«Якби я не мав досвіду строкової, в армії було б значно легше». Оператор БПЛА з позивним Друїд — про світчинг у геймдев і службу у війську
Віталій Лєзарєв — QA/QC у київському офісі Ubisoft, до
Віталій Лєзарєв — QA/QC у київському офісі Ubisoft, до
DOU поспілкувався з компаніями, профільними кластерами й Асоціацією IT Ukraine про те, чого їм бракує у чинній процедурі бронювання, скількох спеціалістів насправді потрібно забронювати та яким вони бачать ідеальне рішення. 69
На співбесідах з HR зазвичай немає складних технічних запитань — але далеко не всім кандидатам вдається пробитися далі. Що може стати червоними прапорцями і чому навіть скілові фахівці можуть провалили першу співбесіду, розповідають геймдев-компанії. 10
Щоб примножити шанси на успіх, інді-розробники можуть звернутися до видавців, аби отримати допомогу в просуванні грі, тестуванні тощо. Але не завжди це дає бажаний ефект. Ми поспілкувалися з трьома геймдев-командами, які випустили ігри з допомогою паблішерів. Вони розповіли про свою мотивацію звертатися до видавців, їхній пошук, умови співпраці й те, наскільки задоволені результатом. 5
Євген Високогляд понад 10 років запускав і розвивав стартапи. Однак влітку
В Україні нині активно обговорюють питання безпеки месенджера Telegram, а також можливе обмеження його використання чи навіть повне блокування. DOU поспілкувався з експертами та співробітниками самого Telegram, щоб з’ясувати, чому питання про безпеку застосунку постало саме тепер. 241
Противники — одна з ключових складових гри. Від того, наскільки вдало вони реалізовані, напряму залежатиме успіх усього проєкту. Ми поспілкувалися з геймдизайнерами 4A Games, Plarium та N-iX Game & VR Studio про те, хто долучається до створення противників в іграх, які є підходи до розробки ворогів та як працювати, якщо ресурси команди обмежені. 5
Владислав Галицький — Growth Product Manager з понад
В описах вакансій від геймдев-студій нерідко трапляються вимоги на кшталт «любов до ігор» чи «великий ігровий досвід». Та чи дійсно всі без винятку спеціалісти з розробки ігор мають грати на дозвіллі? Чи має значення, в які саме ігри грає кандидат? А також чи справді компанія може відмовити фахівцеві лише через брак ігрового досвіду? Ми поспілкувалися з розробниками та рекрутерами, щоб отримати відповіді на ці запитання. 5
Михайло Ступніков свого часу працював інженером-будівельником на Чорнобильській АЕС і не вірив, що захоплення іграми може стати чимось серйознішим за хобі. Зрештою він зважився світчнутися в геймдев і розпочати свою кар’єру з QA. Зараз Михайло обіймає посаду Senior Game AI Designer у People Can Fly. Про перехід в індустрію розробки ігор, нюанси своєї спеціалізації та переїзд до Канади він розповів у інтерв’ю. 3
Senior JavaScript Developer Олег Кобзар з початком повномасштабної війни запустив власну справу у сфері торгівлі. Про те, що спонукало відкрити бізнес, які є нюанси його запуску й плани щодо роботи в IT розробник розповів DOU. 60
Ми розпитали геймдизайнерів Ubisoft, N-iX Game & VR Studio і Pingle Game Studio про те, як вони працюють з ігровими механіками, як виокремлюють основні й другорядні з-поміж них, чи можна вважати деякі рішення застарілими та чому складні механіки не завжди роблять гру цікавішою. 2
DOU розповідає про те, як раніше в Україні регулювали питання обшуків у бізнесів, як саме пропонує оновити законодавство Мінцифри й що про ці нововведення думають юристи та представники IT-спільноти. 20
Сергій Кристєв у геймдеві вже понад вісім років, нині — у студії Creative Assembly. Економіст за фахом, який після університету влаштувався на роботу в банк у Маріуполі, навіть не думав про те, що може стати аніматором. Утім, збіг обставин, друзі й неабияка мотивація допомогли йому потрапити в геймдев. В інтерв’ю Сергій розповів, як отримав першу роботу аніматором, як працював над Metro Exodus та чому зробив вибір на користь геймдеву, а не кіно. 2
Нині за одне місце в компанії на позицію QA Manual у середньому змагаються 44 кандидати, і 5 — якщо йдеться про QA Automation. Ці показники є найвищими серед технічних спеціалістів в IT, що свідчить про неабияку конкуренцію. DOU поспілкувався із Senior QA Engineers про те, що вони сьогодні можуть порадити тим, хто вирішив стати тестувальником. 19
Андрій Михайленко дає приватні уроки з математики і ремонтує комп’ютери. Свого часу він мріяв побудувати кар’єру в геймдеві, вивчав гейм- і левелдизайн, працював у ігровій студії. Та після початку широкомасштабної війни розглядає геймдев лише як фриланс-підробіток і хобі. Про мотивацію викладати дітям, власну гру і те, чому одного дня видалив усі свої проєкти, Андрій розповів в інтерв’ю. 5
Єдиної думки щодо того, якими мають бути тестові завдання у
Наталя Каргапольцева працювала над проєктами «Любов, смерть і роботи», «Дивні дива», «Фантастичні звірі», «Мавка. Лісова пісня». Та розпочинала вона свій шлях з маленької геймдев-компанії, а згодом працювала з Plarium й Electronic Arts. Про те, як, народившись у сім’ї залізничників, вона зацікавилась анімацією, про роботу над знаними проєктами, студію мрії й волонтерство в часи війни Наталя розповіла в інтерв’ю GameDev DOU. 25
DOU поспілкувався з лідерками українського IT — жінками, які обіймають топові менеджерські посади в компаніях. Вони поділилися своїми історіями про вибір професії, кар’єру, перепони, які виникали на їхньому шляху, та думками про те, наскільки сьогодні жінкам складно увійти й розвиватися в IT. 132
Костянтин Ніфантьєв уже п’ять років працює у київському офісі Ubisoft. Хімік за освітою, він програмує внутрішні продукти компанії, які полегшують роботу іншим командам і покращують ігрові релізи. В інтерв’ю Костянтин розповів про те, чому змінив професію, чим робота в R&D-відділі відрізняється від роботи над конкретною грою та що спонукало його з власної ініціативи піти в ЗСУ. 5