Senior Flash Engineer в Evolution Gaming
  • А нужны ли менеджеры?

    та я уже не напрягаюсь, а просто тролю. хоча іноді на такі коменти варто відповідати, щоб ті, хто їх читає і ще не сильно розбираються, мали повнішу картину.

    людина мене вгнала в ступор одним тільки «а чому не пустити інвестора, щоб він напряму поговорив з девом» і ігнорування половини написаного.

    зато рекрутерам пожива для їх чорних списків ))))

    Поддержал: Eugene Litovko
  • А нужны ли менеджеры?

    ну тобі видно — і класно. ти навіть елементарно прочитати те, що я написала не в стані.

  • А нужны ли менеджеры?

    Наверное потому что с ПиЭмами о которых я высказываюсь я лично работал
    хм... а цікаво, чому в мене не могло бути цієї ж причини? за 9 років в ІТ я не могла фізично побачити в роботі більше 3 піемів, точно!
    нефиг мне делать как выискивать где же ты таки употребила эти волшебные слова в твоих простынях текста.
    ну тебе цікавить — ти і рахуй. як я маю відповідати тобі на питання, на які вже по-факту раза 2 мінімум відповіла?
  • А нужны ли менеджеры?

    *заговорницьким тоном* мені приснився привид Паскаля і нашіптав їх імена.
    як я, блін, ще можу відповісти на це питання? а звідки ти знаєш, що ті піеми, яких ти зустрічав — хєрові? шкалу хєровості піемів — в студію.
    або можеш пройтись по вищезгаданих канторах і перезнайомитись з їх піемами і працівниками, поспілкуватись про життя, проекти, методології, замовників.

    "

    Я так понял ты не претендуешь и твои мысли по поводу можно игнорировать? И ты сама часто используешь слова «возможно», «лучше», «свой комплект»?
    "
    ти дорослий хлопчик, а такі дурниці питаєш. сам сядь, і порахуй в моїх коментах. і да, якщо ти маленький і досі не знаєш, що робиди: я тобі великодушно дозволяю ПОВНІСТЮ і ВЗАГАЛІ ігнорувати мої пости.

    афігєть дайте два, блін.

  • А нужны ли менеджеры?

    крім скрипок в оркестрі ще є ударні, духові, клавішні, іноді вокал. на скільки я знаю, «в скрипках» більшість диригентів не шарять так, як ти описуєш як піем має шарити в кодінгу.

  • А нужны ли менеджеры?

    бугага

    експертна думка. в коменті на доу. бугага 3 раза.

    тавариш, ти перечитай все, що ти тут написав, і все, що я. спокійно, вдумливо і зі сторони, хто тут з нас на що претендує. твої категоричні 80% — непотрібна прослойка, однозначні висновки і т.д. і мої «МОЖЕ вирішити, КРАЩЕ поставити, кожному проекту — СВІЙ комплект» і т.д.

    і я тут комент написала, а не колонку — в колонку мене вже витягли адміни сайту бо їм він видався цікавим (і — о диво — зрозумілий). тобто я просто свою думку висловила і своїм досвідом поділилась, а не претендую на якусь там позицію і визнання. все визнання, яке мені потрібно — приходить мені щомісяця на рахунок.

    я от, до речі, щойно спеціально порахувала: працюючи на девкомі, логіці, блстрімі, елексі, даксі, когніансі і зараз в ризі, і маючи друзів-однокурсників в софтсерві, епамі, глобалі, циклумі і т.д., я нарахувала мінімум 30 хороших толкових піемів, яких могла б назвати поіменно, а всього разом по відгуках і спостереженнях знаю про мінімум 60-80. при тому хєрових піемів сама бачила раз 3, чула ще 5, і була на проектах, де пездець як треба було піема — сама 2 рази і чула про такі ж ще пару раз. і при тому ніде не верещу, що «80% піемів, яких я зустрічала — хороші, а значить піеми — потрібні, а хто тут висловлює свою думку і описує свій досвід, відмінний від мого — сліпець, придурок, і ващє претендує на компетентність». не повіриш — мені цікаво почитати чийсь досвід і про хєрових піемів і про успішні проекти без піемів. і піемом сама я не хочу бути: в україні це слизька позиція і хз як знайти роботу. за кордоном (де я хочу лишатись якнайдовше) — це взагалі позиція, яка ніяк не зв’язана з девелоперським бекграундом.
    я тут просто спокійно ділюсь своїм досвідом і думками. на стільки, на скільки в мене на це є час і дозволяє етика розкривати деталі моїх проектів. а ти тут прям хрестовим походом йдеш на менеджерів, бачиш в чужих постах те, чого нема і замість спокійно описати свої конкретні приклади, кидаєшся якимись категоричними узагальненнями. ти от напиши, на скількох проектах працював, скількох піемів бачив, як вони вели проекти, які були команди і як реагували на дії піема і що, ти вважаєш, було би, якби піема не було. мені буде цікаво почитати. а всякі катигоризми читати... вибачте, в мене тут ще вся рига не сходжена, є чим зайнятись

  • А нужны ли менеджеры?

    так, а де в мене про керівника взагалі?

    бюджет-не-бюджет — по ситуації треба дивитись. взагалі з бюджетами в україні все несказанно смішно, навіть не хочеться цю тему піднімати.

  • А нужны ли менеджеры?

    ну да, пишеш зрозумілі загальні абстракції — звинуватять в тому, що нема конкретики. намагаєшся описати конкретні приклади (ну не можу я, блін, писати всі деталі реального проекту і реальних людей — намагаюсь узагальнювати) — дамп мозга.

    я не гуманітарій, гарно розписувати і оформляти свої думки не можу — щей їбошачи по 9-11 годин в день на стартапі.

    якщо тобі хочеться ділити світ на біле і чорне — ти і будеш навколо бачити то лідів ідіотів, то імена незрозумілі, то білих коней. а любий опис штатної життєвої ситуації, де ні винних ні неправих не буває — тупий незрозумілий дамп. тільки от називається таке мислення — бінарне, у нормальних людей перестає бути ведучою мозговою діяльністю у віці 4-6 років.

  • А нужны ли менеджеры?

    десь погоджуюсь, десь — ні. ну і в топіку описано просто менеджера — а продакт менеджер — це теж менеджер ))))

    я хотіла ще щось написати і про продакт менеджерів, але мій пост і так розрісся величезною простинею. в мене був проект, де на стороні замовника саме на моїй ділянці роботи не було продукт менеджера, і це було жахливою проблемою. але навіть якби він і був, маневри замовника там були такі, що без манагера на моїй стороні я б просто не вижила: в один день мене називають топ перформером, в інший — наїжджають по повній, і ніякий продукт менеджер цього б не розгріб. на моїй теперішній роботі наче був і продукт менеджер, і геймдиз — всеодно на технічній стороні було дуже багато нестиковок. і навіть якщо б припустити, що цей продукт манагер не дуже толковий (чого я б не робила, але нехай), всеодно когось з тімлідів треба б було зробити головним, хто січе всі технічні деталі — тобто, по суті, піемом.

    зараз я би дописала до того коменту ще таке: якщо описувати всі можливі ролі учасників всіх можливих ІТ-команд, вийде такий бестіарій, що будь-хто скаже, що половина цих ролей — не потрібна. треба розуміти, що проекти і умови бувають різними. є аутсорс, є стартап, є продуктова компанія; є керівництво місцеве і закордонне; є поставлений на рейки бізнес а є стартап, гроші якому може приносити фішка, якої і близько спочатку не задумували; є мережа розподілених офісів (які втиху конкурують між собою) і є набір фрілансерів; є команди, які застрягли в R&D а є ідеальний аджайл. і в житті трапляється весь спектор комбінацій цих і сотень інших умов. і в тому числі є деви, які не хочуть чи не вміють брати на себе тімлідівську чи менеджерську роль.
    тому важливо правильно оцінити те, що є, і вибудувати з цього замкнену систему. тобто: оцінити всі задачі, які виникають в процесі, і покрити їх всі повністю людьми так, щоб кожна людина робила переважно те, що вміє найкраще і ніхто не був перевантажений.

    іноді роль піема прекрасно можна перекрити навіть юіксером — він проговорює все, що замовник хоче побачити в проекті, малює це схематично так, що ні замовник потім не може вимагати чогось додаткового, ні дизайнер не може додати якусь «нєпанятную задумку інжинєра» (тм) і программерам все точно ясно, що і як має працювати. от і весь менеджмент )))
    іноді простіше не заводити менеджера, якщо толкових не попадається, ніж призначити аби кого. але тоді треба переозвучити роль і відповідальність кожного працівника, щоб вони як можна більше відчували свою самостійність і відповідальність за продукт.
    іноді навпаки — можна призначити будь-кого, аби замовнику/керівництву було з ким поговорити довгими зимовими вечорами, а программери спокійно програмили.

    просто саме головне призначення менеджера — дати можливість працівникам працювати і забезпечувати їх всім для цього необхідним.
    а працівники — їх відповідальність і мотивація повністю залежить від того, на скільки глибоко вони володіють інформацією (про потреби що своєї фірми що бізнес цінності кожної фічі проекту) і на скільки вони самі приймають рішення. це дуже класно сказано тут: youtu.be/1wwuBzKuVrc
    і менеджером може бути що інструментом, як з працівників зліпити такий колектив, який потрібен для вирішення заданої проблеми, що компенсатором їх невідповідності, що затичкою, що блокером.

    Поддержал: Yuri Girba
  • А нужны ли менеджеры?

    перечитайте ще раз мій пост.

    якщо я не вношу ясніть, а є поломаним телефоном, то чому

    бо щодня дьоргають якраз мене, а не я «заважаю девам» — всі питають як саме буде зроблено та чи інша частина роботи, що саме зараз пріоритетніше, чому саме зараз ми робим якісь речі так

    і якщо деви нормально можуть між собою і без мене порозумітись, то чому

    до моєї появи фічі в грі не прив’язувались до можливості їх задавати в редакторі (а значить нефункціональні взагалі), автоматизація білдів не була першочерговим завданням і не включала в себе окремого сервера для геймдизайнерів, в коді було багато хардкоду, арт неможливо заливати через редактор (тобто без допомоги девів), розробник редактора не розумів пріоритетності задач, ізометрія напряму читає дані з файлів. і про яку частину моделі даних у різних девів я не питала — у кожного було своє розуміння, якщо взагалі було, про юіксера ніхто взагалі не задумувався..

    і чому на простий опис наче всім зрозумілої фічі

    він прочитав все по-своєму і накатав 2 сторінки поправок і повторів з загального тз проекту, бо не переключився на те,що це зараз тільки опис вікна експорту а не всієї структури редактора.
    а після
    ще добру годину вбила на те, щоб пояснити одному, щоб той не дуже звертав уваги на лист, але у вільний час почитав — бо класно розписано загальне тз. другому — що загальне тз ми розуміємо, пояснила, що таке експорт і пару прикладів, як хто покроково буде ним користуватись.
    ні в кого вже не було проблем, фіча доробляється, від геймдиза пішли адекватні зауваження.

    ви взагалі колись в процесі запари кодання з замовниками-інвесторами (не-технарями) спілкувались?

    в мене був досвід роботи напряму на замовницю без менеджера. мені просто іпали моск майже цілодобово.

    чому моїм інвесторам не поговорити з девом напряму? «слухай, вася, нам пох що ти там виграв грант і безплатно вчишся в одному з найкращих вузів планети, кидай все і кодь на нас денно і ночно!» — ось що скажуть інвестори умовному васі, який і так кодить денно і ночно в перервах між навчанням. а кодер інвестору такий «в мене тут ще айді ентіть треба запилити, а на сервері хардкод був, а потіонси на геймплей не впливали, тому я чекаю коли серверник запушить реордеринг і зробить глобальні ачівменти, які можна буде параметризувати» — і замовник зразу ж все пойме, ага.
    а я бачу, що він кодить, що він постійно комунікує з девами на сервері, що інвестор тупо його буде відволікати від роботи і напрягати. ще я знаю, що цей кодер — джун, він ще не вміє нормально естімейтити і не вміє відбиватись від замовників. і дуже буде переживати, коли на нього давлять, і або тупо перегорить або пошле всіх нас нах.

    для чого вони взагалі мають з ним говорити? вони знають, що він джун — самі прийняли рішення його наймати. вони знають, що він вчиться, де і на яких умовах. і що ніхто в 21 рік не кине заради якогось стартапа безкоштовне навчання в британії. вони самі приймали рішення починати проект джунами, і знають, які ризики цим заклали. вони зараз просто кіпішують, і намагаються хоч щось зробити з того, що вміють — тупо надавити на розробника. легше від того комусь стане? хтось нову інформацію отримає? хтось кодити почне активніше? — ні, бо вже і так всі на максимумі кодять.

    ви з дизайнерами спілкувались колись? в них взагалі своє розуміння світу, їх весь час треба повертати до тз і пояснювати, що замовник заплатив тільки за ці фічі, а те, що вони намалювали — в 10-20 раз більше. дати дизайнеру поспілкуватись напряму зі замовником, щей після підписання договору? — та він розкочегариться на нові ідеї і буде розчарований результатом, за який заплатив, або почне вимагати зробити саме так в межах оплати — проект провалить бюджет. не вислухати дизайнера перед підписанням контракту — пропустити можливість підкинути замовнику класну ідею. не дати программеру оцінити імплементацію намальованого дизайнером — провалити бюджет. дати всім говорити зі всіма і не вести загальний облік — ніхто не буде в результаті нічого знати, всі щось будуть робити, викочувати якісь оцінки, підписувати контракт і кожен буде розуміти щось своє.

    я не стаю стіною у спілкуванні. я відкриваю чат чи тікет, додаю в нього всіх зацікавлених і пишу все, що мені прийшло від них всіх окремо — і питаю, ви точно знаєте, що ви маєте зробити цю фічу до завтра хоч якось, бо інакше диз не буде мати що робити ще 2 тижні, серверники точно беруть дані з редактора, а не хардкоду? дизайнери точно малюють анімації для існуючих об’єктів в потрібному розмірі? і т.п. як я можу стати поломаним телефоном, якщо до мене весь час ідуть за інформацією і я тупо копіюю те, що написав мені інший член команди? я стаю стіною там, де інвестор хоче розвинути бурхливу діяльність і де дизайнери починають перевантажувати девів зовсім непотрібною їм інформацією.

    коли я була девом мені було добре, коли був піем, на якого можна адресувати всі проблеми, питання і наїзди. і дуже хреново, коли ні начальство ні замовник не призначали когось одного відповідальним за весь процес і не виділяли йому час і ресурси на цю діяльність.

  • А нужны ли менеджеры?

    для початку, як тут і написали, давайте визначимось, хто є хто. і опишемо не «я бачив 20 хєрових менеджерів тому роль менеджера — не потрібна» а саму роль. і давайте писати не про абстрактних класних програмістів, які і глибокотехнічні і в бізнес вимогах шарять, щей в потрібній кількості водяться і в одному офісі, і не про розумних багатих замовників. а про те, що на практиці.

    менеджер — в першу чергу посередині між бізнесом (замовниками, інвесторами) і командою. в другу — комунікатор між членами команди, координатор — якщо вони а) в різних сферах/технологіях б) в різних офісах/компаніях/країнах. в третю — до певної міри відповідає за прийняті рішення і результат в цілому, якщо підлеглий все зробив так, як манагер сказав — брати на себе всі удари зовні.

    комунікація — це прийняти всю переписку замовника, періодично відсіювати всі його бурхливі фантазії, спускати на команду в більш технічному вигляді і з чіткою розстановкою пріоритетів. перевіряти, чи всі розуміють, що мають робити, що пріоритетніше, що кого блокує, чи всі правильно зрозуміли, що мають зробити. не допускати тиску на девів з боку замовника чи керівництва, провіряти всі естімейти і множити на коефіцієнти.

    тімліди — відповідають за рішення в своїх технологіях/підкомандах, частково зайняті кодінгом (дизайном/тестингом). в нюанси інших технологій, сфер і бізнес вимог можуть не вникати.

    так, скрам це все може реалізувати. але, до речі, там є скрам менеджер. і замовника ще треба привчити не лізти в команду, а якщо він буйно активний — когось йому підсунути. а буйно (саме буйно, буває і просто бурхливо) активними може бути і власне керівництво. і скрам теж має хтось впроваджувати, моніторити ретроспективи і вирішувати проблеми, приймати рішення, коли щось перестало працювати. ато начитається якийсь власник автомеханічного бізнесу, що в айті можна рубати бабло, можна просто зібрати девів, зааплаїти скрам — і збирай баблос, назбирає джуніорів і майстрів-піздєтєлєй, і потім тільки розгрібай авгієві конюшні, а цей директор щей скаже всі монітори розвернути так, щоб він бачив, хто чим займається.

    і не забуваємо — що ідеальних умов, замовників, девелоперів, тестерів і артовиків не буває. директорів і сейлсів — теж. бувають різної довбанутості і жмотності замовники зі своїм баченням бізнесу і навіть своїми 19річними розробниками, і пачки джуніорів, і розподілені команди, і проекти, початі в минулому столітті зі сотнями тисяч користувачів і тисячними збитками за годинний простій системи. і національні особливості що замовників, що розробників. бувають геніальні деви з нульовою комунікативністю чи хорошим заглибленням в деталі але поганим баченням інших потреб в іншій технології, поганим розумінням бізнесу. і різні підходи управління компанією керівництвом, і різний вплив на керівництво сейлів. можна 100500 раз кричати, що і як має бути, а можна брати що є і намагатись поставити процес під існуючі умови так, щоб все запрацювало.

    в мене був досвід роботи напряму на замовницю без менеджера. мені просто іпали моск майже цілодобово. вона клепала баги, третина яких була або фічами або дублікатами або суперечили одне одному. вона кожному говорила щось своє, і якби ми не проговорювали це між собою, навалили б дров. я свої і іноді серверника баги щодня проходила і в мене зі 40 лишалось 25 на одного, це займало годину-півтори. були ще члени команди на її стороні, які тупо фіксили що бачили не звіряючись з багами у всій системі. все проговорювання віднімало дуже багато часу. проговорювання того ж з її девами викликало повне нерозуміння чого я лізу і командую, а вони тупо ламали зроблене. вона не давала нам зробити хоч щось, що не є фічею — навіть якщо це компонента, якою можна буде покрити половину фіч. на проекті код серверників не був включений в систему версій. взвалити всю цю комунікацію на тімлідів? нас всього було на нашій стороні 2 флешера, 1 пхп-іст, половина тестера, і ми не були авторитетом для неї. і навіть якщо припустити, що команди були б великі і на нашій стороні. тімліду тестерів вона плете одне, тімліда флешерів грузить новим дизайном, вже промальованим і не узгодженим з девами, тімліда серверників напрягає ще адмінкою і хостингом. характер в неї такий, що не лізти в справи розробників вона не могла — а гроші платить вона. керівництво взагалі в ІТ не рубає, і коли я при наборі нового дева наполягаю на тому кандидаті, якого знаю (бо мідл-сеніор кандидатів нема, а за джунів я буду відповідальна) — мене щей підставляють, що я зі всіх прекрасних кандидатів наполягла саме на цьому. і того 3 працівника сеніор рівня мають вбивати по пів дня на чат з замовницею, розбори міскомунікації директорів і замовниці, проговорення того між собою, бо один менеджер — це пльохо? тімлід серверників може уявлення не мати, що флешери задихаються без юіксера і чітких постановок, тімлід флешерів уявлення може не мати про проблеми масштабування сервера і потреби аналітики і т.п. і при тому їм всім і без комунікації зі замовницею є над чим голову ламати.
    можна скільки завгодно говорити про те, як має бути поставлений в процесі скрам, як неправильно в нас взятий, стартанутий і взагалі проект, які деви неправильні — але вищеописані мною замовники існують в природі, платять не малі гроші, і простіше замість думати про сферичний ідеальний проект з ідеальною ж командою і замовником в вакуумі, поставити між командою і замовником хорошого технічного проблем-солвера, який може брати на себе всі удари як керівництва так і замовника і при тому координувати підлеглих.

    я взагалі не розумію, як можна кидати на девів напряму замовника, не підстраховуючи манагером. на моїх очах стільки раз ставались різні хитрі наїзди замовників на девів через керівництво, чи провтиків керівництва в фінансових питаннях (до старту проекту чи після його здачі), що я не уявляю, скільки б гівна на девів вилилося, якби не пм-и.

    інший приклад: прямо зараз мої директори-інвестори пориваються надавити на дева, який паралельно вчиться на грант в іншій країні — щоб він забив на навчання і кодив інтенсивніше. я їх від цього весь час відгороджую, бо знаю — він там кодить дуже багато, а навчання не кине взагалі. пушити його — просто відволікати, нервувати і він або вигорить або кине нас, а не навчання.

    мені зараз якраз і приходиться займатись менеджментом, і не сказала б, що це обов’язки тім ліда. при тому мені ж доводиться кодити, і щоб зробити хоч якийсь кусок роботи — я на день-два йду додому і вирубую роутер. бо щодня дьоргають якраз мене, а не я «заважаю девам» — всі питають як саме буде зроблено та чи інша частина роботи, що саме зараз пріоритетніше, чому саме зараз ми робим якісь речі так. проект складається, дуже грубо кажучи, з 3 серверних підпроектів, 2 клієнтських і 2 редакторських, 2 артових. люди знаходяться в 5 країнах, один кусок роботи робить дев з іншої компанії-аутсорсера. при наявній документації і системах трекінга комунікація займає стільки, що під кінець дня в мене від ведення одночасно по 2-3 скайп-чатів, відбивання листів і моніторингу тікетів голова пухне. якщо на це кидати тімлідів — вони або перестануть бути кодерами і фактично стануть менеджерами, або будуть не до кінця синхронізованими і їх підкоманди видаватимуть не працюючий разом різнобій. при тому ж у нас є тімліди — у дизайнерів, у серверників. люди толкові, дуже толково продумали систему, склали тз, заклали гнучкість, розширюваність і масштабування, зробили свій редактор для гри. але чомусь до моєї появи фічі в грі не прив’язувались до можливості їх задавати в редакторі (а значить нефункціональні взагалі), автоматизація білдів не була першочерговим завданням і не включала в себе окремого сервера для геймдизайнерів, в коді було багато хардкоду, арт неможливо заливати через редактор (тобто без допомоги девів), розробник редактора не розумів пріоритетності задач, ізометрія напряму читає дані з файлів. і про яку частину моделі даних у різних девів я не питала — у кожного було своє розуміння, якщо взагалі було, про юіксера ніхто взагалі не задумувався... має бути хтось, хто знає весь проект — не в деталях, але достатньо глибоко, щоб бути впевненим, що всі рухаються в правильному напрямку і в нас не виникне блокерів чи люди не простоюють через те, що хтось відклав півгодинну задачу бо зараз затіяв рефакторинг. і хтось, хто буде пів дня вислуховувати інвесторів і не пускати їх напряму дьоргати девів, хто буде наочно їм показувати, нахрена ми вбили 2 тижні на автоматизацію і рефакторинг а по фічах все виглядає ще гірше, ніж було, а треба ще знайти двох девів і юіксера бо загинаємось.

    тімліди і программери бачать проект однобоко, заглиблюються в свої технічні деталі і ні не бачать всієї картини, ні не розуміють бізнес сторони. вони мають писати код, приймати архітектурні рішення для вже заданих і скоординованих задач. і вже точно не мають відбиватись від раптових напливів активності замовників і інвесторів.

    коли пишеш код, займатись банальною комунікацією нереально, вникати одночасно і в бізнес і в деталі коду — дуже важко. а бізнес теж бачить проект по-своєму, і в нього є свої вимоги, незначущі для девів, і він дивиться на деякі девівські задачі як на нецінні для нього. і між ними обов’язково треба поставити перекладача, при чому який є авторитетом для обох сторін.

    розробка проекту — це баланс бізнес вимог, креативу артовиків, тестування багів, технічної можливості реалізувати намальовані артовиками ефекти чи вигадані замовником фічі, впровадження технологічних рішень і якості коду. кожен член команди має тягнути в свій бік і тим балансувати умовно протилежного члена команди. людина має бути надзвичайно розвиненою і кваліфікованою, щоб вміти одночасно бачити ситуацію і зі свого і з протилежного боку. кожен має мати можливість заглибитись в свою галузь і відстоювати рішення своїх проблем, а вже менеджер має це все збирати і зважувати цінність і важливість кожного пункту і його вплив на весь проект. бувають ситуації, де тімліди самі між собою це все покривають і манагер їм тільки заважатиме. бувають проекти, де тільки одна-дві технології і чітке тз, не треба більше ні в що вникати. бувають замовники-технарі, в яких весь процес поставлений, і на своїй стороні самостійних мідл-девів можна не менеджити. ну так кожному проекту свій комплект.

    і ще приклад чому тімліди не можуть замінити менеджера: пишу тз аутсорсеру для експорта-імпорта в редакторі, стараюсь писати термінами, які вжиті в коді і моделі даних, прив’язуючись поки виключно до того, що реалізовано на сервері і клієнті, що нам потрібно для альфи. в розмову включаю геймдиза, який цією функцією буде користуватись (і він же лід всіх артовиків). з ним все теж проговорювала багато. здавалось би, для чого тут манагер, якщо от є досвідчений лід артовиків з глибоким розумінням всього проекту (це все — його задумка), і він же і буде користуватись цією функцією. а ні, він прочитав все по-своєму і накатав 2 сторінки поправок і повторів з загального тз проекту, бо не переключився на те,що це зараз тільки опис вікна експорту а не всієї структури редактора. ще добру годину вбила на те, щоб пояснити одному, щоб той не дуже звертав уваги на лист, але у вільний час почитав — бо класно розписано загальне тз. другому — що загальне тз ми розуміємо, пояснила, що таке експорт і пару прикладів, як хто покроково буде ним користуватись.

    ще одна деталь — «національна особливість» слов’янських кодерів. і це я бачу вже з-за кордону, а не просто з чужих слів. тут взагалі мало хто вміє мислити бізнес вимогами, наші кодери часто люблять замість перепитати — зафігачити щось по-своєму, заглибитись далеко в технічну чистоту і красу рішення чи вигадування свого велосипеда, замість швидко зробити дрібничку, яка дуже критична для бізнесу. ще часто вірять в роботодавця як в санта-клауса, який просто не хоче побільше зарплати витягти з бездонного мішка — прямої залежності доходів компанії від результату своєї роботи не бачать в упор. тому в пост-срср дуже добре працює модель іноземний замовник-менеджер-команда, перевірено з обох сторін.

    я не відстоюю однозначно позицію менеджера, я бачила і команди, які складались зі самодостатніх девів і успішно здавали проекти, і працюючий скрам. але і бачила, як піеми брали на себе важкий вогонь директорських інтриг, командами джуніорів здавали непрості проекти, як розвалювалась команда серйозних девів з повністю бездіяльним менеджером (призначений помилково з тестерів), як некомунікативний але технічно підкований піем теж привів до закриття проекту, як тімліди, перегружені і кодінгом і відповідальністю за результат (а без повноважень і важелів менеджера) вигорали і валили проекти. а от вже як іпали мені мозги замовники на пряму — наїлась далі не хочу. не всі девелопери в нас готові до роботи без менеджера, і не всі директори вміють правильно підібрати тімлідів, які б були більше організаторами, ніж талановитими кодерами. хоча з менеджером, до речі, така ж проблема.

    зараз сама думаю, сунутись мені далі в менеджери, чи триматись девелопмента, і не впевнена, що добре справляюсь з цією роллю. але я просто бачу дофіга координаційної роботи, яку просто беру і роблю — і в результаті проект просувається, директори не дьоргають розробників, всі знають що і як робити. а значить ця роль в даному місці з даною командою потрібна.

  • Почему Скайп не мог быть выпущен в Украине

    взагалі-то це наші чиновники не дають приймати платежі з-за кордону, про що в статті білим по чорному написано

  • 5 способов избежать неприятностей со своим СПД

    дякую за відповіді!

  • 5 способов избежать неприятностей со своим СПД

    суми в книзі співпадають зі сумами в виписці, а в податкову було вписано ті ж суми, мінус податок (я просто точно не пам’ятаю — чи тільки соціальний, чи обидва. здається, соціальний). чому було так робили так зроблено — не знаю.

    словом, подавати всюди потрібно рівно те, що прийшло на рахунок?

    і ще цікавий момент — а якщо фірма на один рахунок нараховує все разом — прибуток + соціальний податок + 5%, а ФОП веде себе сам, то для податкової ці суми — це все один прибуток, з якого, відповідно, вже більший % треба сплатити?
    а якщо на окремі рахунки? на один — прибутки, на інший — податки?

  • 5 способов избежать неприятностей со своим СПД

    так ми і планували, але поки такої потреби нема. як я написала вище — або мораторій на штрафи, або забили чи навіть не дивились (хоча ще, здається, можуть), або задрібно щоб возитись. по сабжу мого питання буде цікаво дізнатись всім, кому книгу/звітність вели так само як і мені.

    особисто в мене зараз проблема в тому, що банк картковий рахунок закриває 45 днів, без його закриття податкова не хоче нічого видавати по закриттю мого ФОП-а, без довідки про відсутність заборгованості я не можу йти в посольство, береться ця довідка в того ж інспектора, яка моїм закриттям займається, а їхати треба вже.

  • 5 способов избежать неприятностей со своим СПД

    ну в мене на даний момент нема з цим ніяких проблем. або через мораторій на штрафи, або не звернули уваги, або занадто дрібно щоб напрягатись (і план виконаний). але в мене є багато колишніх співробітників, яким і далі так ведуть їх прибутки і їм (і не тільки їм) буде цікаво, як же правильно її вести.

  • 5 способов избежать неприятностей со своим СПД

    а таке питання: я зіткнулась з тим, що в мою книжку (за 2012) записані були одні суми, а в деклараціях — вони ж, мінус податок (здається, соціальний). я зараз закриваюсь, і моя бухгалтер сказала, що в зв’язку з тим, що в книжці і в декларації суми не співпадають, можуть бути проблеми. я так розумію, що в зв’язку з мораторієм на штрафи мені вже нема за що переживати. але думаю, багатьом буде корисно дізнатись, які саме суми куди вносити...

    і ще думаю, багатьом буде дуже цікаво почитати про закриття ФОП-а, його призупинення і т.п.

    Поддержал: Natalia Golubenko
  • Программист на госслужбе — интервью с анонимом

    коньяк жерти можна і в україні (хоча в греції за вечір ми спокійно вкладались максимум в 30 євро на випивку по саму зав’язку, а в аквапарк з трансфером попали по акції майже по вартості входу в нього), ми про співвідношення поїздки по європах з європи і з україни.

    якщо б у мене була мета — їздити за кордон, і на вибір 3 варіанти: робота на бодішоп = нормальна зп без спрощень в структурах і посольствах, робота на держустанову = без проблем віза але зп копійки і ризики, і робота в шенгені, я б не бачила жодних причин вибрати держструктуру.

    ситуація з проживанням, припустимо, однакова — якщо ти там, тобі не треба в посольство подавати резервацію, якщо ти тут держслужбовець — тобі, припустимо, просто відкривають візу без жодних бронювань. їжа і бухло теж однакові для обох випадків.

    а от переміщення... з україни мінімальні витрати — 600 євро буде тільки на транспорт. особливо коли робиш візу за пару годин — значить і білети в останній момент береш. а якщо брати білети за 2 місяці, то і візу можна спокійно самому зробити ))). в статті, правда, описано багато поїздок на тренінги — ну так їх іноді буває багато і в бодішопах, а в зарубіжних компаніях тим більше. та і тренінги — не відпочинок на пару тижнів зі сім’єю, на них держустанова навряд чи виділить переліт.

    білет з вільнюса в варшаву — 16 ойро. є морські перевезення. дойчебан запустив недавно акцію 35 ойро по всій європі, і такі акції крутяться постійно. ейрбалтика постійно присилає акції на білети по 30-80 ойро. а є ще з десяток інших бюджетних авіакомпаній (якими в україні і не пахне) плюс наземні перевізники, і це все постійно розсилає тобі свої суперакції на мило.

    ну давайте і про польоти на марс поговоримо, якщо вам так хочеться... нічого, що людина, по описаному досвіду тягне на сеніора і саме тому я порівнюю з прикладом того, що він міг би мати, докладаючи ті ж зусилля в бодішопі?

  • Программист на госслужбе — интервью с анонимом

    ну ще точно преміями капає — а в держ установах їх і до 100% назбирується. плюс може халтурити (ну може і ні, але як варіант) — типу, підкручувати ойфони депутатській раті (знаю, що на багатьох великих канторах сисадміни стабільно займаються технікою своєї дирекції. а різним депутатським супроводжуючим і дрібній номенклатурі таке теж, мабуть, потрібне), плюс може десь-комусь треба вибірку зробити по базі нестандартну, чи просто інфу якусь злити...

  • Программист на госслужбе — интервью с анонимом

    ну тим і цікаве — що є і такі люди, і такі умови, і якось вони одне одного влаштовують ))

    Поддержали: Sergiy Borodych, anonymous
← Сtrl 123456...8 Ctrl →