Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×
CEO, Founder в Leobit
  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    Аутсорс «воспитывает кадры», не из-за заботы об индустрии, а потому что вынужден.

    Так. Але перефразую: пріоритети аутсорсу та росту індустрії співпадають. Аутстафу — не на стільки.

    Про сіньйорів — не згідний. Вони потрібні були завжди і ніколи їх не вистачало. Не було ніяких «закончились».
    Аутстаф їх бере з аутсорсу і більше нікуди не віддає.
    Аутсорс їх вирощує і частину віддає в аутстаф.

  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    ЗАГАДКА.
    В Україні є 20К IT інжинерів.
    Аутсорс росте +30% в рік виключно за рахунок ньюбів.
    Аутстаф росте +30% також (10% за рахунок ньюбів, 20% за рахунок аутсорсу).
    Питання: при якій моделі 100К досягається швидше?

    Если аутстафф это «разбазаривание ресурсов» что мешает другим компаниям использовать их эффективнее и перекупить на рынке труда?
    При моделі аутстафа зп на 10% більші. Це зумовлюється тим що аутсорс тратись більше на трейнінги та розвиток людей, на розвиток компетенції та на менеджмент якого в аутсорсі треба більше в силу по-перше моделей з повним рівнем аутсорсингу та відповідальності та на велику кількість того ж джуніор стафу який потрібно адекватно менеджити. Тому хантити може лише аутстаф.
    Якщо ж всі підуть в аутстаф — стане гірше всім, бо не буде нікого хто виховає інтермідів та сіньйорів.

    Аутстаф — це зручно для власників бізнесу. Але це як викидати сміття з балкону, а не носити до урн. Дуже зручно, але напевно так робити не треба. Є ще щось більше ніж власна зручність. Чи нє?

  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    OMG, ти дійсно не бачиш різниці?

    Тут є дуже серйозний НЮАНС: в FP ми є провайдерами сервісу, в аутсорсі ми є провайдерами тіл.

    При нагоді скопіпастаю анекдот про НЮАНС:

    Підходить Петька до Василя Івановичу і питає: — Василь Іванич, а що таке нюанс? — Як би тобі пояснити, Петька ... Ну, давай ставай раком, знімай штани. Петька стає, знімає штани, Василь Іванич всаджує інструмент по самі помідори і каже: — Ось дивись, Петька, у тебе член в дупі і у мене член в дупі — але є один НЮАНС...

    FP в аутстафі немає!

    Підтримали: Danny Ocean, Beaver Green
  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    в аутстафі впринципі не може бути фіксд прайсу.
    про контракти в аутсорсі не чув. якщо десь таке є — воно не узгоджується з українським законодавством. будь-хто має право звільнитись за 2 тижні.

    Что же тогда их держит?
    дуже просто: в аутстафі на 10% вищі зп. для когось це важливіше, ніж прискорений кар’єрний ріст чи досвід роботи в проектах з відповідальністю на нашому боці. і це ок. в фрілансі зп. можуть бути ще вищі. але це не єдиний критерій щастя, так?

    ще раз повторюсь: аутсорс — це зло для розвитку ІНДУСТРІЇ.
    Мова не йде про працівника, компанію чи замовника. Тут не все так однозначно і це швидше тема статті, а не коментаря.

    Підтримав: anonymous
  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    Так, але ми оцінюємо з іншої точки зору.

    Спробуйте мислити масштабніше.
    Так замовник платить (з цим ніхто не сперечається — він має право), але для індустрії це менш вигідно, ніж ці сіньйори пішли б в аутсорс бо кількісний ріст більший в аутсорсі, а якісний приблизно однаковий.
    В аутсорсі є проекти на 150 людей, з 5М бюджетом, фіксована ціна. Це драйв, це відповідальність, це вищий рівень. І ми це робим успішно залучаючи 30% джуніорів.

    Користь для індустрії в аутстафа дуже сумнівна. Схантили парочку сіньйорів і дозволили замовнику їх повністю менеджети. Ще й робити нічого не треба, і менеджерів не треба. Халява! Це якось примітивно.

    Де розвиток людей, де розвиток експертизи та компетенції, де нові сервіси, продукти, консалтинг, R&D, повністю делегований аутсорсинг, оптимізація бізнес процесів? Де?

  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    Однозначно, бо є аутсорс або мікс який цим займається.
    Ciklum в списку відсутній :(

  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    взагалі-то топ люди топ компаній поділились цікавими думками. причому коротко і по-суті. а що ж цікаве тоді?

  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    Джунів дуже мало в аутстафі, дууууууже.

    Я бы не ставил количество впереди качества, а отрасль сама о себе позаботится.
    Ніби і так, але не так. Аутстаф не забезпечує притоку кадрів. Взагалі. Так, він розвиває існуючих, але дуже мало додає нової крові. Тому якби в індустії було Х спеціалістів і всі працювали в аутстафі їх би залишилось Х і через рік і через 10 (хоч і якісніших, ніж до того).

    З попередньої вакансії Сергія вимоги наступні — «Previous work experience as a QA Engineer (min 1 year)». Так, це джуніор, але де йому взяти той рік досвіду?

    Врахуйте що джуни які приходять в аутсорс — не мають досвіду взагалі.
    І їх приходить десь +30% до загальної кількості.

    Галузь звичайно живе так як вона живе і кожен займає свою нішу.
    Але регулювання на рівні держави не зашкодило б.

    Наприклад: компанії які наймають менше 20% людей без досвіду позбавляються спрощеної 5% системи оподаткування і платять наприклад 15% з зп працівників.

    Хоча, звичайно, в нашій державі ще жодне регулювання не йшло на користь...

    Просто треба бути чесними — аутстаф це марнотратне використання ресурсів і сповільнення росту індустрії вцілому.

    Підтримав: Aelita Korol
  • Аутсорсинг vs. продукт: блиц-опрос топ-менеджеров ИТ-компаний разных типов

    За винятком мінімального прикрашування все по-суті, особливо щодо аутсорсинга та аутстафінга. Звісно кожен вибирає де комфортніше саме йому.

    Хоча якщо говорити з точки індустрії в цілому — аутстафінг найгірша схема оскільки нещадно використовує сіньйор сегмент ринку знижуючи таким чином загальну його потужність.
    Нехай в Україні є 5’000 сіньйорів. Це означає що вони можуть закрити лише 5’000 позицій аутстафінгу. Працюючи в аутсорсингу вони б створили ще мінімум 10’000 робочих місць для джуніорів які вже за 2-5 років поповнять ряди нових сіньйорів, які дозволять прийти ще 20’000 джуніорам і так далі.
    Тому з одного боку сегменти різні, а з іншого боку аутстафінг це паразитична схема, яка споживає результати роботу аутсорсингу і заробляє гроші не вирощуючи нічого взамін.
    Аутсорсинг в свою чергу дозволив зародитись іншим моделям і продовжує розвивати галузь. Найвища і найзріліша модель аутсорсинга це коли ми виступаємо в ролі солюшин провайдера який займається продуктом від створення концепції, вимог, архітектури і повністю відповідає за виконання відповідно до створеного графіка. Це модель при якій ми можемо справді принести найбільше користі замовнику позбавивши його від мікро-менеджменту. Це те куди потрібно рухатись.

    Тому вибирайте, де вам комфортніше, але не забувайте про галузь в цілому :)

  • О безудержном росте зарплат

    Ех, знову аналітика на основі середньопалатної температури...
    Поясню на прикладі:
    Рік1: 1 Senior (2K), 1 Junior (1K) —> Average=1.5K
    Рік2: 1 Senior (3K), 3 Junior (1K) —> Average=1.5K
    Рік3: 1 Senior (4K), 5 Junior (1K) —> Average=1.5K
    Тобто зп сіньйора незмінно росте. Зп джуніора незмінно стоїть на місці.
    Але за рахунок великого напливу саме джуніорів середня також не змінюється.

    Тому все-таки треба визнати: зарплати топ людей надалі ростуть.
    Не хочу спекулювати на конкретних цифрах, але межа для топ людей існує і ріст топ людей врешті призупиняється.

    Про Американський ринок абсолютно слушно — їхні зарплати нарешті почали рости. За неофіційною інформацією набагато більше, ніж на 5%, але це більше базоване на відчуттях.

    Тому суто IMHO умовна межа таки існує і якийсь відсоток людей її вже досягнув.
    Хоча проблеми в цьому, звісно, немає, бо до цієї межі більшості ще є куди рухатись, та й сама межа повільно, але буде рухатись вверх.

    Підсумовуючи: все буде добре ще дуже довго, просто для власників бізнесу поступово, але дуже повільно буде ставати важче: ринок стає все більш бі-полярним (дуже дорогі та досвідчені з одного боку + армія джунів з іншого) і потрібно правильно адаптуватись до цієї зміни.

  • Собеседование — инструмент саморазвития

    а почему говорят: «вы нам подходите, мы вам перезвоним с информацией о том, когда выходить» и не перезванивают?
    Ну це інше, це загальноприйнята практика, щоб не образити почуття кандидата. З іншого боку особисто я стараюсь казати реальний фідбек який кандидат зможе використати.

    Щодо «человек побывал в нескольких компаниях» — згідний, але це теж те що ми повинні обговорити перед співбесідою. Якщо кандидат каже що вибирає зараз з 5-ти «хто запропонує кращі умови» — тоді ОК, це право кандидата.

    Але якщо кандидат сказав що не розглядає інших варіантів і озвучив свої умови він повинен приймати джоб офер з цими умовами.

  • Собеседование — инструмент саморазвития

    Загалом автор правий.

    З іншого боку як роботодавець я б дуже не хотів тратити час на таких кандидатів.

    Насправді кожену співбесіду варто розпочинати з обговорення основних очікувань і мотивації:
    -зп,
    -проект,

    -ще щось.

    Якщо вони не реалістичні для мене як роботодавця можна одразу відмінити співбесіду і не тратити часу або коротко поговорити про можливість залучення кандидата на якісь інші ваканції де його очікування можуть бути виконані.

    Якщо ж я можу виконати очікування кандадата і після співбесіди роблю відповідний джоб-офер навіщо кандидату його реджектати? Він ж сам озвучив свої умови переходу...

    Іншими словами озвучуйте свої умови і приходьте на співбесіду (якщо вас туди покличуть).

    Якщо ж ви наперед знаєте що не зміните роботу за жодних обставин — це не красиво. Не робіть цього!

  • В украинские компании пришли валовые зарплаты

    Поясніть мені будь ласка тонку грань між
    -платить компанія

    -платить працівник, але зп підняли на 5%

    Чи це мені одному здається що табличка «якось по-дибільному написана» ©

    На скільки я розумію (якщо помилився — поправте)
    — Ciklum & EPAM: −5%
    — GlobalLogic: −2.5%

    — Всі інші: без змін

    Чому не можна структурувати по-суті?

    Підтримали: Andrey Tkachenko, anonymous
  • Що нового у світі програмування

  • Несколько слов о плохих HR’ах

  • Хочу или могу? Определяем уровень сотрудника в компании

    і знову оутсорс/бодішоп — кака, а продуктова компанія — рай на землі?

  • Чи це Реально: Project Manager без програмістського бекграунда?

    гораздо полезнее иметь “за плечами” несколько успешных проектов в роли ПМ.

    Для того щоб бути ПМ-ом треба бути ПМ-ом :) Геніально! Універсальна порада...

  • 5% налог на обороты по СПД. кто платит?

    СофтСерв компенсує шляхом підняття gross на 5.26%

    Підтримав: Fedir Kovalenko
  • Куда податься джуниору?

    А що саме дивує?

    Мова не йде про те що вибір кандидата базується виключно на наявності червоного диплому, а про те що шанси зростають.

    Про що він свідчить? Багато про що. Напевно червоний диплом на історичному чи філологічному факультеті не свідчить ні про що.

    Червоний диплом прикладної математики свідчить про те що людина є цілеспрямована, наполеглева, амбітна, вміє вчитись ну і вміру розумна. Якщо хтось освоїв матани, функани, диф рівняння, то з дотнетом теж проблем не виникне.

    Чи можна стверджувати що людина з червоним дипломом є кращим спеціалістом, ніж та що без. Ні, не обов’язково. Але якщо я роблю вибір між кількома біль-менш однаковими кандидатами то я, швидше, зверну увагу на диплом (звичайно ніхто не просить показати диплом, а от поговорити про успіхи в університеті дуже бажано).

    П. С. Ого скільки трієчників «Поддержали» :) Хлопці, ви, звичайно, мега-круті спеціалісти. Але не тому що в вас немає червоного диплому, а швидше не зважаючи на те, що в вас його немає...

  • Культурный код и миллион долларов

    Макс, ну скільки можна одне і те саме?

    Долина, продукти, сдєлать мір лутше, работать многа, дєньги нє главнає і т. д.

    1. В найближчі Х років Долини в нас не буде. З банальної причини: стартапи для Америки ми не зробимо, бо не маємо поняття що їм потрібно і як їм це продати, а для внутрішнього ринку ми не зробимо, бо його немає.
    2. Писати свій продукт — це прекрасно. Писати чийсь продукт — НЕ прекрасно. На мою суб’єктивну думку, аутсорс куди цікавіший, оскільки там більші можливості і масштаб. Але це окрема тема.
    3. Жити роботою... Можна, але це особистий вибір кожного. Якщо хтось вибрав сім’ю, дітей, хоббі — це, як мінімум, не менш правильний вибір. Жити роботою «на дядю» ТОЧНО не треба.
    4. Працювати багато НА СЕБЕ треба однозначно для того щоб продовжувати розвиватись. Працювати «на дядю» овертайм безкоштовно по вихідних.... Навіщо?
    5. Вибирати цікаві проекти треба. З однакових проектів можна вибирати той де платять більше. Іронія долі, але чомусь для мене так завжди складалось що найцікавіші проекти були ті, де і платили більше.

    6. Аутсорсингові компанії це не тільки кодування. Наша компанія надає консалтинг по SaaS, Mobility, SDLC, Agile, UX, Architecture Assessment, розробляє свій продукт і надає багато інших сервісів. Якщо хтось хоче писати свій Hello-World продукт — це його вибір. З іншого боку, розробляти рішення для компаній рівня IBM, Cisco, Oracle командами порядка 100 інженерів теж цікаво. Навіть якщо це аутсорсинг.

    П, С. До речі, ти свідомо забрав сортування коментарів за рейтингом, щоб не можна було знайти найрейтинговіший пост? Будь ласка, поверни назад :)

← Сtrl 1234 Ctrl →