Журналістка

Статті автора Anna Belovolchenko

«Якби я не мав досвіду строкової, в армії було б значно легше». Оператор БПЛА з позивним Друїд — про світчинг у геймдев і службу у війську «Якби я не мав досвіду строкової, в армії було б значно легше». Оператор БПЛА з позивним Друїд — про світчинг у геймдев і службу у війську

Anna Belovolchenko 3274

Віталій Лєзарєв — QA/QC у київському офісі Ubisoft, до 2021-го був співвласником компанії, що робила принти на одяг, а підлітком узагалі хотів стати військовим. Після початку повномасштабного вторгнення Віталій мобілізувався й нині служить оператором БПЛА. В інтерв’ю він розповів, як вдалося світчнутися в геймдев, що змінилося в українській армії та чому інфантильність інколи корисна навіть на фронті. 7

«Про відстрочку для чверті мільйона айтівців не йдеться». Чому новий порядок бронювання від мобілізації не працює і як це змінити «Про відстрочку для чверті мільйона айтівців не йдеться». Чому новий порядок бронювання від мобілізації не працює і як це змінити

Anna Belovolchenko 17586

DOU поспілкувався з компаніями, профільними кластерами й Асоціацією IT Ukraine про те, чого їм бракує у чинній процедурі бронювання, скількох спеціалістів насправді потрібно забронювати та яким вони бачать ідеальне рішення. 69

«З десяти далі проходять три-чотири кандидати». Як не провалити співбесіду з рекрутером геймдев-студії: розповідають фахівці «З десяти далі проходять три-чотири кандидати». Як не провалити співбесіду з рекрутером геймдев-студії: розповідають фахівці

Anna Belovolchenko 2226

На співбесідах з HR зазвичай немає складних технічних запитань — але далеко не всім кандидатам вдається пробитися далі. Що може стати червоними прапорцями і чому навіть скілові фахівці можуть провалили першу співбесіду, розповідають геймдев-компанії. 10

Чи варто інді-розробникам звертатися до видавців і чого очікувати від співпраці Чи варто інді-розробникам звертатися до видавців і чого очікувати від співпраці

Anna Belovolchenko 1174

Щоб примножити шанси на успіх, інді-розробники можуть звернутися до видавців, аби отримати допомогу в просуванні грі, тестуванні тощо. Але не завжди це дає бажаний ефект. Ми поспілкувалися з трьома геймдев-командами, які випустили ігри з допомогою паблішерів. Вони розповіли про свою мотивацію звертатися до видавців, їхній пошук, умови співпраці й те, наскільки задоволені результатом. 5

«Баристи переважно не вірили в наш задум». Айтівець — про те, чому облишив роботу у стартапах і запустив власний сервіс з підбору й доставки кави «Баристи переважно не вірили в наш задум». Айтівець — про те, чому облишив роботу у стартапах і запустив власний сервіс з підбору й доставки кави

Anna Belovolchenko 13483

Євген Високогляд понад 10 років запускав і розвивав стартапи. Однак влітку 2022-го він взяв творчу паузу і запустив власну справу — сервіс із доставки спешелті-кави, яку підбирають під індивідуальний смак. Євген розповів, чому став частиною спільноти кавоманів, як працює бізнес і що робити, якщо профі в галузі кажуть, що ідея приречена на провал. 13

Чи варто довіряти Telegram: ми поговорили про це з владою, кіберекспертами й представниками самого месенджера Чи варто довіряти Telegram: ми поговорили про це з владою, кіберекспертами й представниками самого месенджера

Anna Belovolchenko 29657

В Україні нині активно обговорюють питання безпеки месенджера Telegram, а також можливе обмеження його використання чи навіть повне блокування. DOU поспілкувався з експертами та співробітниками самого Telegram, щоб з’ясувати, чому питання про безпеку застосунку постало саме тепер. 241

Як створити цікавого ворога в грі. Розповідають геймдизайнери Як створити цікавого ворога в грі. Розповідають геймдизайнери

Anna Belovolchenko 1732

Противники — одна з ключових складових гри. Від того, наскільки вдало вони реалізовані, напряму залежатиме успіх усього проєкту. Ми поспілкувалися з геймдизайнерами 4A Games, Plarium та N-iX Game & VR Studio про те, хто долучається до створення противників в іграх, які є підходи до розробки ворогів та як працювати, якщо ресурси команди обмежені. 5

«Коли сам пишеш жарти, усе сприймаєш як жарт». Айтівець і стендап-комік Влад Галицький — про поєднання IT і комедії, реакцію на критику і перехід на українську «Коли сам пишеш жарти, усе сприймаєш як жарт». Айтівець і стендап-комік Влад Галицький — про поєднання IT і комедії, реакцію на критику і перехід на українську

Anna Belovolchenko 3620

Владислав Галицький — Growth Product Manager з понад 8-річним досвідом в IT. Крім того, він займається стендапом і є переможцем шоу «Розсміши коміка». Владислав розповів DOU, чому захопився комедією, як поєднує стендап і IT, а також про те, чому гумор потрібен навіть під час війни. 1

Чи потрібно грати, щоб отримати роботу в геймдеві: відповідають рекрутери й розробники Чи потрібно грати, щоб отримати роботу в геймдеві: відповідають рекрутери й розробники

Anna Belovolchenko 2539

В описах вакансій від геймдев-студій нерідко трапляються вимоги на кшталт «любов до ігор» чи «великий ігровий досвід». Та чи дійсно всі без винятку спеціалісти з розробки ігор мають грати на дозвіллі? Чи має значення, в які саме ігри грає кандидат? А також чи справді компанія може відмовити фахівцеві лише через брак ігрового досвіду? Ми поспілкувалися з розробниками та рекрутерами, щоб отримати відповіді на ці запитання. 5

Історія інженера-будівельника, який став Game AI Designer у People Can Fly Історія інженера-будівельника, який став Game AI Designer у People Can Fly

Anna Belovolchenko 1915

Михайло Ступніков свого часу працював інженером-будівельником на Чорнобильській АЕС і не вірив, що захоплення іграми може стати чимось серйознішим за хобі. Зрештою він зважився світчнутися в геймдев і розпочати свою кар’єру з QA. Зараз Михайло обіймає посаду Senior Game AI Designer у People Can Fly. Про перехід в індустрію розробки ігор, нюанси своєї спеціалізації та переїзд до Канади він розповів у інтерв’ю. 3

«Після запуску бізнесу став більше дружити з кофеїном». Senior Developer — про те, як розвиває власну справу у сфері торгівлі під час війни «Після запуску бізнесу став більше дружити з кофеїном». Senior Developer — про те, як розвиває власну справу у сфері торгівлі під час війни

Anna Belovolchenko 16179

Senior JavaScript Developer Олег Кобзар з початком повномасштабної війни запустив власну справу у сфері торгівлі. Про те, що спонукало відкрити бізнес, які є нюанси його запуску й плани щодо роботи в IT розробник розповів DOU. 60

Як працювати з ігровими механіками й чому не всі з них вдалі: поради геймдизайнерів Як працювати з ігровими механіками й чому не всі з них вдалі: поради геймдизайнерів

Anna Belovolchenko 1879

Ми розпитали геймдизайнерів Ubisoft, N-iX Game & VR Studio і Pingle Game Studio про те, як вони працюють з ігровими механіками, як виокремлюють основні й другорядні з-поміж них, чи можна вважати деякі рішення застарілими та чому складні механіки не завжди роблять гру цікавішою. 2

«Маски-шоу стоп-3». Який законопроєкт для захисту бізнесу готує влада й чому його не можна назвати досконалим «Маски-шоу стоп-3». Який законопроєкт для захисту бізнесу готує влада й чому його не можна назвати досконалим

Anna Belovolchenko 3504

DOU розповідає про те, як раніше в Україні регулювали питання обшуків у бізнесів, як саме пропонує оновити законодавство Мінцифри й що про ці нововведення думають юристи та представники IT-спільноти. 20

Аніматор Сергій Кристєв — про роботу в 4A Games і Creative Assembly, початок кар’єри в Маріуполі та переїзд до Британії Аніматор Сергій Кристєв — про роботу в 4A Games і Creative Assembly, початок кар’єри в Маріуполі та переїзд до Британії

Anna Belovolchenko 2108

Сергій Кристєв у геймдеві вже понад вісім років, нині — у студії Creative Assembly. Економіст за фахом, який після університету влаштувався на роботу в банк у Маріуполі, навіть не думав про те, що може стати аніматором. Утім, збіг обставин, друзі й неабияка мотивація допомогли йому потрапити в геймдев. В інтерв’ю Сергій розповів, як отримав першу роботу аніматором, як працював над Metro Exodus та чому зробив вибір на користь геймдеву, а не кіно. 2

«У світчерів майже завжди є перевага». Поради тестувальникам-початківцям від Senior QA Engineers «У світчерів майже завжди є перевага». Поради тестувальникам-початківцям від Senior QA Engineers

Anna Belovolchenko 14164

Нині за одне місце в компанії на позицію QA Manual у середньому змагаються 44 кандидати, і 5 — якщо йдеться про QA Automation. Ці показники є найвищими серед технічних спеціалістів в IT, що свідчить про неабияку конкуренцію. DOU поспілкувався із Senior QA Engineers про те, що вони сьогодні можуть порадити тим, хто вирішив стати тестувальником. 19

Репетитор з математики — про те, чому захопився геймдевом, звільнився з проєкту й робить ігри для себе Репетитор з математики — про те, чому захопився геймдевом, звільнився з проєкту й робить ігри для себе

Anna Belovolchenko 1878

Андрій Михайленко дає приватні уроки з математики і ремонтує комп’ютери. Свого часу він мріяв побудувати кар’єру в геймдеві, вивчав гейм- і левелдизайн, працював у ігровій студії. Та після початку широкомасштабної війни розглядає геймдев лише як фриланс-підробіток і хобі. Про мотивацію викладати дітям, власну гру і те, чому одного дня видалив усі свої проєкти, Андрій розповів в інтерв’ю. 5

«Є ризик втратити цікавого кандидата та уповільнити найм». Чи потрібні тестові в IT і якими вони мають бути «Є ризик втратити цікавого кандидата та уповільнити найм». Чи потрібні тестові в IT і якими вони мають бути

Anna Belovolchenko 11907

Єдиної думки щодо того, якими мають бути тестові завдання у 2023-му з погляду формату, оплати та фідбеку роботодавців, немає. Щоби краще зрозуміти позиції сторін — компаній та сами IT-спеціалістів, — DOU поспілкувався з ними на цю тему. 57

Аніматорка Наталя Каргапольцева — про анімацію ігор, роботу над Stranger Things і «Мавкою» та відмову жити в Канаді Аніматорка Наталя Каргапольцева — про анімацію ігор, роботу над Stranger Things і «Мавкою» та відмову жити в Канаді

Anna Belovolchenko 6861

Наталя Каргапольцева працювала над проєктами «Любов, смерть і роботи», «Дивні дива», «Фантастичні звірі», «Мавка. Лісова пісня». Та розпочинала вона свій шлях з маленької геймдев-компанії, а згодом працювала з Plarium й Electronic Arts. Про те, як, народившись у сім’ї залізничників, вона зацікавилась анімацією, про роботу над знаними проєктами, студію мрії й волонтерство в часи війни Наталя розповіла в інтерв’ю GameDev DOU. 25

«На мітапі мене питали, де брати чашки, бо не думали, що я учасниця івенту». Українські топменеджерки — про кар’єру в IT та випадки сексизму «На мітапі мене питали, де брати чашки, бо не думали, що я учасниця івенту». Українські топменеджерки — про кар’єру в IT та випадки сексизму

Anna Belovolchenko 20682

DOU поспілкувався з лідерками українського IT — жінками, які обіймають топові менеджерські посади в компаніях. Вони поділилися своїми історіями про вибір професії, кар’єру, перепони, які виникали на їхньому шляху, та думками про те, наскільки сьогодні жінкам складно увійти й розвиватися в IT. 132

Історія хіміка, який став програмістом в Ubisoft і нині служить у ЗСУ Історія хіміка, який став програмістом в Ubisoft і нині служить у ЗСУ

Anna Belovolchenko 5238

Костянтин Ніфантьєв уже п’ять років працює у київському офісі Ubisoft. Хімік за освітою, він програмує внутрішні продукти компанії, які полегшують роботу іншим командам і покращують ігрові релізи. В інтерв’ю Костянтин розповів про те, чому змінив професію, чим робота в R&D-відділі відрізняється від роботи над конкретною грою та що спонукало його з власної ініціативи піти в ЗСУ. 5

← Сtrl 123456...16 Ctrl →