чи можна навчати моделі ШІ на захищених авторським правом творах.
IMHO: не можна, без явної, не прихованої в бездонних Terms of Service, чітко зазначеної згоди, і роялті справжньому автору.
Розмір роялті і умови використання ШІ має визначати автор.
Закон відстає від реальності.
Сьогодні навчають ШІ на твоїх роботах, заробляють на цьому, а справжній автор стає безробітним, або частково безробітним, або втрачає частину прибутку.
Таким чином, хтось отримує надприбутки, а хтось — проблеми з працевлаштуванням.
Хтось працював в цій студії, малював це все, робив дизайн, тощо, і заслуговує на достойну нагороду.
Також, якщо цікаво, можете звернути увагу на EPAM Campus Pre-Junior Stream.
Я не знаю, але, можливо, там також будуть в подальшому безкоштовні курси для старшокласників. Принаймні, на Pre-Junior Stream Ви можете про це запитати.
www.facebook.com/...ua/posts/1196465842482970
Також, можливо Вам також буде цікаво, там буде проходити математичний марафон для старшокласників, пов’язаний з підготовкою до НМТ.
Буває, що люди спочатку працюють по одній спеціальності, а потім вже переходять на якусь іншу, на тому ж проекті, або ж на іншому, в тій же компанії. Те ж саме з технологіями, можна працювати з якоюсь однією технологією спочатку, а потім освоїти додаткові, які є на поточному проекті
Можете, як варіант, спробувати пройти ще одні курси в сфері тестування, безкоштовні, якщо є для Вас щось цікаве. Буває, що після курсів легше попасти на проект, якщо початківець
dou.ua/...dar/52840/?from=first-job
А в цьому списку є декілька різних, теж безкоштовно:
www.facebook.com/...ua/posts/1166188158844072
А ще є сторінка DOU Перша робота: jobs.dou.ua/first-job
Ідея protoweb org сервісу та ком’юніті — емуляція (чи симуляція?) інтернету
Це проксі для деяких «відновлених» старих сайтів англомовного інтернету,
та деяких сайтів з archive org.
Наприклад, користуючись пошуком, я зміг відкрити
www.geocities.com/...rea51/2229/Friedrich.html
І деяких інших, наприклад — Wikipedia видає актуальні (сучасні дані).
Reuters com теж видає сучасні новини, але в ретро дизайні.
Якщо сайт не був відновлений, то protoweb запропонує відкрити його з archive org, вказавши при цьому рік (1994 — 2010). Але працює це не завжди або дуже дуже повільно (мабуть protoweb org або archive org не завжди має потужності обробляти ці додаткові запити).
Адреса сторінки lafox net (сайту, де колись можна було придбати диски з Linux) за 2005 рік буде виглядати, наприклад, приблизно так:
http //www lafox net:2005/
Також є search — симулятор Yahoo, Google.
Є сайт з відео на кшталт ютубу (через Flash). Втім, я не ставив Flash, тож не скажу чи працює.
Можна використовувати цілий ряд ретро браузерів (наприклад, на старих ПК, навіть Netscape). Тобто, я б сказав, по суті — це інтернет для ретро ПК.
Вручну налаштовується (вказується) proxy, наприклад в налаштуваннях старенького Internet Explorer, потім заходите на сторінку www inode com і все — сервіс працює.
Якщо я правильно зрозумів, то будь-яка людина або компанія може створити (відновити) свій сайт для прото-вебу та підтримувати його.
Але, загалом, для перегляду старих сайтів, можна і просто використовувати archive org
Ще є сторінка www.fido.odessa.ua/ua — там пишуть, що у них є діал-ап, але це може бути і не актуально, бо згадка про це лише на російськомовній версії сторінки. Запитайте у них — там є контакти в нижній частині сторінки. Але, мабуть, якщо і є, то у них діал-ап тільки для FidoNet ... уточніть (загалом, FidoNet можна використовувати по інтернету, без діал-ап)
Зовсім недавно знайшов protoweb org, хоча це і не діал-ап, але теж «атмосферно»
Ви використовуєте GraalVM Community Edition — це безкоштовно для продакшну та білдів (чи це дозволяє ліцензія)? Якщо ні, то скільки там потрібно платити?
Ви використовуєте тільки binary/native executable для всіх мікросервісів,
чи native executable Ви використовуєте тільки для найбільш ресурсоємних запитів?
Ще, з тими, хто зараз служить в армії. Це, можливо, непросто, і, їм не просто було б, і, можливо, не до цього взагалі, бо війна ... вона дуже важка річ. Але, я не знаю. Поки вони живі...
Принаймні якщо жорстко модерувати коменти, може було б і добре.
Мені були б цікаві інтерв’ю з людьми, які працювали в
Ще, з викладачами похилого віку ВУЗів (КПІ) — теж, різні інженерні спеціальності. У нас, наприклад, на САПР були цікаві і порядні люди. Буває і досі їх згадую. Деякі з них вже відійшли в інший світ. Працював трохи на кафедрі Фізичної та біомедичної електроніки, теж, бувало, згадував.
Ще, з керівництвом компанії в якій я працював з 2003, RQL-Україна. Там керівництво були — викладачі з КПІ, і не тільки. І, взагалі, цікаво було бачити поряд з собою досить дорослих врівноважених людей. Вони були дуже порядні люди. Також, вони з повагою відносились до молоді, хоча я цього, наприклад, не заслуговував.
Але, більшість цих людей в такому віці, що їм навряд чи цікаві якісь інтерв’ю. Хоча, я не знаю, можу помилятись.
Для мене, українська демосцена минулих років, і зараз, це — terra incognita.
А зараз, взагалі — війна, мабуть, не найкращий час для складних робіт. До війни, думав про один проект в напрямку ретрокомп’ютерів, але тепер не можу.
Хоча, війна теж надає певні думки для творчості, але — складно.
Наскільки мені відомо, у нас немає окремої спільноти для демосцени, на відміну від наших сусідів. Принаймні, я не знаю. Можливо, добре було б якийсь окремий розділ на DOU мати... не знаю.
Хоча, з іншої сторони, може це й не є якимось великим недоліком, бо, наприклад для мене, подібна творчість це — засіб просто відпочити, «переключитись» з якихось інших задач або думок, зробити щось дуже дуже просте, дуже примітивне, що не потребує багато часу чи енергії. При тому, досить наївне/аматорське, особисте, зазвичай — не назагал
«Depaul Україна провели перше масштабне дослідження бездомності: 22% бездомних — вимушені переселенці»
«Згідно з дослідженням, 49% бездомних живуть на вулиці понад 5 років, а 95% опитаних — понад рік. Це свідчить про хронічний характер проблеми та недостатність існуючих заходів для виведення людей зі стану бездомності. » (тут мова не тільки про переселенців, а взагалі)
depaul.org.ua/.../homelessness_in_ukraine — в статті є деталі і статистика
Надішліть, будь-ласка, і мені лінк, якщо Ви не проти
І ще, новий допис від libkos, про КАБи
До речі, зараз є ще одна актуальна проблема — в дописі libkos, написано про велику проблему з логістикою (і, мабуть, що з евакуацією теж) в зв’язку з великою кількістю нічних дронів.
Нещодавно було відео на ТСН про КАБи, там 1500 КАБ на малюнку робить яму глубиною в
Яку вирву тоді робить
Хто там взагалі може вижити? — це жесть просто. Добре, якщо воно не дуже точно летить. Але, навіть на психіку це, схоже, діє так, що, буває, люди не можуть витримати.
9 поверхів — це за умови вертикального падіння. Але ж і на схематичних малюнках в інтернеті вони падають майже вертикально.
Але, в ЗМІ (Новинарня) писали що вони можуть навіть задівати лінії електропередач. Не розумію. Можливо, що є різні моделі бомб і різні схеми скидання.
Волокно, скоріше всього, використовують для знищення саме техніки. Хоча, я можу і помилятись.
IMHO: думаю, що головне питання — як вчитель відноситься до дітей, чи він бачить їх потреби чи запити.
Якщо є просто якась програма, яка «нудна» для дітей — треба бути уважним.
Суть же не в тому, щоб заштовхати в голову дитини якусь учбову програму або підготувати гребців на галери,
а в тому, щоб зробити мейкер-спейс,
де б діти, які хочуть бути гіками, підприємцями, науковцями або ж digital художниками, і т.д.,
робили щось цікаве для них самих, а не конвеєрне,
і, навіть, могли прийти за порадою раз в місяць чи в півроку, не думаючи чи є в них кошти, щоб заплатити за курси чи ні і отримати дієву пораду.
якщо курси такі — то ок, а якщо просто конвеєр, ну, можливо все рівно буде користь,
але ж як тільки закінчаться кошти у батьків на курси — деякі з дітей можуть легко закинути це все геть подалі
P.S. якби я робив курси для дітей, то зробив би акцент на якихось речах, які більші ніж просто IT (наприклад, дослідження природи, планети, і подібне, ще — мистецтво),
тому що зосередження переважно на технічних речах, з власного досвіду — не дуже добре.
Життя може бути коротке, особливо це стосується нас, які живуть тут, під час війни ... і важливо все ж не витратити його лише на технічні речі, а пізнати світ у якому ти народився і жив.
І ще, важливо, дати щось дітям щоб вони могли жити десь в країні, в якій немає війни. Наприклад — можливість добре вміти користуватись англійською мовою на практиці.
Я категорично проти, щоб дітей готували до того щоб перманентно «захищати» країну і впливали на них пропагандою.
Якщо ми дорослі — розікрали або зробили слабкою цю країну тим чи іншим чином, здали її олігархам та їх посіпакам — депутатам та чиновникам, і як наслідок — пришли ці кровожерливі сусіди і винищують все, то діти за це не повинні відповідати, вони мають мати право покинути цю країну
Моя, дуже суб’єктивна думка, можу в чомусь і помилятися. Вибачаюсь, що дуже багато букв:
smallbrownbird-sandbox.blogspot.com/...04/douua-github.html#more
Щоб то все не читати:
Зверніть увагу на читабельність коду та опис проекту.
Уявіть собі, що Ви ніколи не бачили проекту, а у Вас є 30 хвилин, якщо не менше, щоб його переглянути і у ньому розібратись, зрозуміти структуру, на яких технологіях він побудований, тощо.
А ще — треба встигнути зрозуміти основну логіку, хоч частину, щоб задати питання.