Наразі йдеться про кількість50-60 літаків ф 16. Найімовірніше, Україна отримає F 16 Block 70/72 — найновішу версію винищувача з потужнішим радаром, новим озброєнням та авіонікою
Нажаль, якщо нічого по домовленостям не змінилось, то ми отримаємо відносно старі модифікації F-16AM. Саме такими літаками оперують Бельгія, Нідерланди і Данія. По параметрам вони повинні бути на рівні тих літаків що ми маємо зараз.
Вони не будуть «вундервафлею» яка сильно змінить хід бойових дій. Скоріше за все вони просто замінять ті літаки що є в нас зараз, так як у Су і Міг якими оперують ПСУ поступово закінчується ресурс.
Але однозначно це крок вперед так як в майбутньому ми можемо отримати більш новіші модифікації і перехід на них буде швидший так як в нас вже будуть відповідні пілоти і інфрастуктура.
Якщо комусь цікаво почитати більше про «F-16 для України» то рекомендую цикл статтей від австрійського експерта по військовій авіації Тома Купера:
xxtomcooperxx.substack.com/...garding-f-16s-for-ukraine
xxtomcooperxx.substack.com/...ing-f-16s-for-ukraine-51d
xxtomcooperxx.substack.com/...egarding-f-16-for-ukraine
Тут напевно варто уточнити що під «покупкою» мається на увазі саме викуп всього часу його роботи до кінця експлуатації. Саме таке трактування мав на увазі я і, напевно, ваш опонент з яким ви вели дискусію до цього.
Згоден з вами, що напряму про викуп супутника в прес релізі не написано але це випливає з пресрелізу якщо розглядати той абзац, який ми частково цитували, як єдине ціле.
«As part of the agreement, ICEYE will transfer full capabilities of one of its SAR satellites already in orbit for the Government of Ukraine’s use over the region. The SAR satellite will be operated by ICEYE. In addition, ICEYE will provide access to its constellation of SAR satellites, allowing the Ukrainian Armed Forces to receive radar satellite imagery on critical locations with a high revisit frequency.»
Якщо розглядати даний абзац з позиції, що доступ до всіх супутників компанії був тимчасовим, то тоді абзац виглядає нелогічно так як немає сенсу підкреслювати момент з окремим супутником.
Але якщо розглядати даний абзац з позиції, що супутник виділений повністю під потреби України доки він буде на орбіті, а доступ до інших супутників у нас по підписці на один рік, то абзац стає логічним.
Наскільки я розумію самого договору з Iceye не публікували. З джерел максимально наближених до офіційних я знайшов лише пост екс-міністра оборони в Facebook де також він пише саме про те, що один супутник було «викуплено», а до інших ми отримали доступ на рік.
www.facebook.com/...Fqjy9yd2YMazjTPcrV9NozdYl
Варто зауважити що перед реченням яке ви процитували йдеться про трансфер одного супутника у розпорядження уряду України.
«As part of the agreement, ICEYE will transfer full capabilities of one of its SAR satellites already in orbit for the Government of Ukraine’s use over the region. »
Наскільки я пам’ятаю то за ту суму там був договір про те, що один супутник викупається і передається нам у розпорядження, плюс ми отримуємо доступ до цілої мережі супутників на один рік.
Доктрина може змінитись з часом і в русні на більш технологічну. Проблема нашої ситуації в тому що рашка має ВВП кратно більший за наший, що в свою чергу дозволить їй витрачати більше на оборонку.
Так, зараз в них з армією значні проблеми але це ніяк не нівелює той факт, що після того як війна закінчиться, вони зможуть зробити «роботу над помилками» і відбудувати свою армію зробивши її більш технологічною.
Для прикладу, в
Плюс до цього варто пам’ятати, що у рашки людського ресурсу більше. Нажаль, в поєднанні з великим оборонним бюджетом це дозволить їй через
Можливо там залежить від суми замовлення. Я на минулому тижні замовив у них станцію за 300 євро з доставкою в Польщу на склад Нової Пошти і оплатою через ПриватБанк. Вчора з ранку вже отримав трекінговий номер відправлення від магазину.
В той же час під рекламою в Facebook в коментарях бачив проблему схожу на вашу але там замовлення було на суму близько 2000 євро.
Нещодавно в одній з тем на форумі приводили документ з переліком товарів критичного імпорту zakon.rada.gov.ua/...laws/show/153-2022-п#Text Даний список включає продукцію не тільки для оборонки але і багато товарів цивільного споживання (включаючи продукти). Тобто, в теорії, те, що ще не відпустили курс на міжбанку, й справді повинно стримувати ріст цін на товари так як імпортери можуть купляти валюту по куру НБУ.
Наприклад засоби гігієни, шоколад, чай, кава належать до критичного імпорту згідно того документу.
Якщо глянути історію версій того пакету в NPM (www.npmjs.com/package/faker) то версія останнього робочого релізу була 5.5.3 тоді як версія релізу де автор дропнув все 6.6.6. Тобто автор зробив новий major реліз з нестандартною версією, що вже само по собі повинно було б насторожити.
Це не нормально коли код на проді зав’язаний на latest версії пакетів так як у випадку виходу нової major версії одного з пакетів він може так само рухнути як і у випадку з faker.
Зазвичай перед тим як оновлюватись до нової major версії ознайомлюються зі списком braking changes. На це і був розрахунок автора пакету — що розробники зайдуть чекнути зміни і побачать що бібліотека була видалена.
Згоден з тим що їх відразу списувати не будуть після отримання F-16. Вони будуть літати доти, доки буде змога їх ремонтувати.
Основна проблема з ними в тому, що єдиним виробником запчастин для Су/Міг є російські компанії.
Зараз ремонт працюючих літаків відбувається за рахунок так званого «канібалізму» — деталі виймаються з тих літаків які вже неможливо відремонтувати. Наприклад, частина ряданських літаків переданих Польщею пішла саме на запчастини.
У кожного елемента літака є свій ресурс роботи після якого його можна лише замінити щоб літак зміг далі літати.
Для прикладу, ресурс роботи у Міг-29 складає 2500 годин для каркасу і до 1400 годин для двигунів.
uk.wikipedia.org/wiki/МіГ-29М
Якщо у випадку двигунів їх ще можна замінити, то у випадку закінчення ресурсу самого каркасу це вже кінець для літака.