Java Developer
  • Data Science и Machine Learning: с чего начать и где учиться

    Маркетинг в data science — це як немовля в таксі: є далеко не основним клієнтом, дуже вередливе і без батьків не знає куди їхати.

    Ну і програмування — тут, таки, дуже навіть профільне. Програмування — це сфера, що вже дуже давно розшаровується на різні спеціалізації і DS — одна з них.

  • Інтернет буде децентралізовано і нас не спинити

    Tor та його onion вже винайшли якийсь час тому. Чим ваше рішення краще?

    Підтримав: Alex Fogol
  • Как устроен лучший дата-центр Украины TIER 3

    Автор відео, як блогер, молодець. Відео прикольне і дає хоча б зрозуміти що в Україні таке є і не всі серверні виглядають як павутина з компами різного формату.

    Щодо самого дата центру ... насправді, на сьогодні, нічого надзвичайного тут не видно. Бізненс як бізнес. Ні тобі тут суперенергоефективності, ні зеленої енергетики, ні бункера під 100м землі, ні тотальної автоматизації. Короч, нічого модного і нового)) І боюсь, що канали там теж «відповідпють українським реаліям» і по гігабіту на сервер просто так не виділять ... не кажу вже про 10G.

  • Усе, що ви хотіли знати про авторське право в ІТ

    Інтелектуальну власність не можна ні забрати, ні поділити. Її можна лише скопіювати.

    Подумайте про те, що вартий сучасний ІТ-шник без вільного ПЗ.

    Як на мене, в цьому світі, занадто багато речей «захищаються», які не мали б (наприклад, apple-овські жести на тачпадах).

    По факту, захисту дійсно потребують лише мізерна частина "оцього всього".(лікарські препарати як продукт (не як принцип), софт як продукт (але не як код)).

    А в цілому, весь науковий світ живе на тому, що запозичує ідеї, дані та результати інших науковців. І це нормально.

  • Скільки треба сисадмінів у компанії?

    Адмін — перевантажений термін. Це може бути anykey-ник в офісі з купою людей, що з технікою на «ви». А може бути людина, що моніторить сервіси, наприклад, приватбанку. Між ними ще можна виділити багато «відтінків сірого». Вам яких треба? :)

    В цілому, адмінів потрібно стільки, щоб адекватно справлятися з аварійними ситуаціями (підняти сервер, маршрутизатор, тощо) і щоб в інший час вистачало планової роботи (ставити оновлення, розширення/можернізація мереж, впровадження нових підходів, тощо).

    Часто між цими речами утворюється дизбаланс: або нічого не встигається, або немає що робити. При чому сьогодні аврал, а завтра немає роботи.

    Щодо документів ... боюсь, ми живемо в різних світах. В кожній компанії все по різному ... тут нормативів я навіть теоретично не можу запропонувати.

    Як на мене, є сенс виписати очікування від адміна, оцінити як швидко треба реагувати на інциденти і скільки за це готові платити, тоді можна зрозуміти скільки людей треба. Ну і в кінці організувати роботу так, щоб уникати авралів та «немає роботи».

    Є ще варіант — аутсорс.

  • Странные вопросы на собеседованиях: к чему быть готовым и как на них отвечать

    Люди раптово звільняються незалежно від статі. Декрет — це лише одна з купи можливих причин. Завтра комусь десь запропонують більше грошей, в когось проблеми в сім’ї, в когось з здоров’ям, хтось їде в інше місто/країну, хтось побіг працювати як ФОП. Адекватно розійтись можна в усіх випадках, якщо хотіти, як і навпаки.

  • Странные вопросы на собеседованиях: к чему быть готовым и как на них отвечать

    прикидывает как быстро вы можете уйти в декрет.

    Це немає сенсу.... Зненацька зникнути здатна будь-яка людина, незалежно від статі.

  • Как хранить миллионы файлов с контролем доступа: обзор решений

    CepthFS не пробував, якщо чесно ... тому не скажу.
    А щодо томів ... то ... все може бути ... просто ж тут фішка не в розмірі диска. В описаному випадку, якщо буде лям файлів по 10к — це 10Гб. Не різати ж розділи по 10-20Гб?

    А лям файлів — це ще та заноза, якщо треба їх всі прочитати (при копіюванні, наприклад).

    Проблема в тому, що list директорії не видає файли в порядку їх розміщення на диску. Відповідно, той самий sequential read відсутній зовсім + cache miss на кожному файлі.

    Доречі, якщо про вашу реалізацію ... Яку файлову систему використовуєте? Який середній розмір файла? Які диски (HDD, SSD, NVME)? Чи використовуєте LVM чи щось подібне? Як відбувається бекап?

  • Как хранить миллионы файлов с контролем доступа: обзор решений

    Не хочу вас розчарувати, але видалення файлу, як і DELETE в БД, фізично даних НЕ витирає практично ніколи. А ставиться лише прапорець «тут нічого немає». При цьому дамп диску дозволить виколупати багато всього, якщо постаратися.

    Чи ви хочете сказати, що всі GDPR-сумісні роблять так званий wipe?
    А навіть якщо і так, то в запропонованій моделі це робиться абсолютно аналогічним чином.

  • Как хранить миллионы файлов с контролем доступа: обзор решений

    Питання «мільйонів» не розкрито.

    В нас була задача зберігати декілька десятків мільйонів фоток. І всі файлові системи, що ми пробували працювали дуууже повільно. Особливо, якщо треба отримати список усіх файлів, їх обробити (прогнати всі через нейронку), або скопіювати (єдиний варіант — dd на розмонтованому образі, інакше 2Mb/s — стеля, ssd не дуже допомагає ... та й дорого це на ssd)

    Фінт «розмістити по різним папкам» до якоїсь межі допомагає, але потім не принципово краще.

    І єдиним робочим варіантом стало «склеювання» файлів в пачки десь 100Гіг пачка. Такий собі tar на коліні. Трохи метаданих там і ефективний (окремий файл + in-memory) індекс з зміщеннями. Файл в базі можна адресувати як назву пачки + зміщення.

    Таким чином, файл адресується за «один seek», швидко архівується/бекапиться/копіюєтьтя. Видалення зроблено як «флажок». І час від часу треба робити «garbage collect» ... але в таких сховищах видаляти «не прийнято», тому «не сильно й хотілося».

  • Розігрується ноутбук Dell за написання першої технічної статті

    Гіпотетично, можу описати наш підхід до організації бекапів. Те, що ми знаходили готове, або сильноплатне, або не дуже функціональне, або потребує сутєвої доробки.

  • Автобекапи з CentOS в Google Drive

    Якщо знаєте як, буде цікаво почути )

    Прайси на гуглдрайв: one.google.com/about#upgrade
    10 Tb, наприклад, всього 100$/міс

    1Tb на 100Mbit-ному каналі буде закачуватися десь 23години, якщо дуже пощастить. Так щоденний бекап можна робити нонстоп.
    І місця вистачить на 10 бекапів.

    Підтримав: anonymous
  • Автобекапи з CentOS в Google Drive

    Колись думав використовувати щось подібне. Нажаль, це працює, коли бекап 37Мб.

    Коли розмір буде 37Gb, буде проблема. Коли 370Gb буде дорого і на грані можливого. А коли 3.7Tb, майже не реально.... до 37Tb я ще не дійшов ))

  • Машинное обучение против финансовой математики: проблемы и решения

    Мені завжди було цікаво ... чому люди дивляться на ці графіки? Вони ж дуже обмежено описують процес.

    В кожен момент часу на біржі є order book з структурою заявок ... якісь заявки купуються, якісь змінюються, якісь скасовуються. Говорити про «ціну» тут немає сенсу, адже кожна угода закрита з різною ціною і кінцева ціна залежить від розміру угоди теж... адже по «ринковій» ціні є лише обмежена кількість заявок.

    Чи попадались моделі, які моделюють біржу з цього боку?

    Підтримав: Oleksandr Pishvanov
  • Принципы zero waste в офисе: опыт Gamingtec и полезный чек-лист

    Сумно, шановні колеги, сумно.
    Ось так почитаєш коментарі і складається ... досить специфічне враження, про українських ІТ-шників.

    Ось, серйозно, накинулися на авторку як купа школоти на однокласника.
    З 500+ коментарів лиш декілька по темі і то лише про те, що сушарки — це така собі ідея.

    А по факту, в цілому, гарна ініціатива. Не без нюансів, звісно. Але не помиляється той, хто нічого не робить.

    1. Багаторазовий посуд — це взагалі must have — їсиш/п’єш як людина а не як бомж під заправкою і не генериш купи сміття. По світу навіть пропонують одноразовий посуд забороняти по трохи.

    2. Посудомийна машина використовує менше всього (і води і електроенергії) для миття посуду. (я, правда, не знаю що мити в офісі ... не чашки ж)

    3. Щодо скла та алюмінію — це прикольно ... тільки, не ясно де його в офісі брати.

    4. Їжа від місцевих виробників — це в багатьох країнах, взагалі, тренд. І логістика дешевша і податки в місцеву громаду.

    5. Щодо освітлення: led — це давно є default для встановлення після ремонту. Щодо вмикати/вимикати ... хз ... в нас в офісі якось ніколи проблеми не було ... всі і так вимикають за собою. Дивно, що до цього, взагалі, потрібно мотивувати людей.

    Ті, хто кажуть, що на загальному фоні це нічого не змінить. Це вірно лише частково. В маси подібні підходи не можуть прийти самі по собі. Хтось має починати, хтось має писати статті про це і вислуховувати від деяких «яка це дибільна ідея». Ефект буде тоді, коли це стане трендом.

  • Переход на IBAN. Ожидания и реальность

    Хм... якось це все перебільшено. По суті-то два реквізита злили в один з контрольною сумою. Все.

    Простіше нічого не стало. Складніше нічого не стало.

    По суті було два скдадних моменти:
    1. Поміняти 100500 UI. БД часто і не чіпали.
    2. Казначейство під шумок змінило всі свої рахунки.

  • Как мотивировать сотрудников компании учиться? Три инициативы Gamingtec

    Шаблонна історія, насправді (та що за посиланням).

    В мене є схожа ...
    Якось, колись, коли навчався я на першому курсі, був такий веселий предмет як матан :) Студентів можна було поділити на, умовно, на дві групи: одні прийшли з умовного фізмата, а інші з шкіл по простіше.

    Для перших все було простим та знайомим, для других все було чорною магією. Відповідно, перші собі розслаблялися в своє задоволення, а другі страждали.

    Пройшло пів року ... перші якось усвідомили, що швидко загубили місце, де вони загубилися. А другі зрозуміли, що все воно не так і складно і, насправді, все відносно просто.

    Звісно, що історія трохи спрощена, так як таких «груп» було більше, але все-таки.

    В історії, що ви описали, очевидно, що Charles є більш фаховим, ніж його колега. На момент, описаний в тексті. Але з таким підходом, Charles не ставить перед собою виклик і, скоріше всього, залишеться на цьому ж рівні ще довго. З іншої сторони, може й Alan не заслужено отримав підвищення, але він зробив максимум з того, що знав/міг, і, можливо, щось навчився.

    Щодо роботодавців, в цій історії є реторичним питанням щодо того, чи вірні висновки були зроблені. Але щодо працівників ... Charles явно діяв не логічно ... зробив би він за цей час 3-4 такі задачі, вже б двічі отримав своє підвищення ... звісно, якщо це було серед його цілей.

  • Как мотивировать сотрудников компании учиться? Три инициативы Gamingtec

    Це вірно. Саме тому я пропоную саме дві задачі, і одна з них, бажано, щоб була довгою. Якщо місяць працювати по трохи над якоюсь задачею, перемикання на неї не займає багато часу.

    З іншої сторони, з чого ж почалася дискусія ... що в офісі появляється час, коли немає роботи між задачами. Тобто задачі і без того починаються і закінчуються.... перемикання не уникнути. А в час між ними, коли такий є, можна зробити щось корисне і перемкнутися на задачу, яка і так є в голові ще, так як займаєшся нею місяць вже.

    Підтримав: Denys Poltorak
  • Как мотивировать сотрудников компании учиться? Три инициативы Gamingtec

    Звісно, нюанси є. І їх можна вирішувати.
    Як варіант, можна розглядати наступну тактику... в кожного, практично, в кожен момент часу є дві задачі: одна коротка/"термінова«/спрінтова, і інша довга/не термінова/фонова. Коли, природнім чином між одними задачами утворюються отвори, є час зайнятися іншою задачею.

    Звісно, що такою організацією треба займатися, а не як ви кажете «Дартаньян-партизан».

    Рефактиринг може займати тижні, дні і місяці

    Ви можете здивуватися скільки корисного можна зробити в «проміжках між секундами». І ніхто не скасовував git, завжди можна працювати в окремій гілці та не заважати ні собі ні іншим.

  • Как мотивировать сотрудников компании учиться? Три инициативы Gamingtec

    Для цього придумали можливість обирати роботу. Ну і, в більшості випадків, обирати задачі на роботі.

← Сtrl 123456...24 Ctrl →