Поліна Портова — світчерка. До того як стати iOS Developer, вона працювала у вірусологічному відділенні лабораторії та створювала кастомні імпланти для пацієнтів з усього світу. В інтерв’ю DOU фахівчиня розповіла, чим відрізняються робота і зарплата в біологічній сфері та IT, яку роль в її переході відіграла менторка та чому не всі можуть зважитися на зміну професії.
Анна Булавіна — українська художниця, яка нині працює в ізраїльській студії Moon Active. З України Анна поїхала після початку повномасштабного вторгнення: перебралася до сім’ї, яка вже тривалий час мешкала в Ізраїлі. В інтерв’ю художниця розповіла, як свого часу обирала освіту, чому перейшла з відділу розробки ігор у відділ маркетингу та як її вдруге наздогнала війна.
Анастасія Доміна — 2D та Concept Artist, яка тільки нещодавно почала свій шлях у геймдеві. В інтерв’ю вона розповіла, чому кинула навчання, як працювала прибиральницею в Чехії, чому студії самі пропонували їй виконати тестове на старті кар’єри та навіщо художниці вести ютуб-канал про малювання.
UNITED24 і ЛУН втілюють проєкт «Відбудова України», щоб зібрати кошти на відновлення будинків Київщини. Зацікавити іноземців вирішили інтерактивністю: можна стежити за реконструкцією онлайн і порівнювати, як було і як стало.
Денис Суділковський з компанії ЛУН розповів, що знадобилося команді, як проєкт адаптували до європейського інтернету і на скільки будинків вже зібрали кошти.
Юрій Бойко — айтівець і пекар, який нині служить у лавах ЗСУ. Свого часу він вчився у КПІ, працював в IT-компанії, але відчував, що це не зовсім його. Тому залишив індустрію, а навесні 2022-го став працювати і жити в пекарні звільненої Бучі. В інтерв’ю DOU Юрій розповів, як захопився випічкою, чому не став пекарем одразу і як зважився на це після роботи в IT.
Богдан Тодчук — Full Stack Developer у Modus X, Dtek Group, який на дозвіллі майструє музичні інструменти. Серед його клієнтів — театр ДАХ, гурт Dakh Daughters й просто поціновувачі незвичних гітар. В інтерв’ю Богдан розповів про свою справу, про роботу на «Укроборонпром» і про те, чому він не збирається покидати IT заради виготовлення музичних інструментів.
Свій перший бізнес Дмитро Коваленко запустив на четвертому курсі КПІ. А другу компанію — за два тижні до повномасштабного вторгнення. В інтерв’ю Дмитро розповів, як запустилися ці проєкти, які правила порушилися в процесі і як підбір психотерапевтів може бути важливішим за інженерну складову.
Сергій Цвєлих планував стати вченим. Та після того, як одного дня взявся малювати у Photoshop, плани змінилися. У свої 25 він — ілюстратор в Blizzard і працює над Hearthstone. В інтерв’ю Сергій розповів, як став художником, чим підкорив Blizzard та чому в його портфоліо багато робіт з елементами української культури.
Сергій Гриненко до початку повномасштабного вторгнення працював на посаді Front-End Developer у Wargaming, цікавився зброєю та обожнював World of Tanks. Але після 24 лютого 2022-го зрозумів: потрібно воювати. В інтерв’ю він розповів, чому долучився до лав армії з власної ініціативи, чим займався в артрозвідці та пояснив, чому не варто нарікати на брак західної допомоги чи недостатні зусилля військових на фронті.
Сергій Бойко став аніматором досить випадково майже 10 років тому. Нині він обіймає посаду Technical Animator у британській компанії Pixel Toys. В інтерв’ю Сергій розповів, чому не закінчив університет, навіщо проміняв художню анімацію на технічний бік справи та чому сьогодні думає про зміну кар’єру — на програміста.
Сергій Рибальченко — проєктний менеджер у Frag Lab, який після початку повномасштабного вторгнення зайнявся волонтерською діяльністю. Спочатку він разом з колегами закривав одиничні потреби на фронті. Та сьогодні спеціаліст залучений до мільйонних зборів, які запускає Frag Lab, KOLO та інші організації. В інтерв’ю він розповів, у чому запорука успіху вдалого збору, чи справді нині менше донатять і навіщо гейміфікувати волонтерські активності.
З 1 вересня 2023-го українські школярі вивчатимуть інформатику за оновленою програмою. Її розробили з ініціативи Мінцифри та МОН, а створювали не лише вчителі, а й представники IT-спільноти. DOU дізнався, як зміняться уроки, чи задоволені нововведеннями вчителі та що від цього отримають діти.
Катерина Отрощенко — 2D Artist, яка 11 років працювала в українському геймдеві, а нині переїхала до Шотландії. В інтерв’ю художниця розповіла, як їй була корисна профільна освіта, чого сьогодні вимагають від новачків і чим робота шотландських рекрутерів відрізняється від українських.
За допомогою хакерського інструмента Flipper Zero, який виготовляє компанія з російським корінням, можливо зламати чужу Tesla або ж відчинити двері з карткозчитувачем. Цей хакертул і під час війни можна придбати в Україні. DOU розповідає, чи справді Flipper Zero може нести загрозу.
Сергій Тодосан — геймдизайнер у Ubisoft, який з лютого 2022-го з власної ініціативи вступив до лав ЗСУ. Понад рік він пробув безпосередньо на фронті, а віднедавна повернувся до Києва. В інтерв’ю Сергій розповів, в яких умовах починав нести службу, чому його бригаду жодного разу не виводили на відновлення, про випадок на фронті, після якого неабияк «попаяло», про дисонанс після повернення до Києва та, у яку гру вперше зіграв після повернення з передової.
Ми поспілкувалися з Андрієм Чевічаловим, Executive Producer української студії Frag Lab, яка вже під час повномасштабної війни випустила у ранній доступ шутер Shatterline. В інтерв’ю Андрій розповів, чому розробникам доводилося працювати по 60-70 годин на тиждень, назвав три країни, де в Shatterline грають найбільше, повідомив для чого компанія створила симулятор F-16 та чим сьогодні Frag Lab допомагає фронту.
Олексій Ковалевський — Graphics Programmer у N-iX Game & VR Studio, який розробляє ігри вже 10 років. Окрім цього, він має непересічне захоплення — варить пиво. Його хобі згодом переросло в бізнес, і тепер Олексій, поза роботою в студії, керує власним пабом, весь дохід з якого віддає на потреби волонтерів. В інтерв’ю розробник розповів, чому пішов у геймдев, наскільки складно відкрити паб і чи готовий він облишити роботу в студії задля розвитку власної справи.
В інтерв’ю DOU айтівець і науковець Микола Максименко розповідає, чому перейшов з науки в комерційне IT, навіщо команда Haiqu розробляє ПЗ, що покращить роботу квантових комп’ютерів та чому робота в цьому домені важлива для України.
В інтерв’ю DOU Big Data Engineering Manager Тарас Кльоба розповідає про особливості роботи в банківському домені, зміни, що відбулися у підходах до роботи з великими даними, а також перспективи для Big Data спеціалістів.
Валерія Капелюш — Concept Artist родом з Херсона, яка нині працює в студії Gameloft у Торонто. В інтерв’ю вона розповіла, як перекладачка за освітою змогла потрапити в геймдев, чим пошук роботи в Канаді відрізняється від пошуку в Україні та як художникам опинитися в омріяній компанії.