Журналістка

Статті автора Anna Belovolchenko (стор. 3)

«Найголовніше — бажання і мінімальна комунікабельність». Учасники геймджемів — про мотивацію брати участь в івентах і поради новачкам «Найголовніше — бажання і мінімальна комунікабельність». Учасники геймджемів — про мотивацію брати участь в івентах і поради новачкам

Anna Belovolchenko 1124

Як долучитися до геймджему зі створення ігор? Чи обов’язково мати команду для цього? Та як розпланувати час на заході, щоб встигнути реалізувати задумане? Про це та багато іншого ми розпитали інді-розробників, які вже неодноразово були учасниками джемів і хакатонів та випустили не одну гру після них.

«Я став вільним, але біднішим на $1100». Через що айтівці судяться з IT-компаніями та в якому разі роботодавець сам може подати до суду «Я став вільним, але біднішим на $1100». Через що айтівці судяться з IT-компаніями та в якому разі роботодавець сам може подати до суду

Anna Belovolchenko 11566

DOU разом з юристами розповідає, за що загалом можуть судитися в IT-індустрії, скільки тривають і коштують судові процеси та що робити, якщо ваші права порушили. 34

Lead Weapons Artist з tinyBuild — про співбесіди, роботу над AAA-іграми та зворотний бік низького порогу входу в професію Lead Weapons Artist з tinyBuild — про співбесіди, роботу над AAA-іграми та зворотний бік низького порогу входу в професію

Anna Belovolchenko 3594

Андрій Першута, Lead Weapons Artist у tinyBuild GAMES самостійно вивчав 3D-моделювання, і у перший компанії одразу ж отримав посаду Middle Artist, перестрибнувши щаблі інтерна та джуна. А першим проєктом для нього стала культова гра Call of Duty. В інтерв’ю художник розповів, чому обрав за спеціалізацію саме зброю, що відрізняє хороші роботи від поганих, і які навички допоможуть отримати роботу на конкурентному ринку. 8

Розробник Titan Chaser Стас Шостак — про успішні й провальні релізи, поради початківцям і мобілізацію Розробник Titan Chaser Стас Шостак — про успішні й провальні релізи, поради початківцям і мобілізацію

Anna Belovolchenko 3869

Розробник Titan Chaser та ще чотирьох інді-ігор Станіслав Шостак у серпні 2022 року отримав повістку і став одним з понад 10 тисяч українців, які пройшли навчання в Британії. В інтерв’ю він розповів, чому пішов служити, хоча й міг уникнути цього, як заради першого проєкту довелося продати машину, що найбільше ненавидить у своїй роботі, а також чому не вкладається у просування ігор. 6

«Надійно заблокувати щось в інтернеті неможливо». Як в Україні блокуються російські ресурси й чому це зачіпає легальні сайти «Надійно заблокувати щось в інтернеті неможливо». Як в Україні блокуються російські ресурси й чому це зачіпає легальні сайти

Anna Belovolchenko 11345

Разом з експертами DOU розповідає, які документи регулюють блокування російських ресурсів сьогодні та які опції доступні телеком-операторам у технічній площині. 27

Перебільшені ризики: як «податок на Google» вплинув на користувачів популярних сервісів Перебільшені ризики: як «податок на Google» вплинув на користувачів популярних сервісів

Anna Belovolchenko 6402

Минув рік, відколи в Україні запрацював так званий податок на Google — закон, який зобов’язав такі компанії, як Google, Amazon, Meta сплачувати 20% податку на додану вартість. DOU розповідає, чи справдилися побоювання, що платитимуть більше зрештою користувачі, та чому «податок на Google» приніс до бюджету навіть більше, ніж очікували. 36

Як створювати відеоролики для ігор і стати Cinematic Artist — історія спеціаліста з досвідом у Frogwares, AtomTeam та Vidloonnya Reborn Як створювати відеоролики для ігор і стати Cinematic Artist — історія спеціаліста з досвідом у Frogwares, AtomTeam та Vidloonnya Reborn

Anna Belovolchenko 2218

Костянтин Мацнев пройшов шлях від Cinematic Artist у Frogwares до продюсера у Vidloonnya Reborn. В інтерв’ю він розповідає про складність цих професій, як звільнився з української студії, щоб працювати в CD Projekt, але так і не отримав роботу в польській компанії, а також про те, що потрібно знати синематик артистам в геймдеві.

«Порвати» з агресором. Як для EPAM, DataArt та Luxoft вихід з ринку рф розтягнувся майже на рік «Порвати» з агресором. Як для EPAM, DataArt та Luxoft вихід з ринку рф розтягнувся майже на рік

Anna Belovolchenko 16985

Компанії EPAM, DataArt і Luxoft майже одразу після російського вторгнення засудили дії агресора й заявили, що зупинять будь-які бізнес-операції там. Однак цей процес розтягнувся на місяці, що спричинило критику з боку IT-спільноти. DOU розібрався, на якому етапі вихід компаній з російського ринку сьогодні. 116

Особистий бренд айтівця. Навіщо його будувати і як це робити Особистий бренд айтівця. Навіщо його будувати і як це робити

Anna Belovolchenko 11736

Впізнавана людина з гарною репутацією має більше шансів отримувати бажане: кращу роботу, вищу зарплату, вигідніші бізнес-партнерства тощо. Та щоб здобути це, потрібно працювати над особистим брендом. Разом з експертками покроково розповідаємо, як це зробити. 78

Співзасновник Indie Cup — про просування інді-ігор, історію запуску фестивалю та майбутнє українського геймдеву Співзасновник Indie Cup — про просування інді-ігор, історію запуску фестивалю та майбутнє українського геймдеву

Anna Belovolchenko 1530

Ігор Поспішний — співзасновник агентства з просування ігор GTP Media та фестивалю Indie Cup. В інтерв’ю він розповів, як став частиною ігрової індустрії, чому взявся за просування саме інді-ігор та на що необхідно звертати увагу розробникам, аби проєкт помітили на ринку. А ще про те, з чого починався Indie Cup, чому його онлайн-формат залишається незмінним, а от правила — ні, і як війна впливає на сферу ігор. 2

IT і закон: які ключові для індустрії рішення ухвалили у 2022 році IT і закон: які ключові для індустрії рішення ухвалили у 2022 році

Anna Belovolchenko 8062

Воєнний 2022 рік відзначився законами та постановами, що торкаються IT-галузі: Дія City, е-резидентство, обіг криптовалют тощо. Спільно з юристами DOU пояснює, що змінили ті чи інші ініціативи, а також чого чекати наступного року. 3

«Ігрова анімація має дуже технічне підґрунтя». 2D- і 3D-аніматори — про те, що варто знати охочим увійти в професію «Ігрова анімація має дуже технічне підґрунтя». 2D- і 3D-аніматори — про те, що варто знати охочим увійти в професію

Anna Belovolchenko 2314

Краще вивчати 2D- чи 3D-анімацію? Яку програму для роботи обрати? Який спектр обов’язків аніматора на реальному проєкті? А чи справді усім обов’язково знімати власні референси перед тим, як братися за анімацію? Ми поставили ці та інші питання фахівцям з N-iX Game & VR Studio, Kevuru Games, Ubisoft та інших студій. Їхні відповіді можуть допомогти новачкам краще зрозуміти, які перші кроки робити, щоб увійти у професію.

Програміст S.T.A.L.K.E.R. 2 — про розробку рушіїв з нуля, унікальні рішення в Survarium та службу в теробороні Програміст S.T.A.L.K.E.R. 2 — про розробку рушіїв з нуля, унікальні рішення в Survarium та службу в теробороні

Anna Belovolchenko 9677

Дмитро Ясєнєв — Lead Programmer у GSC Game World, який захопився розробкою ігор ще у 90-ті. В інтерв’ю він розповів, як розробляв рушій для S.T.A.L.K.E.R. 2, створював для Survarium рішення кращі, ніж в Call of Duty чи Overwatch, а також про роботу в IT, повернення до геймдеву та службу в ТрО. 10

Робочі мітинги: які бувають види та як поводитися, щоби зустрічі були ефективними Робочі мітинги: які бувають види та як поводитися, щоби зустрічі були ефективними

Anna Belovolchenko 7168

Мітинги — це спосіб співпраці, обміну інформацією та пошуку рішень у команді. Однак далеко не завжди вони корисні. Ми поспілкувалися з айтівцями, які й самі організовують зустрічі, й беруть участь у тих, що запланували колеги. Вони розповіли, які мітинги проводять у їхніх командах, що на них зазвичай обговорюють і чому може статися так, що звичайна зустріч завершується звільненням. 3

Переможцю — до $20 тисяч. 10 найпрестижніших змагань для програмістів Переможцю — до $20 тисяч. 10 найпрестижніших змагань для програмістів

Anna Belovolchenko 3701

DOU підготував добірку з десяти найпрестижніших змагань, у яких можуть взяти участь як школярі-програмісти, так і студенти й навіть досвідчені кодери. А ще ми поспілкувались з учасниками таких змагань, які розповіли про свій досвід, типові завдання й мотивацію до участі у конкурсах для програмістів. 1

«Навіщо жити, щоб працювати?». Українка — про роботу в ігровій аутсорс-компанії та запуск власної артстудії у Британії «Навіщо жити, щоб працювати?». Українка — про роботу в ігровій аутсорс-компанії та запуск власної артстудії у Британії

Anna Belovolchenko 3384

Тетяна Кузьменко розпочала шлях в геймдеві у 2019-му як акаунт-менеджерка в аутсорс-студії. Після повномасштабного вторгнення вона потрапила під скорочення та переїхала до Британії, де спробувала себе в класичному IT, але вже влітку звільнилася і заснувала геймдев-артстудію, яка працює за аутсорсом. Про те, чому затримуватися довго на одній роботі — нудно, про особливості обов’язків акаунт-менеджерки й відмінності у культурі ведення бізнесу в Україні та Британії Тетяна розповіла в інтерв’ю. 1

«У новій компанії я витримала 4 місяці». Історії айтівців, які хотіли отримати кращу роботу, проте вийшло тільки гірше «У новій компанії я витримала 4 місяці». Історії айтівців, які хотіли отримати кращу роботу, проте вийшло тільки гірше

Anna Belovolchenko 20252

DOU поспілкувався з двома спеціалістами з IT-індустрії, які змінили роботу з надією отримати те, чого їм бракувало на попередніх місцях праці, втім на практиці все виявилося інакше, ніж вони собі уявляли. 31

Додаткові генератори й оптоволокно. Як інтернет-провайдери працюють, коли немає електроенергії, і що пропонують клієнтам Додаткові генератори й оптоволокно. Як інтернет-провайдери працюють, коли немає електроенергії, і що пропонують клієнтам

Anna Belovolchenko 43548

Росіяни продовжують завдавати ударів по енергооб’єктах України. Вимикання електроенергії часто тягне за собою й зникнення інтернету, який необхідний як для комунікації з близькими, так і для стабільної роботи. DOU зібрав інформацію про те, як провайдери Києва забезпечують доступ до інтернету, коли немає електроенергії, та що кожен абонент може зробити, щоб якнайдовше залишатися на зв’язку. 92

Як початківцям в IT знайти собі ментора — відповідають чотири наставники з понад 10 роками досвіду в індустрії Як початківцям в IT знайти собі ментора — відповідають чотири наставники з понад 10 роками досвіду в індустрії

Anna Belovolchenko 10977

DOU поговорив з айтівцями, які, крім основної роботи, взяли на себе роль наставників. Ми розпитали їх про те, де шукати ментора, як сформувати до нього запит та на яку допомогу можна розраховувати. 3

Як не вигоріти за 8 років в інді та перейти в AAA-розробку. Інтерв’ю з Lead Gameplay Developer у Dragons Lake Як не вигоріти за 8 років в інді та перейти в AAA-розробку. Інтерв’ю з Lead Gameplay Developer у Dragons Lake

Anna Belovolchenko 3403

До роботи в Dragons Lake Євгеній Микитюк, Lead Gameplay Developer, вісім років присвятив інді-розробці. В інтерв’ю він розповів про те, чому так довго пропрацював на одну компанію, чим відрізняється інді-команда від ААА-студії, про вигорання, а також те, чому розробники подекуди не люблять проходити ігри, над якими працюють. 12

← Сtrl 123456...16 Ctrl →