Senior Business Analyst в EPAM
  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Питання виглядає риторичним. Втім: статті корисні для розвитку, мітапи також для нетворкінгу і т.д. Якщо маєте на увазі, що досвід на проекті має більше значення, я вважаю, що одне гарно доповнює інше.

  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Дякую за коментар. Стаття була про перехід з однієї ролі в іншу, а не суміщення. Хоча, як на мене, таке теж у принципі можливо, якщо у вас на проекті є PM, але вам потрібно додатково до ролі ВА виконувати роль проектного координатора. Не зовсім зрозумів про «домовлятися», хоча припускаю, що йдеться про розподіл обов’язків.

    Поддержал: Andriy Biletskyy
  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Дякую за інтерес. Приємно дізнатись. Якщо бажаєте поділитись відмінностями або своїм досвідом, буду радий дізнатись в коментарях або приватному повідомленні.

    Поддержал: Denys Dniprovskyi
  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Незалежно від того, чи є у вашій компанії пряма матеріальна винагорода за роботу RM, додаткової роботи все одно буде відчутно більше. Чи достатні переваги такої позиції відносно додаткових зусиль вирішувати вам.

  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Я не фахівець з аналітики, хоча і працював деякий час дата аналітиком.
    Як на мене, відмінність така, що продуктова аналітика оцінює використання продукта поточними користувачами, а маркетингова оцінює ефективність маркетингової діяльності, такої як залучення нових клієнтів або активізація існуючих. Також вважаю, що ці два напрямки можуть доволі тісно перетинатись. Зокрема, тут є цікаве пояснення відмінностей та взаємоперетинів: piwik.pro/...​cs-101-a-beginners-guide
    Стосовно перших двох класифікацій, так виглядає, що вони існують паралельно, тобто, наприклад, може бути продуктова мобільна (по використанні аплікації на App Store) та продуктова веб (по використанні веб сайту).
    Сподіваюсь, Александр Осиюк може доповнити та розширити цю відповідь.

  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Дякую за коментар.

    Як на мене, системний аналітик у тому розумінні, що ви описали, це, скоріше за все, має бути людина, яка прийшла в аналіз із технічного напрямку (розробки), але якій недостатньо лише цього. Як я писав, нижче у коментарях, просто сильний технічно ВА це, за моїми спостереженнями, рідкість. Тому, і не бачив сенсу окремо виносити такий шлях, бо він не для багатьох.

    Щодо доменів можу сказати із свого досвіду. Я бачу сенс у доменній спеціалізації, зокрема я обрав ecommerce. Це дає переваги при аналізі, а також є хорошою передумовою для руху в сторону консультанта.
    Знаю, що є прихильники іншого підходу, де ВА має вміти справлятись з різними доменами. На мою думку, цей набір доменів все ж має бути подібним, щоби це створювало певну синергію. Ваш приклад ретейл+логістика або фінанси+банки+страхування мені виглядає логічним поєднанням.

    Щодо кейсів, дякую, врахую. В цілому, ця стаття задумувалась як агрегований досвід мого кола спілкування, тому не бачив сенсу занадто фокусуватись на конкретних прикладах.

    Поддержали: Dmytro Skrypka, Anastasia Zabolotna
  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Цей перелік не претендував на вичерпність, але так, ви праві. Відмінністю ВА від системного є фокус на бізнес (іноді OOTB, іноді взагалі за рахунок простого рішення, але з акцентом на кінцевий фінансовий результат), а не виключно технічному рішенню.
    Також, відповідно до моїх спостережень, не так часто побачиш дуже сильного технічно ВА.
    PdM у статті то продакт менеджер. Стосовно Delivery manager то в моєму розумінні гілка, пов’язана з розвитком проджект менеджера.
    Вдячний за доповнення.

    Поддержал: Ilya Fil
  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Дякую за доповнення!

  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Дякую за інтерес!

    Поддержал: Антон Коваль
  • Куди рухатись далі, якщо ти — ВА

    Дякую за коментар та точку зору.
    Як ви могли прочитати в моїй статті, моя особиста мотивація не виключно в тому, щоби тільки рости по зарплаті. У мене були випадки, коли я переходив на роботу на в рази меншу зарплату для отримання певного досвіду (і розділяю думку, що якщо змінювати напрямок такі дискомфортні зміни неминучі).
    Якщо кінцевою метою є PdM позиція, то безумовно є сенс рухатись в тому напрямку якомога швидше. І звісно ВА то не єдиний шлях. Є приклади заходу на цю позицію з маркетингу або проджект менеджменту.
    Згідний, що ВА треба довчатись, щоби стати продукт менеджером. Не згідний, що знання з ВА позиції не знадобляться, особливо для позиції Product Owner, що працює як ланка між продакт менеджером та командою, як у випадку SAFe проектів www.scaledagileframework.com/product-owner
    Наскільки я зрозумів, вам відомі випадки переходу з мідл ВА в продукт менеджери. Мені відомі компанії, де на позиції продакт менеджера не спішать розглядати і людей рівня сеньор ВА. Саме тому я і побудував таким чином діаграму.