій дохід та укр.рахунки, людина повинна покинути країну «А» до кінця 2023го року. Таким чином, належна перевірка зачепить її, коли людина вже не буде резидентом країни «А», а значить її дані НЕ будуть відправлені в країну «А». І таким чином, країна А не дізнається про доходи, які людина отримувала в 2022му та 2023му роках.
Чи такая умова вірна?
Додаткові питання до вищепосталенної задачі:
1) чи є шанс, що на результат вплине факт того, що людина також отримувала соц.виплати для біженців у країні «А». Таким чином, країна «А» передасть Україні дані про отримання виплат з 01.01.2023 (початок року) — по 31.12.2023. і Україна може припустити, що має надіслати дані про доходи навіть за перший період обміну, незважаючи на те, що рахунок не є «рахунком з високою вартістю» або «новим».
2) чи є можливість, що в другому за порядком обміні CRS Україна видасть дані не з 01.01.24 — 30.12.24, а з 01.07.23 — 30.12.24 ?
я думаю, что просто есть несколько филиалов. Например, европейский и американский. Европейский присоединится, а американский, например, нет.(т.к. у них фатка)
но это я утрирую, т.к. я не разбираюсь в вайзе и революте и тд
Знайшов матеріал, в якому описано як це буде відбуватись. mof.gov.ua/uk/crs-578
Тут сказано, що спочатку буде проведено Due dilligence опитування клієнта, я так розумію банк запитає в клієнта про всі його TIN, адреси реєстрації, проживання і тд. Таким чином, банк буде розуміти, в яку країну йому посилати дані про особу (та з якої їх власне отримувати).
Але тут не розкрито про те, як людей будуть спонукати чесно про свої податкові резиденції і тд.
«Закрити рахунки» звучить досить тоталітарно.Невже справді вони зможуть так просто це зробити? Що буде при цьому з коштами на рахунку..
І до того ж, мова йде про випадок, коли інформація не буде подана, чи також, коли вона не буде подана достовірно? Яким чином банк зможе перевірити факт того, що людина не вказала усі свої податкові резидентства (наприклад, змовчала про податкове резидентство у Франції)
Перепрошую, я не до кінця зрозумів, що ви маєте на увазі, коли кажете
резидент України надасть про це відповідну інформацію
.
Про що саме інформація?
Я зрозумів це як умова того, що особа сама повідомить німецький банк про свій рахунок у банку України, а банку в Україні вона скаже про рахунок банку в Німеччині. Думаю, я щось явно не так зрозумів. Бо таке робити наші люди навряд чи будуть
Дуже дякую за вашу статтю, нарешті я зрозумів суть CRS. Оскільки до цього я знаходив лише субєективні відповіді людей на кшлат «Так, всіх знайдуть» або «Не партеся, це все фігня». А ви тут надали юридично достовірну відповідь, яка все прояснила.
Особисто мене хвилювало питання, чи дізнається умовна країна А (член ЄС) про доходи українців в Україні, при умові, що вони тут навіть отримали статус податкового резидентства та ІНН, деякі навіть отримують якісь грошові надходження у виді допомоги від держави, що приймає біженців.
Тепер бачу, що все залежить від ips.ligazakon.net/document/JI08243A?an=2 . Якщо приймуть — то ЄС отримає всі данні, якщо ні — то спимо спокійно (*майже).
Ну до речі зараз ось недавно нац.банк ввів деякі полегшення в плані обміну валют і тд тп, тому я думаю, можна навіть розглядати варіант отримання гривень на укр.банк як фоп, а потім самостійно їх виводити на револют або вайз та користуватися, відповідно до бажань за кордоном. Але звичайно буде програш на курсі, тому це варто порахувати