Tax/Finance Advisor, CEO/Founder in в Красноухов і партнери
  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Про UPWORK: ось тут мій колега більш детально розглянув ситуацію ризиків роботи з Апворком. Підписуйте сюди майже будь-якій маркетплейс, ризики та спосіб їх аналізу будуть дещо подібні, але рівень ризиків буде різний в залежності від того, що написано в договорах з маркетплейсами.
    www.youtube.com/watch?v=EhkJjqp3Uj0

    Підтримав: Алла Санина
  • Оподаткування іноземних дивідендів в Україні (Естонія)

    Світлано, переставайте коментувати, ви все більше втрачаєте свою репутацію як податкового юриста і нормальної людини.

    В багатьох країн світу назва податку одна: податок на дохід, який має дві системи — податок з фізосіб та корпоративний податок. У нас це податок на прибуток та ПДФО. А податок на виведений капітал — це не назва податку, це метод стягування корпоративного податку на прибуток, коли корпоративний податок сплачується при виплаті дивідендів. У нас такий підхід працює в Дія Сіті, в Польщі він називається «естонський податок на прибуток».

  • Оподаткування іноземних дивідендів в Україні (Естонія)

    Світлано, ви завітали до гілки, якій вже майже 1 рік давності, даєте абсолютно неадекватні коментарі і чекаєте що вам щось прояснять? Пишіть конкретніше за деталі, що вам прояснити, я вам точно відповім. Маю досвід в податках 25 років, з них 4 в Делойті в податково-юридичному відділі.

    Так, пункт 170.13.2.4 дозволяє меншити 18% податок на КІК на 20% податку в Естонії, якщо ви зможете підтвердити його оплату належним чином легалізованим, перекладеним та нотаріально засвідченим документом.

    Але це не стосується ризику постійного представництва. Ви відкрили компанію в Естонії, живете в Україні, і персоналу й офісу в Естонії у вас немає, надаєте звіт по КІК податковій із доданням фінзвітності КІК, в якій зазначено, що ви — голова правління, і стоїть ваш підпис на цій звітності — це 100% постійне представництво в Україні. Це новий ризик, за який ви могли ще не чути. Він почне працювати через 2-3 роки (згідно планів податкової щодо перевірок КІК). Податкова запитає у вас всю документацію по КІК згідно Кодексу, і виявляє що ніякої діяльності в Естонії ви не проводите, а сидіте в Україні як одноосібний директор і самі надаєте послуги , ніякого іншого персоналу у вас немає. Ось цитата:

    14.1.193. постійне представництво — постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

    З метою оподаткування термін «постійне представництво» включає:
    ...
    в) осіб, які на підставі договору, іншого правочину або фактично мають та звичайно реалізують повноваження вести переговори щодо суттєвих умов правочинів, внаслідок чого нерезидентом укладаються договори (контракти) без суттєвої зміни таких умов, та/або укладати договори (контракти) від імені нерезидента, у разі, якщо зазначена діяльність здійснюється особою в інтересах, за рахунок та/або на користь виключно одного нерезидента та/або пов’язаних із ним осіб — нерезидентів;
    ...
    Для цілей застосування підпунктів «в» і «г» цього підпункту про наявність в особи фактичних повноважень здійснювати в інтересах, за рахунок та/або на користь нерезидента діяльність, яка має ознаки постійного представництва, може, зокрема, але не виключно, свідчити:
    — надання нерезидентом обов’язкових до виконання вказівок (у тому числі засобами електронного зв’язку або шляхом передачі електронних носіїв) та їх виконання особою;
    — наявність в особи та використання нею електронної адреси корпоративної електронної пошти нерезидента та/або його пов’язаних осіб для комунікації з нерезидентом та/або з третіми особами, з якими нерезидент уже уклав або в подальшому буде укладати договори чи інші правочини;
    ...

    Тому на естонський прибуток спочатку ви повинні сплачувати 18% корпоративний податок в Україні. Потім (можливо, але треба уточнити) +2% податку в Естонії при виплаті дивідендів.

    А ось податок на КІК с такої компанії, що надає послуги, в Україні не сплачується.
    Але КІК все одно декларується, і звіти подаються.
    Тільки податок з фізособи 18+1,5% в даному випадку не виникатиме.
    Окрім випадку, якщо ви створили в Естонії холдинг чи отримуєте доходи тільки від відсотків, доходи всіх КІК більше 2 млн Євро, ну і ще купа різних критеріїв...

    Все, це питання закриваю

  • Оподаткування іноземних дивідендів в Україні (Естонія)

    20/80 — це і є система податку на виведений капітал — водночас це різновид податку на прибуток. Світлано, ви самі помиляєтеся

  • Оподаткування іноземних дивідендів в Україні (Естонія)

    вам не вистачило одного коменту? див. визначення посиійного предсиавництва цит. «місце управління» — це воно і є. директор це місце управлінея. де він мешкає там і представництво. крім того у більшості країн європи ви маєте зареєструвати іноземну компанію податковим резидентом країнт резидентствп якщо ви як директор там помтійно проживаєте. пр. Іспанія

  • Оподаткування іноземних дивідендів в Україні (Естонія)

    абсолютно вірно — так і є. у більшості країн ризики постійного представництва майже однакові. 30го семінар про оподаткування ІТ приходьте дізнаєтеся детальніше

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Dropshipping сильно залежить які документи у вас будуть оформлятися. За загальним правилом це звичайна торгівля — купив продав — якою вигідно займатися тільки на 2-й групі ФОП, де у вас податок 3000 грн на місяць але 6.6 млн оборот на рік. На 3-й групі це невигідно, оскільки вам треба платити 5% від всього обороту продаж, і ніяка маржа цього не витримає. Якщо ви хочете займатися цим на 3-й групі ефективно, то тоді вам потрібно укладати з постачальниками договори комісії, щоб сплачувати 5% тільки з вашої агенської винагороди.
    Тому ефективний дропшиппінг під 5% від прибутку а не доходу можливий тільки якщо у вас прямі контракти з постачальниками, форму яких ви можете контролювати. Якщо це дропшипінг коли всі є учасниками маркетплейсу — це найгірший випадок. У порівнянні з цим глобальним питанням, решта — це дрібниці. Але всі решта питаннь, які описані вище, будуть для вас так само актуальні 1-в-1.

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    З 1 квітня 2023 року остаточно виключається ризик злітання з ЄП через Вайз чи інші МПС
    «52. У пункті 291.6 статті 291 слова „в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій)“ замінити словами „в грошовій формі — готівковій або безготівковій (у тому числі з використанням електронних грошей)“.»
    zakon.rada.gov.ua/laws/show/2888-20#Text
    Зауважу, що фразу «в тому числі» у разі спору можна використовувати так, що електронні гроши завжди були безготівковими розрахунками, навіть і до 1.08.2022р., адже сутність явища ніяк не змінилася. Просто здійснено урегулювання законодавства.
    Наразі протягом року чекаємо на зміни в нормативних актах НБУ стосовно можливості використання електронних коштів в валютних розрахунках.

    Підтримали: Elena Gurova, Maryan
  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    90% питань звичайно вирішуються легко, зможемо
    Напишіть мені ваші питання через форму на сайті:
    krasnoukhoff.com/uk
    Дякую

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Внесено зміни до Податкового Кодексу, що набувають чинності з 1 квітня 2023року.
    На електронні гроші в Україні поширено правовий режим банківських рахунків в Україні:
    1) використання ел.грошей додано до усіх видів операцій з коштами
    2) відкрити гаманець ФОПу в укр.фін.установі тепер можна тільки через повідомлення до податкової
    3) податкова буде мати інформацію про всі відкриті електронні гаманці
    Нагадую, що Вайз для резидентів Україні відкриває саме електронні гаманці.
    Тож це додатково підтверджує що ми рухаємося до лібералізації будь-яких електронних грошей.
    Як ви пам"ятаєте з консультації вище — порядок здійснення валютних операцій НБУ не поширюється на операції з електронними гаманцями. А отже, ризик штрафу 17000 грн з цими змінами на мою думку став ще меншим, так як електронні гаманці офіційно введені по податкового законодавства.
    Скоро дійдемо і до того, що податки можна буде сплачувати у валюті (насправді такий механізм і зараз є, але не для всіх можна використати...)
    zakon.rada.gov.ua/laws/show/2888-20#Text

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    В такому разі виводьте кошти на будь-який ваш рахунок МПС чи у будь-якому банку. Декларуйте виписку по цьому рахунку під ЄП, плюс майте у розпорядженні виписку по рахунку deel, договір та інвойс. І тоді у вас з МПС тільки ризик штрафу 17000 грн. однопразово на 3 роки, а з іноземним банком — то тільки ризик, що вам потреплют нерви під час перевірки, але якщо надасте витяг з цієї консультації — навряд чи матимите проблеми. А краще якщо в цей момент хтось поясність інспектору суть питання, якщо вам це складно.

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Другий висновок є дискусійним. Приймайте ризик як 50/50

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    По змісту статті нема чого додати. Штрафи за неповернення коштів в Україну застосовуються тільки для тих контрактів, що підпадають під валютний контроль банків, тобто де застосовуються граничні терміни розрахунків. Оскільки на 99% послуг граничні терміни зараз не встановлені (послуги зазначені у переліку виключень), то й відповідно штрафу за неповернення чи протермінування немає. Є тільки штраф за порушення валютних операцій. Формально отримання коштів на МПС це не отримання на банк, навіть іноземний. Ризик штрафу тільки 3 роки. Після 3-х років від останньої операції на МПС ліквідуйтеся скільки завгодно.

    Підтримали: anonymous, Alex S
  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Тут ризик в тому, що не всі кошти вам надходять на рахунок, адже з вас утримують комісію deel. Формально це залік, а отже негрошовий розрахунок. Довести зворотнє можно, але складно, і це залежатиме від змісту угоди. Потрібно підводити це під сутність агентської угоди, за якою все набуте агентом є власністю довірителя. Краще якщо така фраза зазначена прямим текстом у договорі. Це не просте питання. Практики з нього немає, і тому податкова на таке буде дивитися дуже косо

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    ФОП ТА ПОДАТКОВЕ РЕЗИДЕНТСТВО У ПОЛЬЩІ: ДОЧЕКАЛИСЬ!

    Податкова Польщі видала індивідуальне податкове роз«яснення про оподаткування доходів ФОП: так, податковим резидентом Польщі ви можете не бути, але податок з ІТ ФОП маєте сплачувати у Польщі. Така думка має підстави, але ми не погоджуємося з таким підходом.

    По-перше, ваш орендований у Польщі дім, може визнаватися вашим «офісом» як ФОПу, проте (і як зазначено у роз«ясненні) він має бути «постійним», тобто існувати не менше 183 дні та бути у вашому повному розпорядженні. З цього впливає, так як це робота з дому, він має відповідати критеріям вашого «постійного житла», що тісно пов"язане з першим критерієм тесту на податкове резидентство. Але сама податкова Польщі в роз"ясненні підтвердила, що оренда житла у Польщі на час тимчасового зажисту не є постійним житлом для Конвенції.

    По-друге, ви маєте здійснювати через дім комерційну діяльність — продаж або постачання послуг. Відповідно, на нашу думку, якщо ви з тимчасового(!) дому у Польщі надаєте послуги в Польщі понад 183 дні — ви здійснюєте комерційну діяльність. Але якщо з тимчасового дому у Польщі ви здійснюєте діяльність в Україні, то на території Польщі ви не здійснюєте комерційної діяльності. Тобто ця діяльність є допоміжною. Порівняйте підхід з Литвою, про який ми писали нижче, він містив такі ж висновки я к наші.

    Деталі роз"яснення — за посилання (використовуйте Гугл-перекладач)
    eureka.mf.gov.pl/...​informacje/podglad/514263

    Підтримали: Elena Gurova, Alex S
  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Основний ризик — злітання з єдиного податку через стягнення комісії маркетплейсами. Це можна захистити, але складно та вимагає часу та перегляду договорів з маркетплейсами. Тому простіше обійти цей ризик. Схема проста: ФОП надає право розповсюдження програм та додатків юрособі в Україні або в іншій країні, і дохід маркетплейсів отримує вже юрособа, а ФОП отримує тільки свою частину. Юрособа в іншій країні вимагатиме розгляду багатьої інших питань. Якщо ви там живете і є директором на місці, то Ок, якщо ні — можуть бути інші ризики по юрособі.

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Не зовсім, при виводі з deel на binance ви втрачаєте статус платника єдиного податку через те, що ви не отримали кошти на рахунок у фінустанові, тобто здійснили не-грошовий розрахунок за послуги, що ви надали, а також за придбану криптовалюту. Також єдиноподатник не може здійснювати рохрахунки криптой в межах бізнес-діяльності. Тому в такому випадку доведеться приховувати і deel, і binance. тобто декларувати такий дохід це більш ризиковане ніж виводити з deel на Вайз. Так як у разі такої операції податкова знімає з єдиного податку заднім числом — і тоді це буде 19,5% на всі доходи с місяця наступного за місяцем здійснення такої операцїї та на всі наступні періоди.
    Тому краще спочатку вивести на Вайз, там оподаткувати, потім перерахувати на власний приватний рахунок, а потім вже перераховувати з приватного рахунку на Бінанс.Так буде менше всього ризиків.

  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    В банківських платежах та у Вайз є поле Payment Reference, бажано щоб такий референс був вказаний. Якщо ні, то доведеться доказувати контрактом та інвойсом, що був сплачений. У багатьох ваших колег взагалі немає контракту. Тоді переконайтеся що у вас в контракті зазначене що 1) це контракт на послуги 2) ви зазначені у контакті як sole trader (приватний підприємець), а також 3) ви фіксуєте обсяг наданих послуг. Не всі розуміють, але якщо у вас оплата просто місячна фіксована сума або є прив"язкка до годин роботи, то є значний ризик що податкова може наполягати що це зарплата, а не ФОП, і тоді буде 19,5% на весь дохід, неважливо ФОП чи не ФОП. Щоб це були послуги простійший варіант — в договорі прописано що вартість робіт визначається інвойсами за приймається клієнтов у разі сплати, та не зазначати години. У будь-якому разі або в інвойсі або в звіті до нього має бути зазначено які саме послуги були надані (обсяг послуг), тобто перелік конкретного функцоналу який було розроблено та передано замовнику (якщо це ІТ). Відповідно вартість кожного окремого завдання має бути визначена, і краще уникати погодинної фіксації. За наявності фіксації перелік (зміст) виконаних послуг є обов"язковим, якщо їх декілька краще визначити вартість кожного завдання окремо и т.і.. Буду писати окрему статтю про це на нашому сайті

    Підтримав: Alex S
  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    deel.com це просто агент-посередник, це не фінансова установа, тому тримати кошти на ньому не бажано (на відміну від апворк) пока ви ці кошти не отримали на свій рахунок. тим більше не можна звідти перераховувати звідти іншим особам. у вас залишається ризик того що ви недоотримуєте дохід на суму комісійних системи, як описано у статті. Але цей ризик теоретично відбивається. Проте залишається умова що кошти виводяться вами на рахунок в фін установі. Як я розумію, укладання угод на deel.com є самодостатнім тому при виводі коштів банку потрібно надавати тільки публічну оферту сервісу. так звичайно працює Приват з апворком та пайоніром, наприклад. Проте я можу не знати деталей роботи сервісу. якщо у вас є прямий договір з клієнтом а тільки кошти йдуть через сервіс, то слід уважно передивитися договір. від того як це сформульовано можуть залежати ризики. Якщо буде зазначене що deel.com є платіжним агентом замовника — то це більш менш прийнятно.

    тому виводьте кошти з deel.com спочатку на банк (немає ризиків) чи хоча б на Вайз чи аналогічну систему (ризик 17000 грн), будьте готові надати податковій виписки по цьому рахунку, і потім вже використовуйте як хочете. Якщо буде можливість — обов«язково зазначте у платежу з системи призначення платежу «за ___ послуги по дог.___ від___.». Щоб потім у виписці цей платіж ідентифікувався як бізнес-дохід, а не особистий дохід.

    Вивід на Бінанс — це конвертація коштів у крипту без зарахування на банк, тобто це негрошові розрахунки з усіма витікаючими наслідками.

    Якщо ви засвітите податковій крипторахунок, готуйтеся до вимоги 19,5% на вартість продажу крипти (саме продажу а не прибутку). хоча за законом маєте з продажу крипти сплачувати 6,5 від виручки незалежно від збитку чи прибутку. + може бути 25% штраф та пеня 30% річних на термін несплати податку.

    Крипта поки не відслідковується, але є плани у світі включити по ній повноцінний фінмон та обмін за CRS через 2-5 років. тому відслідковуватися будуть тільки конвертації та перекази на звичайні банки. в залежності від суми вас можуть спитати про джерела походження коштів і тому в якійсь момент все що ви копили у крипті роками може бути заблоковане при спробі перевести у кошти.

    Підтримав: Микола Андросович
  • Про отримання клієнтських оплат ФОП на 3-й групі — з нововведеннями від 1 серпня 2022 року

    Все що написала податкова було і раніше, нічного нового. Саме тому я написав статтю як правильно. Як я неодноразово наголошував, податкова публічно пише те що вигідно, але при перевірках все одно потрібно дотримуватися законодавства, і тому вона може написати таке в акті тільки якщо платник податку неосвідчений. У віповіді податкові 2 помилки. По перше отримання доходу від комерційної діяльності на закордонний рахунок не змінює суті такого дохода. Тому доходи від комерційної діяльності оподатковуються як дохід ФОП у звичайному порядку (якщо по виписці ви зможете довести що це оплата за послуги, а не просто надходження). Це абсолютно безглуздий висновок податкової, що потрібно все оподатковувати як іноземний дохід фізособи — немає підстав абсолютно! По-друге, «Водночас кошти за операціями суб’єктів господарювання — резидентів, зокрема, з експорту товарів (послуг), підлягають зарахуванню на рахунки резидентів у банках України.» — з цього правила є виняток, і всі майже послуги туди відносяться, крім транспортних та страхових (див у статті). Тому цей висновок також неправомірний, немає такого правила, що на рахунки банків в Україні. Але «Пунктом 23 Положення № 5 передбачено, що грошові кошти від нерезидента за операціями резидента з експорту товарів підлягають зарахуванню на рахунок резидента в Україні в банку.» — таке правило є. Проте тут не зазначено, що саме «в банку» в Україні, тому можна і в банку за кордоном, а якщо не в банку, то це ризик тільки 17000 грн. і оподаткування ніяк не стосується.

    Підтримали: Elena Gurova, Alex Parienko, Alex S
← Сtrl 123456...8 Ctrl →