Усе залежить від розміру страхових платежів, не можна їхати ’туди’ лише зі святою впевненістю, що буде ’не гірше’. ’Там’, як писали в одному треді на доу, людей зі школи привчають думати про пенсію та відкладати/інвестувати. Але я не бачив у жодній статті розділу про пенсійну систему. Хоча ,можливо, неуважно дивився.
Ну як вам сказати. 200 євро в Україні та в Німеччині все ж мають різну купівельну спроможність. І вони вполовину знеціняться за 40 років (1.5% інфляція в Німеччині, якщо не помиляюсь). Але я не знаю, може в них це все індексується через деякі проміжки часу.
Енівей, ці 200 євро — це приблизно вартість комунальних платежів у квартирі, навіть якщо вона буде своєю. Хоча, наскільки мені відомо, ’квартири’ там купляють під здачу. Для себе — будинок.
До речі, ніде не бачив обговорення пенсійної системи, крім якогось треду про Британію. А це треба враховувати, бо що більший вік виїзду — то менша пенсія в цій країні. Для прикладу, 8 років внесків у державний фонд в Німеччині — це щось біля 200 євро солідарної пенсії, якщо не помиляюсь. Інформація від берлінця.
Так що для пристойної старості доведеться купити й здавати нерухомість, або інвестувати.
А іпотека, хоч і під 3% — це
наче не так, але перевірити вже не можи — втратив тред
Ну і, звісно, зворотній бік автомобілізації — у години пік там справжній Пекін. Дорога з Дубаї в Шарджу (±40км) займала
Не так довго був саме в Дубаї, але загалом враження від ОАЕ — країна, зроблена для автомобілів. Хайвеї на
Після тижневої відпустки в ОАЕ та накатаної тисячі кілометрів всіма сімома еміратами, залишився позитивно шокований тим, як ці люди змогли не зкурвитись із такими великими грішми, а збудувалися посеред пустелі, і ще й настільки маштабно.
Найбільше вразила турбота про пішоходів — 95% всіх переходів або регульовані, або з лежачим поліцейським, або вище рівня дороги. Ну й культура на дорогах вища за українську, але це завдяки камерам, можливо
Непогано. У нас є аеропорт, але від нього фактично лише назва залишилась, і майже нема надій на відновлення його роботи.
Ого, до чого технології дійшли, не знав навіть, що так можливо. Це авіасполучення входить у ціну квитка? Чи летіти спершу в Київ за 2к, а потім куди треба?
я без фанатизму доїжджаю за 3.5 години до Борисполя, батько за 3. Не 40 хвилин міською електричкою, але доволі прийнятно. З Одеси чи Дніпра складніше добиратись до головного авіахабу країни
У місцевих конторах або ±$600 ставка, або погодинний рейт $7-10. Якщо хтось працює дистанційно чи на апворку, то зарплатня на рівні середньої київської (знаю пару мідлів із 2-2.5к і синьора з 3.2к, найбільша зп з мені відомих). Статистика на доу, як тут уже писали, не дуже репрезентативна.
Напишу, хоч мене ніхто й не питає особливо.
З точки зору релокейту в Суми — тут, звісно, робити нічого, хіба приїхати зі своєю роботою. Але з іншого боку, якщо ви вже тут, то це гарне місце для того, щоб відкрити локальний офіс для своєї компанії, запропонувавши зарплатню у
З точки зору людини, яка тут народилась, прожила 20 років і родичі якої компактно розташовані в передмісті Сум та навколишніх селах — тут можна комфортно жити. Особливо, якщо працювати не на місцевих аутсорсерів. Зараз наведу трохи цифр.
— оренда квартири з автономним опаленням та несовковим ремонтом — 4к гривень (знайомий недавно зняв таку, не знаю, правда, скільки кімнат, скоріш за все одна);
— вечеря на двох у ресторані —
— вартість квадратного метра житла — 10к гривень;
— стрижка в барбершопі — 200 гривень;
— дорога від моєї квартири до офісу в центрі — 6 хвилин на авто і 25 пішки через парк;
— дорога від батьків з села у центр міста — 20 хвилин;
— 1км таксі — 4грн, мінімальний тариф — 25грн.
Отже, до переваг я би відніс:
— невеликий розмір міста;
— відсутність заторів;
— дешевшу вартість життя порівняно з Києвом;
— наявність певної кількості торгівлі та розваг (кілька представників великих мереж — Сільпо, Епіцентр, Планета Кіно, McDonalds, шмоткові та парфюмерні магазини — це є, на жаль, не в кожному маленькому обласному центрі);
— Сумська область — одна із, здається, семи профіцитних регіонів країни, тому з часів запровадження децентралізації бюджетів тут почали наводити лад із дорогами, тротуарами, дворами та громадськими проектами.
Але, боюсь, недоліки відлякнуть більшість мешканців столиці:
— майже повна відсутність громадського транспорту (всраті маршрутки РУТА по 4 гривні з плаваючим розкладом та 30 тролейбусів не можна ж назвати справжнім громадським транспортом);
— невдоволений попит на ринку житла дозволяє ’забудовникам’ робити страшні речі — погугліть ’новострои Сум’ та жахніться з більшості побаченого;
— мало офіційних дилерів авто, тому на ТО люди на маздах, вольво та німцях їздять у Київ, а ремонт чогось складнішого за кіа спортедж, фактично, здатна здіснювати лише 1 СТО в місті;
— багато де немає нормальних доріг та відливів для води, тому в осінньо-весінній період від бруду ваше авто виглядатиме, наче ви шериф у якомусь невеликому бездоріжньому каунті;
— гордість міста, Сумихімпром, іноді чадить так, що найближчі до нього спальники задихаються;
— крім євроремонту в нас є Євродвір та Євробазар (і Євробазар-2 віднедавна);
— низька політична та громадська активність (хоча для когось це навпаки може бути перевагою).
Написав це все й дивуюсь, як я досі тут живу та чому повернувся з Мюнхена (насправді ні, люблю Суми, а також те, що місто все ж еволюціонує та змінюється на краще).
Коротше, якщо ви простий хлопець із села (як я) і маєте авто та алергію на столичні затори, то в Сумах вам сподобається.
Елементарно — 1 більше за 0. Перша місцева айті-подія відбулась роки 2 тому, до цього не було нічого зовсім. Ну і
Дякую за статтю! Завжди цікаво було взнати про США «з перших рук».
До речі, дивився відео з Манхеттена і не побачив поганих доріг (у нашому, українському розумінні).
А щодо частини про ДАІ (може це хтось уже написав за той час, поки я набирав текст):
Еще один позитивный момент на дорогах — это отсутствие нашего «любимого» ГАИ. Полицейские не останавливают машины, если они не в розыске и не нарушили ничего
в Україні тепер так само — ДАІ розформовано, їхні функції частково виконує патрульна поліція (оформлення ДТП, запобігання порушенням). Зупиняють теж сиреною, «палички» в минулому. Але радарів у них я поки не бачив — для цього в нас збираються поставити камери спостереження за трафіком — детектуватимуть перевищення швидкості та порушення правил обгону/стоянки, з відправленням штрафів поштою.
Схоже, у вас дуже сильна віра в майбутнє нашого пенсійного фонду та солідарну пенсійну систему взагалі
Та хай їдуть, може хоч менше нитимуть на доу на тему того, яка кругом зрада і як погано жити в Україні.
пишеться з однією літерою «м»
скажу за Суми, у одного рейт 600 гривень за годину, інший назвав суму 350 доларів за день
Точно знаю, що не можна отримувати страхування від безробіття — по-перше, треба повідомляти про наміри залишити територію Німеччини, по-друге, є обмеження на термін перебування поза межами. Але це страхування — це 75% від зарплатні за останній рік, і платиться не більше 6 місяців.
Не виключаю, що подібні обмеження є й на пенсійні виплати, але чув, що всередині EU наче можна переїжджати. Якщо за 40 років Україна там буде, то... :)