По поводу трудоустройства в компанию. Отправляла резюме без указания конкретной вакансии, мол, хочу у вас работать. Эйчар перезвонила уже на следующий день, пригласила на собеседование. Никаких долгих, многоэтапных переговоров и тестовых заданий. Сразу техническое интервью. Фидбек и оффер в течение
Местоположение офиса. Две остановки трамвая от ст.м. Берестейская. Пешком — около 10 минут. Есть развозка, в течение всего рабочего дня, маршрутки ходят каждые 15 минут.
Инфраструктура. Офис находится в большом офисном здании, в котором есть практически всё необходимое: парковка (вело-парковка тоже есть), два кафе (предоставляется скидка для сотрудников), фитнес-клуб (тоже есть скидка), аптека, салон красоты, кофейня с вкуснейшими и свежими круассанами.
Собственно, офис. Просторный, светлый, с высокими потолками. Кондиционирование работает исправно. Несмотря на то, что все сотрудники проекта сидят в одном помещении, тут тихо. Никто не кричит, на повышенных тонах не общается, друг другу не мешают. Если надо решить рабочий вопрос — подошёл, переговорил. Wi-Fi/чай/кофе/печеньки — это понятно, как и везде.
Коллектив. Дружный. Многие ребята давно работают вместе. Новички вливаются быстро.
Рабочие задачи. Задач много. Все интересные. Творчество в разумных пределах поощряется.
Общая атмосфера. Рабочий график плавающий. Никто не стоит за спиной с таймером. Бюрократии в рабочих процессах — минимум. Вот реально, для меня это один из самых больших плюсов. Вопросы (как рабочие, так и административные) решаются быстро, без долгой переписки. Подошёл-переговорил/написал в чат — сразу сделали. Ни разу не сталкивалась с намеренным затягиванием.
Соцпакет. Пожалуй, это единственный минус компании. Оплачиваемый отпуск, конечно, есть, но нет медстраховки и больничные не оплачиваются. Или за свой счёт, или в счёт отпуска.
Я мала необережність працювати з Артіфішал у 2017 році. Пишу відгук із метою розбавити отой мед, що тут ллється. Щиро радію, що наша співпраця не була довгою.3-місячного випробовувального терміну із формулюванням «конфліктна, не вписується в колектив». Пишу відверто, бо ви завжди можете чєкнути лінкедін і перевірити, в яких компаніях в мене вийшло «вписатись». Я не можу писати точно, скільки мені заплатили, але це було значно-значно менше, аніж середня джуновська зп по ринку на той час, і навіть менше, ніж у трейні. Виплата була разовою, після звільнення. «На що жити три місяці?» — спитаєте ви. Тоді в студії годували. Раз на день. Ну і пєчєнькі-кава.
Обходьте цих рєбят десятою дорогою. І компанію, і продукт. Якщо поважаєте себе, звісно. Це в жодному разі не стосується звичайних співробітників, тож нічого особистого. Усі мої претензії стосуються виключно керівництва. І ці претензії нормально так настоялись із літа 2017 року. Витримані. Випробовані часом.
Почну із того, що мене звільнили після
Офіс утикано камерами. Одна з них дивилась прямо в мій монітор. Це вже не про безпеку, коли камери націлені на вхід/вихід, коридори, вікна, а про тотальний контроль. Робочий день — 8 годин, трекінг ведеться за допомогою окремої програми. Вийти за кавою — мінус до робочого часу, туалет — теж мінус, пройтись коридором, подумати над реалізацією задачі — ну ви зрозуміли. Також ця програма робить скріншоти екрану. Ну то може і ок. Може, після випробовувального терміну мені б платили вдвічі вище за ринок (спойлер — ні).
Ідемо далі. В Артіфішал (якщо вас — не дай боже!!! — таки занесе туди) ви побачите, що таке мікроменеджмент. Вже згаданий в інших коментарях Женя контролює все: код-ревью, колір футболки персонажа і начинку для офісних пєчєньок. Які наслідки цього для кінцевого продукту? Почитайте на форумі відгуки гравців про альфу. Ну і збт перенесли вже більше, аніж на півроку. Із цього логічно випливає наступне питання...
А саме — хто за це платить? У компанії нема готових прибуткових продуктів. До того ж, ви в житті не дізнаєтесь, хто інвестор. Офіційного ігрового видавця нема. І навіть якщо ви захочете копнути глибше і дізнатись, хто зареєстрував відповідні торгові марки — то й тут вас спіткає невдача.
Така атмосфера таємничості буде оточувати вас постійно. За три місяці випробовувального терміну в мене, програміста, не було доступів нікуди: в таск менеджер (якщо такий є взагалі), документацію та репозиторій. Навіть окремий бранч не дали зрізати. Всі задачі робились в абстрактному вакуумі, абсолютно відірвані від реального проекту.
В принципі, все почалось ще із співбесіди. Вже тоді можна було починати швидко бігти. Але я ще була недостатньо досвідчена. Співбесіду проводили ейчари і — та-дам! — особисто Женя. Було багато персональних питань: улюблений предмет в школі, три ваших сильних якості, хто є для вас прикладом і т.д. Але яжпрограміст і математик, дайте мені технічне інтервью! Ніт.
Зроблю додатковий наголос на «тривожних дзвіночках» із позитивних коментарів:
«Но не могу себе представить, как надо накосячить, чтобы Женя повысил голос», — камон, це взагалі неприпустимо. Жодний директор/продюсер/тімлід/менеджер не має права підвищувати голос на підлеглого. Скажу чесно — я не була свідком подібної ситуації, але якщо колишній співробітник про це згадує, то були або конкретні випадки, або інші, близькі до цього, умови.
«Женя сидить разом з усіма, часто змінює кабінети, приймаючи участь в різних напрямках розробки», — короче, нічо не змінилось за три роки, все той же тотальний контроль.
Підсумки. Досвідчений розробник в Артіфішал не піде. Ба більше, його й не візьмуть, бо зрозуміло, що будь-хто із досвідом роботи в інших геймдев компаніях, не затримається надовго в таких умовах. Тому це гримуча суміш джунів та мікроменеджменту. І знову постає питання про наслідки для продукту.
P.S. Я щиро підозрюю, що причина мого звільнення полягає не в «конфліктності» (в мене загалом 10+ років стажу, і це єдиний випадок подібних звинувачень), а в тому, що я — цілком випадково і несподівано — стала небажаним свідком неприємної приватної ситуації, тому мене потрібно було «прибрати». Додатково я виконала частину роботи, дописала «до крапки», після чого мене й було звільнено. І це ще один маркер неадекватної компанії.