Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×
партнер в Soter Law Firm
  • Google забороняє працівникам користуватись інтернетом

    Фу бути людиною, яка жартів не розуміє

  • Google забороняє працівникам користуватись інтернетом

    Працівники не відчують різниці, адже Гугл і є інтернет :)

  • Верховна Рада скоротила перелік осіб, які можуть отримати відстрочку від призову

    Утримання дітьми батьків є безумовним, тобто наявність у дітей доходу не має значення.

    Підтримав: Mykola Gatilov
  • Верховна Рада скоротила перелік осіб, які можуть отримати відстрочку від призову

    Можна, звісно, дискутувати відносно того, чи відповідає дохід прожитковому мінімуму на одну особу. Адже, є встановлені прожиткові мінімуми для різних осіб.
    Працездатні особи — 2684
    Діти віком до 6 років — 2272
    Діти 6-18 років — 2833
    Особи, які втратили працездатність- 2093
    А мінімалка 6 700.
    Звідси висновок, що на мінімалку можна утримувати одну з половиною працездатну особу (крім себе), або 2 інваліди.

  • Верховна Рада скоротила перелік осіб, які можуть отримати відстрочку від призову

    Наявність мінімалки вже надає підстави вважати, що особа може надавати матеріальну допомогу. Але ще потрібно враховувати факт працездатності. Працездатність не пов’язані із наявністю доходу. За загальним підходом пенсіонери не є працездатними, хоча вони і мають дохід у вигляді пенсії, та і інші доходи можуть мати.

    Підтримав: Mykola Gatilov
  • Верховна Рада скоротила перелік осіб, які можуть отримати відстрочку від призову

    Законом України № 3125-IX від 28.06.2023 внесено зміни до п. 11 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
    Відтак, зміни жодним чином не впливають на осіб, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років.

    Зміни стосуються осіб, які здійснюють догляд за повнолітніми особами з інвалідністю або ж на осіб, які доглядають за дитиною з інвалідністю і не є її батьками (в т.ч. прийомними, батьками-вихователями).

    Пунктом 11 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» визначено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані (1) опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; (2) особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; (3) особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за (4) особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд.

    28 червня 2023 р. вказана норма була доповнена текстом умовою, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати.
    Відтак, абстрактна умова «відсутність осіб, які можуть здійснювати догляд» змінено на дві конкретні умови: (1) працездатність доглядача, (2) наявність обов’язку визначеного законом.

    Відповідний закон було ухвалено без системного розуміння законодавства України (або ж навпаки), оскільки законом передбачено доволі велике коло осіб, які зобов’язані піклуватися про інших осіб, в т.ч. і про осіб з інвалідністю.

    Для надання військовозобов’язаному права на звільнення від призову потрібно виключити наявність усіх осіб, які зобов’язані утримувати особу з інвалідністю.

    Наявність обов’язку визначеного законом
    Обов’язок щодо утримання передбачено Сімейним кодексом України. Такий обов’язок покладається на наступних осіб:

    1. батьки зобов’язані утримувати своїх повнолітніх непрацездатних дочку, сина, які потребують матеріальної допомоги, якщо вони можуть таку матеріальну допомогу надавати (ч. 1 ст. 202 Сімейного кодексу України);
    2. повнолітні дочка, син зобов’язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги (ч. 1 ст. 202 Сімейного кодексу України). Якщо мати, батько були позбавлені батьківських прав і ці права не були поновлені, обов’язок утримувати матір, батька у дочки, сина, щодо яких вони були позбавлені батьківських прав, не виникає.
    3. баба та дід зобов’язані утримувати своїх малолітніх, неповнолітніх внуків, якщо у них немає матері, батька або якщо батьки не можуть з поважних причин надавати їм належного утримання, за умови, що баба, дід можуть надавати матеріальну допомогу (ч. 1 ст. 265 Сімейного кодексу України);
    4. повнолітні внуки, правнуки зобов’язані утримувати непрацездатних бабу, діда, прабабу, прадіда, які потребують матеріальної допомоги і якщо у них немає чоловіка, дружини, повнолітніх дочки, сина або ці особи з поважних причин не можуть надавати їм належного утримання, за умови, що повнолітні внуки, правнуки можуть надавати матеріальну допомогу. (ч. 1 ст. 266 Сімейного кодексу України);
    5. повнолітні брати, сестри зобов’язані утримувати малолітніх, неповнолітніх братів та сестер, які потребують матеріальної допомоги і якщо вони не мають батьків, чоловіка, дружини або ці особи з поважних причин не можуть надавати їм належного утримання, за умови, що повнолітні брати та сестри можуть надавати матеріальну допомогу (ч. 1 ст. 267 Сімейного кодексу України);
    6. мачуха, вітчим зобов’язані утримувати малолітніх, неповнолітніх падчерку, пасинка, які з ними проживають, якщо у них немає матері, батька, діда, баби, повнолітніх братів та сестер або ці особи з поважних причин не можуть надавати їм належного утримання, за умови, що мачуха, вітчим можуть надавати матеріальну допомогу (ч. 1 ст. 268 Сімейного кодексу України);
    7. особи, у сім’ї яких виховувалася дитина, зобов’язані надавати їй матеріальну допомогу, якщо у неї немає батьків, баби, діда, повнолітніх братів та сестер, за умови, що ці особи можуть надавати матеріальну допомогу (ч. 1 ст. 269 Сімейного кодексу України);
    8. повнолітні падчерка, пасинок зобов’язані утримувати непрацездатних мачуху, вітчима, якщо вони потребують матеріальної допомоги і якщо вони надавали падчерці, пасинкові систематичну матеріальну допомогу не менш як п’ять років, за умови, що падчерка, пасинок можуть надавати матеріальну допомогу (ч. 1 ст. 270 Сімейного кодексу України);
    9. якщо особа до досягнення повноліття проживала з родичами або іншими особами однією сім’єю, вона зобов’язана утримувати непрацездатних родичів та інших осіб, з якими проживала не менш як п’ять років, за умови, що ця особа може надавати матеріальну допомогу (ч. 1 ст. 271Сімейного кодексу України).

    Працездатність доглядача
    Якщо є наявні особи, які зобов’язані утримувати особу з інвалідністю, потрібно також встановити чи є такі особи працездатними.

    Відповідно до Закону України «Про прожитковий мінімум» до працездатних осіб відносяться особи, які не досягли встановленого законом пенсійного віку.

    Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не визначає, яким чином має відбуватися встановлення (пошук) осіб, які окрім військовозобов’язаного зобов’язані утримувати особу з інвалідністю. Вірогідніше за все, територіальні центри комплектування не будуть це робити.

  • Антимонопольний комітет України дозволив угоду між Microsoft та Activision Blizzard

    Тобто, враховуючи те, що Microsoft веде бізнес майже в усіх країнах світу (це я про ігровий), то їм потрібно подати в усіх країнах заяву про дозвіл на концентрацію? Ні, конкурентне законодавство не так працює. Концентрація це не щось абстрактне, це конкретна правова категорія, яка має своє визначення. І от злиття двох компаній зі США в жодному із вимірів не можна розцінювати, як концентрацію в Україні.

  • Антимонопольний комітет України дозволив угоду між Microsoft та Activision Blizzard

    Нахіба взагалі подавати цю новину
    «... Зауважимо, що компанії „Microsoft Corporation“ та „Activision Blizzard, Inc.“ не здійснюють господарську діяльність у сфері хмарних ігрових сервісів в Україні, відтак занепокоєння, висловлені ЄК та причини заборони концентрації у Великій Британії, не є релевантними для оцінки її впливу на динаміку конкуренції в Україні. ..»
    amcu.gov.ua/...​d-activision-blizzard-inc

  • 100+ ChatGPT промптів для розробників

    Лікнеп для тих в кого спілкування рівнозначно Ctrl+С Ctrl+C

  • «Маски-шоу стоп-3». Який законопроєкт для захисту бізнесу готує влада й чому його не можна назвати досконалим

    Всі ці зміни, то повна ахінея. В праві є такі поняття, як праворозуміння та правореалізація. Так от, проблема саме в них. Перше, що потрібно зробити — замінити тих, здійснює правореалізацію, а точніше правозастосування. Ці люди не хочуть та , в силу своєї інтелектуальної неспроможності, не можуть застосовувати право без його прямого порушення. Не можна врегулювати все на світі, право це не комп’ютерна програма, хоча воно і наповнене логічними моделями. Якщо слідчі, прокурори чи судді захочуть зловживати своїми посадовими обов’язками (а повірте, що вони захочуть), то жодна норма чи процедура їх не зупинить. Особа не вчиняє злочин не тому, що вона боїться закону, а тому що вона усвідомлює, що це погано або боїться конкретного покарання. Чому у випадку позбавлення волі злочинець перестає вчиняти злочин? Тому що його ізолювали, обмежили таку можливість. Треба обмежити різного роду маргіналам доступ до державних посад.

    Ми можемо взагалі не мати закону, в класичному (писаному) вигляді і при цьому можемо мати абсолютно «законослухняне» населення. Конституція США складається з 7 статей і 27 поправок і при цьому не виникає потреба дописати ще пару сотень статей, щоб врегулювати відносини, яких не було на момент проголошення конституції. Конституція заклала принципи (основи). Аналогічно і наш Кримінальний та Кримінальний процесуальний кодекси основані на певних принципах. Один із них — недоторканність права власності. Тобто, коли в рішенні суду не буде вказано, що вилучається конкретна техніка, то робити це не можна. І окремої статті для цього не потрібно.

    З початку незалежності так і не ухвалено закон, який передбачає процедуру відповідальності слідчих, прокурорів та суддів за незаконні дії. Відповідальність, яка може хоча б гіпотетично для них наставати (кримінальна за службову недбалість, бездіяльність, дисциплінарна за неналежне виконання обов’язків тощо) ніколи не застосовується, оскільки її мають застосувати такі самі, як вони. Поведінка будь-якого злочинця дуже схожа із поведінкою тварини — буду робити, поки мене не зупинять.
    Тому потрібно змінювали людей, а не закони.

  • Cкільки бюджету коштувала податкова пільга для ІТ та чому її не продовжили

    Якщо ми будемо у складі ЄС, то буде ситуація, як і з внутрішнім ринком. ПДВ просто перенесеться на кінцевого споживача-неплатника ПДВ

    Підтримав: Vic
  • Cкільки бюджету коштувала податкова пільга для ІТ та чому її не продовжили

    Пільга по ПДВ не настільки і важлива. Справа в тому, що реальний IT сектор (розробники, а не майнери, seo-послуги, копірайтери і т.п.) можна поділити на дві категорії: 1) експортери та 2) постачальники на внутрішньому ринку.

    Щодо експортерів
    Експортери і так не сплачують ПДВ, оскільки сама операція з експорту програмних продуктів не підпадає під регулювання ПДВ.

    Пунктом 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України визначено операції, які є об’єктом оподаткування податком на додану вартість. Одним із критерії для віднесення операції для оподаткування ПДВ є постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

    Відповідно до пп. «а» п. 186.3 ст. 186 Податкового кодексу України місцем постачання послуг, предметом яких є надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об’єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, є місце реєстрації отримувача послуг.

    Відтак, експорт ПЗ не підпадає під ПДВ. Це навіть краще ніж ставка 0%, менше роботи для бухгалтера.

    Щодо внутрішніх постачальників
    Якщо ваші клієнти є резидентами, то не бачу проблеми зі сплатою ПДВ, реєструєтесь платником ПДВ, постачаєте послуги платникам ПДВ і все у вас нормально. Послуги для клієнта не дорожчають, оскільки сума сплаченого ПДВ буде йти в податковий кредит. Певна сума буде зависати, але ж в для ведення бізнесу потрібен капітал. Тому будемо вважати, що сума ПДВ на окремому рахунку і є капіталом.

    Ну так, трохи незручно коли клієнти фізособи чи платники єдиного податку, але хтось все одно повинен сплачувати податки :)

    P.S.ПДВ то взагалі зло і без нього можна обійтись, але, на жаль, еволюція це тривалий процес

  • Як моніторити наявність світла, коли провайдер не пропускає запити до роутера

    А ще робот-пилосос звітує :)