Насправді до таких штук команда розробки має бути готова перед тим як це імплементувати — правильно прописані SLO на кожен сервіс, налаштовані алерти, трекінг інцидентів, враховувати час того хто на on-call при плануванні задач і т.д.
Тут зараз в комментарі набіжить куча народу і будуть писать — нафіга воно таке треба, я би такі проекти десятою дорогою обходив і т.д. Але в багатьох продуктових великих компаніях такі активності є, і це заставляє команди розробки не просто займатись ***к-хуяк і в продакшин, а і бути відповідальним за свою частину солюшина (мікросервіса).
Це все має бути максимально формально прописано в відповідальності команд (в ідеалі).
Виходячи з вашого тексту — ви займаєтесь розробкою/суппортом якогось невеликого апплікейшина, де все тупо трималось на одній людині яка була пожежником у випадку коли шось траплялось. Зараз просто треба інший пожежник, якого менеджмент буде кошмарить коли буде треба.
Навіть якщо вам будуть доплачувать x2-x3 (чого скоріш за все не буде) головняка у вас буде дуже багато. А якщо інцидентів у вас до цього було немало, то потенційно це пряма дорога до тривожності стресу.
Ще раз повторюсь, до цього команда розробки/продукт має бути готовим.
Щоб відповісти на це питання треба зрозуміти що означає «закінчення війни».
Дуже багато говорящих голів на Ютубі задвигають історію про вибори в США і шо їм то мати тут успіхи в аккурат перед голосуванням. Але якщо подивитись на стан діда Джо, то є ненульова вірогідність шо так може статись, шо замість нього буде якийсь інший кандидат і всі ці сценарії і стратегії підуть лісом.
Все питання в ресурсах.
Виглядає так, що як мінімум на рік вести таку війну як зараз ресурси з обох боків будуть. Тому в такому форматі як зараз це ще мінімум рік.
В те, що F-16 якось кардинально щось змінять я не вірю.
Маркерами того куди воно йде для себе бачу наступні події
— Вихід до ЖД гілки Волоноваха — Токмак.
Скоріш за все після цього у орків будуть величезні проблеми з забезпеченням на півдні.
— Вихід СОУ до Азовського моря в любому місці.
Cкоріш за все після цього буде «жест доброй воли» і мосту керченському будуть гайки.
Звільнення півдня до кінця року вважаю супер-великою перемогою після якої наступним буде питання Криму і Донбасу.
Війну на роки в такому форматі як зараз ні орки ні ми не витримаємо. Чисто по ресурсам.
Іноді коли бачу що з’являється ідея дроблення мікросервісів на мілі/нано/etc одразу думка — десь там і з точки зору деплойменту/експлуатації є ускладнення. І по факту потім замість умовних 5 людей треба вже
Мав мабуть з десяток інтерв’ю з колумбіцями. На диво середній рівень був досить ок. І так — перша ассоціація коли бачив назву Меделін — Пабло Ексобар та серіал Наркос )
God of War 4 одна з найулюбленіших що грав на PS. Як буде можливість — найближчим часом планую пограти і в Ragnarök
Раджу курс на OReilly від Марка Рідчарса і Ніла Форда. В ньому досить простими словами описується роль архітектора і необхідний набір майндсету/скілсету/тулсету.
Software Architecture Fundamentals. Neal Ford, Mark Richards
www.oreilly.com/...ndamentals/9781491998991
По книжкам:
* Fundamentals of Software Architecture: An Engineering Approach
www.amazon.com/...acteristics/dp/1492043451
* Software Architecture: The Hard Parts: Modern Trade-Off Analyses for Distributed Architectures
www.amazon.com/...hitectures/dp/1492086894
* Designing Software Architectures: A Practical Approach
www.amazon.com/...ngineering/dp/0134390784
* Designing Data-Intensive Applications: The Big Ideas Behind Reliable, Scalable, and Maintainable Systems
www.amazon.com/...intainable/dp/1449373321
* Monolith to Microservices: Evolutionary Patterns to Transform Your Monolith
www.amazon.com/...-Transform/dp/1492047848
* Enterprise Integration Patterns: Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions
www.amazon.com/...Deploying/dp/0321200683/r
Сайти, блоги
microservices.io
www.cloudcomputingpatterns.org
blog.bytebytego.com
По тому що я бачу зараз — то дуже часто для реалізації окремих нових веб-сервісів для яких важливий перформанс вибирают саме Golang замість Java. Тому є декілька аргументів, і хайп там взагалі не на першому місці.
Якщо зони відповідальності поділити так що кожен в команді буде дуже добре знати тільки свій модуль — це дає короткострокові плюси, але у випадку коли хтось випадає на певний термін або взагалі звільняється — потім то може бути великою проблемою.
Я чого спитав стосовно In Progress) Тому що в статті сказано що команди відмовились від естімації:
У результаті, відмовились від оцінки задач в годинах або story points. Адже оцінки за визначенням не є точними і на них впливають численні фактори ризику. Kanban пропонує прогнози майбутнього на основі даних, заснованих на ймовірності, використовуючи лише минулий досвід.
Насправді в Scrum прогнозування і планування також базуються на історичних данних попередніх іттерацій. Правда це в теоріїї, реальність завжди трошки інша. Два різни деви можуть закривати одну і ту ж задачу досить по різному)
Цікаво)
Мав нагоду спостерігати за рухом досить великої інжинірингової організації як раз в інший бік — від Kanban підходу та No estimation до іттеративного Scrum-like процессу з оцінюванням. Для чого? Мати більш керованний і прогнозованний процес делівері. Правда у них не було такого фактору як війна.
Дійсно, в часи коли реальний горизонт планування — максимум неділя-дві і не знаєш коли і куди завтра калібр прилетить — Kanban більш кращий спосіб організувати процес.
У мене є два питання:
1. У вас є якись формальний ліміт скільки одна задача може бути в In progress? Умовно кажучи чи може задача «Зміни колір кнопки» бути в In progress декілька днів 🙂 ?
2. Як ви вірішуєте проблему коли один дев наприклад систематично витягує прості карточки із ToDo а іншим залишаються більш складніші?
Круте відео, стисло коротко.
Свого часу Хабр був можливо одним із основних джерел звідки дізнавався про релізи нових тулів, фреймворків. Можу погодитись с комментарем що успіх тоді був як раз за рахунок того що то було місце збору всіх гіків рунету. Тоді запостити щось на Хабр — було дуже круто)
А далі вони почали сегментувати контент і я забив. Поступово Твіттер і англомовні ресурси повністю замінили Хабр.
По суті зараз ДОУ частково є тим самим Хабром.
Коротка відповідь — при правильному підході так, робиться порівняльний аналіз з урахування важливих характеристих.
Наприклад — якщо це MVP де в процесі розробки залучено до 5 людей і немає супер великих вимог по перфомансу на початку — модульний моноліт виглядає більш пріорітетним ніж та ж мікросервісна архітектура, і навпаки — якщо є вимоги що велика кількість людей повинная бути якимось чином поділена на зони відповідальності і чітко відповідати за певний функціональний компонент з перспективою легкого масштабування — тут вже це аргументи в сторону мікросервісного підходу.
Треба більш чітко розуміти реальні вимоги і не намагатись вирішувати потенційних проблем яких взгалі може не бути.
Питання із ряду вічних-холіварних. Насправді Microservice architecture != Event driven architecture.
У Марка Річардса в його курсі на O’reilly є досить крута порівняльна таблиця архітектурних паттернів по декільком важливим параметрам: Agility, Deployment, Testability, Performance, Scalability, Development.
net стек — в моєму розумінні, це як правило великий ентерпрайз зі всіма його плюсами і мінусами.
тут подивився список вакансія в розділі .net — там через одну також і мінімальні знання js потрібно. Думаю причина проста — вміти і фронт якщо треба правити. Досить часто бекендери того не люблять)
node.js став популярним в першу чергу коли великі апплікейний почали дробити на більш меньші сервіси. Плюс досить часто node.js апплікейшиний — це backend для frontend.
Наскільки я знаю, то сучасний .net стек це вже не чітко microsoft-based, всякі кубернетуси, докери там також активно використовуються.
Треба розуміти що сучастний node.js. апплікейший, це не тільки знання JS + express/nest.js. Тут як правило потрібно також знання linux на базовому рівні, докер, sql/nosql бази, cloud native підходи.
Стосовно перспектив для входу треба розуміти цілі — якщо просто потрібно запригнути і почати працювати, тут тупо рекомендація одна — на те що зараз є попит.
Якщо дивитись на горизонт планування в років 5 і що буде актуально тоді — майже впевненний що .net стек все ще буде досить актуальним. Зараз дуже багато всього на ньому роблять, і питання підтримки нікуди не зникне.
В свій час коли я пробував різні мови і технології .net шлях мені не зайшов причині того, що то був чіткий Microsoft напрямок (Visual Studio, MS SQL, etc).
Радує те що якщо років 10 назад майже кожна подібна стаття містила в собі опис того як потрібно сходу починати з мікросервісів і умовної кафки то зараз вже розуміння що monolith-fiirst або модульний моноліт це кращий вибір в більшості випадків на старті.