Дякую за коментарі. Тут хотів би прокоментувати та дати більше деталей. Частково то є вірно, але все ж таки основна ідея в концепті «срібної кулі». Наш найбільший фейл був в тому, що не вдалося правильно позиціонувати всі ризики такого рішення та вірно їх продемонструвати у розрізі наслідків для бізнесу. І нашій команді як раз не вистачило саме цього досвіду.
Так, клієнт був під враженням гнучкості та можливостей k8s. Три роки тому як раз набирали популярності різноманітні тематичні групи та міжнародні конференції, тобто почався хайп: «А давайте в себе мігруємо на Кубернетіс і всі наші проблеми відпадуть».
Наші експерти хотіли підтримати клієнта в його прагненнях та зробити «шаблонний» k8s проект. Тим паче все ж робилося з нуля :-) З цим «дияволом на плечі» ігнорувалося багато додаткових, але не менш значущих факторів. Як то передача рішення на підтримку до клієнтської 24/7 команди, яка працювала до того виключно з класичними датацентрами та віртуальними машинами в них. Клієнт (точніше, його основні стейкхолдери) думав, що то все буде дуже просто зробити та навчити його інженерів працювати з k8s. Також три роки тому k8s вже був доволі розвинутим, але більшість сучасних додаткових сервісів (для розгортання кластера, розгортання та доставки сервісів/застосунків в кластер, масштабування кластеру та самих сервісів, роботи з секретами, моніторингу, сервіс мешу тощо) були або відсутні, або «незрілі». Та навіть сам EKS був дуже обмежений (в тому числі і по PCI DSS compliance) і доступності по регіонах. Тому багато компонентів (якщо вони потребувалися) треба було фактично робити з нуля під конкретні цілі. Часу на реалізацію було небагато, а однією з критичних вимог перед заведенням клієнтів до платформи був PCI DSS зовнішній аудит.
Команда то все грубо проігнорувала. І замість додаткових раундів аналізу та архітектурних воркшопів, що ми робимо зараз за замовчуванням (якщо цікаво, то зроблю окрему статтю або подкаст про формат, ідею та цілі), команда використала той принцип «срібної кулі». Частина того перегукується з відгуками та вивченими уроками з k8s.af, також ще раз підтвердився постулат про людей, які «просто роблять свою роботу» та їх жагу до навчання (без образ, клієнтська 24/7 командо :-))
На жаль, я все ще бачу команди/людей, що шукають або використовують свою «срібну кулю». І це не обов’язково Кубернетіс (хоча з ним більше всього таких історій). Роблять контейнери там де не треба, мігрують з хмари у хмару, бо то певно буде класно в новій хмарі, зберігають сікрети у конфігураційних файлах в Git репозиторіях, бо так простіше. І дуже погано, що більшість команд все ще користується принципами, як у Ваших коментарях — «Клієнт, що хотів — те і отримав, а нам все одно». Тому я би хотів, щоб цей вивчений урок був корисним не тільки для нас і змінив підхід роботи з клієнтами у послідовників концепту «срібної кулі».
Дякую, цікава ідея. Думаю, що є сенс зробити таке у співавторстві з експертами інших хмарних кластерів нашого COE. Щоб то було максимально чесне та прозоре порівняння, що базується на реальних проектах, проблемах та задачах клієнтів.