Не до кінця погоджуюсь. Так, інженерний досвід фаундера на початку створення продукту має більше значення, ніж при створенні сервісної компанії. Але маркетинг і сейлз навички для обох напрямків однаково дуже важливі задля успіху. Тож мені здається для вас продуктовий напрямок може бути трохи легшим з урахуванням усіх інших змінних.
Останнім часом все більше задумуюсь над стартом своєї компанії (сервісної, типу аутсорсу).
Чому?
Останнім часом все більше задумуюсь над стартом своєї компанії (сервісної, типу аутсорсу).
Чому?
Останні роки DOU перетворився на якийсь «IT-Salary-Forum» 😒
Ехх, я ще ось цей топік пам’ятаю.. Класні були часи.. )
dou.ua/forums/topic/7607
Прагнення до work-life balance.
There should not be work-life balance, life is way more important than work. © internet
На готовність агресивно заощаджувати значно впливає дохід: для 23% фахівців з доходом понад $5000 це є проблемою, а серед тих, хто заробляє менш як $2000 — таких майже половина (46%).
У цьому і суть низької популярності концепції у нас. Других ще можна зрозуміти, вони майже досягаюсь прибутку для мінімально-комфортного рівня життя (який на мою думку складає саме 2К), проте першим 23% вже важко жити на 1.5К та заощаджувати 70%, бо звикли до високих трат.
Те, що роблять талановиті розробники Grammarly непогано, от вам мій рецепт співробітникам, як підтримувати сталий розвиток компанії, в якій працюють:
— не так часто просити підвищення зарплатні (краще рідше, ніж просять по ринку),
— братися за нецікаві задічі,
— працювати овертайм, якщо це потрібно задля виконання плана,
— приділяти додаткову увагу проєктам, ніж маловажливим персональним справам,
— бути лояльним до компанії.
Поки що не дуже великий, але ми працюємо над просуванням.
SoftServe купує компанію Hoverstate з офісами в США та Італії
А ти купуєш цезар з креветками
А не боїтеся, що в такому випадку, коли він з’явиться, ви залишитися без роботи?..
Користуйтесь)
Уже второй топик вижу, где автор пишет «..сотрудничаю с [company_name]». Только мне кажется, что сотрудничают бизнес-партнёры, а остальные «работают в», либо «на»?
А давайте когда купим, на него наклеим наклейки DOU, пускай орки знают, что такое единство сообщества в Украине!
Если это таргетированное обращение, а не массовая рассылка, более профессионально с точки зрения рекрутера будет потратить время и проанализировать, какой язык использует кандидат для общения на в соц. сетях и на других ресурсах, на этом языке и писать первое обращение.
Если идет массовая рассылка по профилям — использовать украинский либо английский в зависимости от внутренних корпоративных правил самой компании.
Также правилом хорошего тона будет переходить на тот язык, на котором был получен ответ от соискателя вне зависимости от языка, на котором было первое сообщение.
Правилом же хорошего тона со стороны получателя первого сообщения будет лояльно реагировать вне зависимости от языка.
В примере выше рекрутер продемонстрировала свою компетентность, а кандидат уровень образованности.
Мав досвід спостерігати створення та розвитку сервісних ІТ-компаній від 10 до ~60 співробітників «з середини». Декілька тез для вас на подумати, якщо оберете цей шлях.
1. Знайдіть баланс між вкладанням сил в «упаковку» компанії як продукту та безпосередніми діями на залучення перших клієнтів та отримання перших контрактів.
Про «упаковку». Опишіть на декілька сторінок А4 приватні тези (для чого це саме вам, цілі на майбутні2-3 роки і та.ін. Переглядайте регулярно, корегуйте) та публічні тези, які помістите на сайті — місію, сервіси, які будете пропонувати і.п.
Придумайте базову ідентику, створіть простий і зручний сайт на англ, профілі на Clutch, Upwork, LinkedIn, DOU. В майбутньому регулярно наповнюйте їх контентом. На початку трошки перебільшувати в текстах — це норма, інакше продажів не буде. Вам завжди доведеться паралельно працювати на два фронти: зовнішній (залучання клієнтів) та внутрішній (залучання співробітників). І там і там є сейлз, піар, і т.п., лише різна аудиторія. Перебільшуйте, але завжди будьте чесними як із першими, так з другими.
Оберіть фокус по наступним напрямкам: технологічний стек, індустрія, географія клієнтів. Звісно, в майбутньому будь-що може змінитися. Тут «палка двох кінців»: або ви будете плисти за течією та брати перші проєкти які зайдуть (швидкий варіант, але будете мати розфокус), або ви одразу фокусуєтесь, скажімо, на стеку React чи конкретній мові програмування (python), індустріях A,B,C,D та клієнтах з Північної Америки. Таким чином звужуєте воронку, але маєте фокус і в майбутньому експертизу саме в цьому.
Враховуйте власну експертизу при цьому. Не раз бачив коли, наприклад, DevOps створював сервісну компанію лише по devops послугам, а iOS розробник — компанію лише по розробці iOS apps.
У клієнтів з різних гео — дуже різна специфіка, будьте готові. Не обирайте одразу Ізраїль, Японію чи Україну. Моя рекомендація — обирайте Американський ринок (готовий, що цей коментар набере найбільше відгуків).
2. При розмірі компанії до 10 людей сильно не фокусуйтесь на процесах та внутрішній структурі, краще думати про перших клієнтів та нароботки портфоліо. Після10-12 співробітників вже треба буде серйозніше продумувати структуру компанії, процеси і т.п. Середній зважений темп росту чисельності персоналу може бути +30..50% в рік. Якщо при чисельности в 40+ людей у вас не буде більш-менш налагоджених процесів — то далі буде важко підтримувати бізнес, не кажучи про маштабування.
По напрямкам, у вас в компанії починаючи з 10 людей вже повинні будуть формуватися наступні підрозділи:
-сайлз (а там акаунти менеджери, ресерчери та ін)
-рекрутмент (зазвичай формується з HR, який в свою чергу відокремлюється в окремий напрямок)
-фінанси (фін. менеджер, бухгалтер)
-девелопмент
Вам доведеться налагоджувати внутрішні системи комунікації як для компанії вцілому (slack), трекінгу часу, нарахування ЗП та кешфлоу, так і для конкретних відділів (тренінг кандидатів у рекрутинг системі і т.п).
3. Знайомтеся, комунікуйте та встановлюйте довірливі відносини з власниками інших невеликих компаній. Це корисно з усіх сторін: від переймання їх досвіду до банального субпідряду, що доволі розповсюджене явище і є win-win кейсом як на мене.
4. Подумайте, можливо ви захочете зробити компанію формату «remote only».
5. Розгляньте відкриття компанії в Прибалтиці через е-резиденство. Додає +10 до впевненості клиєнтам, які будуть на неї робити платежі, ніж інші схеми розрахунків.
6. Подумайте про партнерство. Не рідко буває, коли саме сервісні компанії створювали два фаундери: один технічний а другий сейлз. Кожен відповідає за свої напрямки. Знаю не одну таку компанію.
7. Майте на увазі, конкуренція зараз ДУЖЕ велика. Зараз не 2010 рік, коли у цій сфері «куди палку не ткни — дерево проросте». Індуси, філіпінці дуже демпінгують на ринку. Всі адекватні ліди знають про якість, яку можуть забезпечити українські розробники. Шукайте «свого» клієнта.
8. Поки не будуть налагоджені процеси, стабільні проєкти та ін.- готуйтесь до касових розривів, непередбачуваного уходу ключового клієнта чи девелопера.
9. Якщо хочете, щоб все працювало — готуйтеся до графіку нон-стоп перші пару років.
10. Ще раз подумайте, чи вам воно потрібно. Якщо впевнені, що так — робіть.
Успіхів.