Middle QA Engineer в EVO
  • Як купити автівку на фронт та прогадати. Історія про те, як робити не треба

    Я, як той, хто купував авто для свого брата на фронт, відповім.

    — Якщо за ціну авто можна накупити, наприклад, FPV дронів і хай кожен другий вб’є москаля — хіба це не краще застосування грошам, ніж декілька місяців поїздити на авто (а на передовій вони довше і не живуть)?

    — Авто такий же розхідник, як і решта іншого. Авто потрібне для: швидкого проїзду на бойові позиції, логістики (привезти/відвезти боєприпаси, їжу тощо), при зміні напрямку і швидкого переїзду на новий напрямок. З авто при «переїзді» можна багато чого завантажити. Чому постійно потрібно так багато авто? Бо, як я вже сказав, це розхідний матеріал, росіяни також мають дрони, міномети, каби та інше озброєння. Логістика — королева війни і без неї буде велика біда. Тому авто, як важливий елемент логістики, дуже потрібне.

    — Якщо авто так потрібні — хіба європейські друзі не можуть зібрати і відправити в Україну купу вживаних авто? Якщо шлють танки, бредлі, хамери за мільйони доларів — то звичайні авто (особливо вживані) — можна гнати ешелонами.
    Тим більше що вони кажуть що у НАТО закінчується техніка — а авто в Європі валом.

    — Вживані авто в кого зібрати? В простого населення? Де його взяти? Чи ви думаєте вживані автівки у них просто так на кожному розі валяються? Їх потрібно в когось викупити. Плюс автівки потрібні не аби які, а позашляховики та буси, і потрібні вони хоча б з живою ходовою. Я не думаю, шо особисто ви були б задоволені відступати з-під ворожого мінометного обстрілу пішки або на авто з розбитою ходовою або, наприклад, на тойоті короллі по багнюці. Далеко не втечете. В Європі авто є, але позашляховиків та бусів викуплено багато і чим більше часу проходить, тим більш гімняні авто лишаються. І ще нюанс щодо привозу з Європи (я якраз купував таку). Мені волонтери, які ганяють авто, розповідали, що европейці вже давно на цьому мутяться: вони дуже майстерно приховують всі проблеми автівок. Оскільки возити треба багато і «на вчора», то немає часу і ресурсів кожне авто прям дотошно оглядати. Якщо авто на ходу і не розвалюється — везуть в Україну. Тут вже заганяють на СТО, ремонтують шось своїми силами або ремонтує/доремонтовуэ той, хто авто купив. Правда ціни, які я бачив, не 11к доларів, а скромніше. Від 3-4к до 10к. Залежить від стану, марки, типу авто тощо.

    — Зараз «рекрутять» до армії за спеціальностями: отже якщо не авто — технікив, то просто робітникив з прямими руками має бути достатньо. Чому не зробити військове СТО? Навіщо годувати шахраїв?

    — Думаєте військових ремонтників немає? Я думаю вони є, але з нюансами. Такі робітники, скоріше за все, ремонтують техніку, яка стоїть на обліку бригади чи військової частини. Якщо волонтери купили авто і записали на конкретного воїна, то не думаю, шо витрачати час та матеріали на авто, яке не закріплено за військом, хтось дозволить. Армія — це багато паперової роботи, звіти тощо. І все ж люди там намагаються ремонтувати по можливості своїми руками. В цілому по цьому пункту більш конкретного сказати не можу, бо не знаю як насправді, тому це лише мої здогадки (щодо того, що військові самі ремонтують — це правда).

    — Як виходить що у військовий час приватні СТО не працюють на потреби військових? А якщо вони ще й шкодять військовим — то чому усе це СТО не мобілізовано разом з хазяїном?

    — Якщо всі СТО будуть працювати виключно на потреби військових, то через певний час вони до бісової матері закриються, бо СТО — це бізнес, який платить зарплату робітникам та податки. Якщо вони будуть працювати пріорітетно на військові цілі, але без відповідної компенсації, то і зарплату і податки не буде з чого платити. І все ж СТО, які допомагають військовим, є. Я саме в такому СТО ремонтував авто брату перед відправкою на фронт. Вони взяли з мене гроші лише за запчастини по собівартості.
    Останній пункт «всіх мобілізувати», вибачте мене за порівняння, це якась «шаріковщина». «Взять всіх і мобілізувать».

    Описане вище щодо купівлі, ремонту, пригону авто, якості тих авто тощо — мій особистий досвід «головняку». І тут ще на тобі особисто відповідальність та страх за те, щоб авто реально не посипалось. Бо ти купив, відремонтував, а потім твоєму брату (в моєму випадку) на бойових позиціях їздити.