«Як вчитися в 13,7 раза швидше»: з цієї статті не зовсім зрозуміло яка задача, або питання було вирішене завдяки цьому методу? Як був виміряний результат — «13,7»? Так, цей метод безперечно гарний, якщо є потреба сорутвати інформаційне сміття. А для навчання потрібен просто якісний підручник, в якому буде і структура і причинно-наслідковий звязок і достовірні приклади. Крім того Zettel та нотатки в Obsidian не мають нічтого спільного — це зовсім різні методологиії, я маю на увазі якщо Ви скопіпастили якийсь абзац зі статті: «Як стати мільярдером за 5 хвилин», і навіть проставили теги, зробили розмітку, встановили звязки з іншими нотатками типа «Список покупок — автівка «Мерседес», то це лише марнування часу, та шлях до псіхічних захворювань (information overload).
1. Мав на увазі те, что якісний підручник вже має якісну перелінкованість, до якоі не треба нічого додавати, аби не погіршувати структуру.
2. Будь-що можливо зв*язати з будь чим, і це велика проблема, бо структура нотатків обсідіана стає дуже безглуздою з часом.
3. Цеттель був побудований виключно на науковій літературі, з якісними посиланнями на конкретну книгу до сторінки. Нотаток в цеттелі це думка — висновок автора, з посиланням, а не копіпаст. Паперова картка мала дуже невелику кількість тексту. Науковець мав змогу усі необхідні картки дістати та розкладувати для панорамного зору, це дуже важливо!
4. Так тримати усе в голові дуже важко, та не менш важно внести якийсь здоровий глузд в купу перелінкованних нотатків в Обсидіан.
5. Обсидіан допоможе виключно в науковій роботі, коли нотатки мають посилання на наукові материали, а лінкованість допомогає зробити «синтез» нових знань.