Незалежно від того, ви в ЄС чи поза ним — усе залежить не лише від законодавства, а передусім від того, як саме компанія ставиться до комплаєнсу. Навіть у ЄС, де діє досить жорстке законодавство типу GDPR, це ще не гарантує, що користувач не буде бачити dark patterns і від нього не будуть вимагати надати дані. Закон є, а ось чи бізнес його реально дотримується — це вже інше питання.
Так, хороший сайт, який демонструє dark patterns не лише в рамках захисту персональних даних, а й захисту прав споживачів та регулювання реклами, маркетингу тощо.
Вітаю! Оскільки немає такої статті в GDPR, яка фіксує «dark patterns», серед кейсів можна назвати будь-який кейс, у якому через дизайн продукту було порушено принципи GDPR та права суб’єктів персональних даних. Таких кейсів є багато, але ось додаю ще приклади одних із найпоказовіших:
— noyb.eu/...-deceptive-cookie-banners
— www.insideprivacy.com/...s/?utm_source=chatgpt.com
— www.deceptive.design/...-a?utm_source=chatgpt.com
Дякую за відгук! Рада, що стаття стала вам у пригоді.