Юрист в BIP (Бухгалтер Ідеального Підприємця)
  • Закриття ФОП (процес припинення підприємницької діяльності) відредаговано серпень 2019р

    Добрий день. Тут потрібно розбиратися, бажано писати письмові звернення в податкову і доводити факт припинення підприємницької діяльності. А загалом для початку потрібно щоб спеціаліст переглянув ваш кабінет платника податків, звертайтеся: t.me/viktoria_chushenko_bip

  • Законодавчі новини для ФОП, ТОВ у сфері IT — 2023 рік

    Добрий день.
    Окремого КВЕД який би точно відображав специфіку вашої діяльності — немає. Але ми зверталися в Державну службу статистики свого часу з цим питанням, радять вказувати КВЕД 73.11 та 73.12 (більш прирівнюють це до рекламних послуг). Від себе ще також раджу передбачати КВЕД 63.11, 63.12 та 63.99. Моя думка: краще вибирати побільше КВЕДів, від їх кількості податок не зростає, але, при цьому, ви зменшите ризики отримати штраф.

    Підтримав: Юлія Лісаковська
  • Питання-відповіді з приводу змін бух. обліку в ІТ сфері з 2023

    Звертаємо увагу підприємців, проект закону № 8401, який передбачає скасування низки податкових пільг, запроваджені під час воєнного стану, вже в активній роботі.
    Відповідно до норм законопроєкту «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» деякі пільги для бізнесу, запроваджені під час воєнного стану, припинять свою дію 1 липня 2023 року.
    Насамперед, це стосується:
    -припинення дії норми, яка дає можливість ФОПам та юридичним особам бути платниками єдиного податку 3 групи та сплачувати 2% ставку від суми доходу.
    -скасування можливості не сплачувати єдиний податок ФОПам платникам єдиного податку І та ІІ груп.

    Тому будьте пильними, та уважно слідкуйте за змінами законодавства.

  • Як отримувати гроші з Upwork через свого ФОПа

    Доброго дня. Якщо працюєте з Upwork, податковій достатньо буде показати договір оферти та правильно складені, двомовні інвойси на отримані оплати.

    Підтримав: Iryna Vynnychenko
  • Питання по ФОП 3 група

    Це не обов’язково має бути книга, вище було зазначено варіанти ведення обліку без книги.

  • Питання по ФОП 3 група

    Стаття 296 ПКУ вказує, що єдинники, які не є платниками ПДВ ведуть облік доходів у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.Типової форми обліку доходів немає. Тому, якщо отримуєте дохід лише на банківський рахунок і будете формувати щомісяця виписки — це можна вважати вашим обліком доходу. Якщо це і готівкові і безготівкові надходження, то ви можете підсумовувати ці доходи наприклад в exel таблиці. Облік доходів є зручним і для вас, по ньому можна відслідкувати чи не перевищили ви лімітів наприклад.

    Повірте, якщо у вас буде перевірка ФОП податкова не буде робити ніякі запити до банку. Вона вимагатиме облік доходів від вас, як і решти документів які ви маєте зберігати.

    Підтримав: Просто Анон
  • Питання по ФОП 3 група

    Звітність на 2 % подається щомісяця, а на 5 % — щоквартально. Проте краще зорієнтує бухгалтер)

  • Питання по ФОП 3 група

    Добрий день. Якщо ви не проти, трішки доповню вашу відповідь :)
    1.Наразі, протягом військового стану діє пільга що стосується ЄСВ та єдиного податку для 1 і 2 групи. Перебуваючи на 3 групі єдиного податку ви повинні сплачувати 5 або 2% (єдиний податок) від вашого доходу відповідно. ЄСВ можна не сплачувати, але тоді не нараховується пенсійний і страховий стаж. Така пільга діє зараз, але планується її відміна, тому за цим потрібно слідкувати.
    3. Раніше книгу потрібно було реєструвати в податковій та вести її, наразі облік доходів можливий в будь-якому зручному форматі: в блокноті, таблиці exel чи в тій же книзі. Але сам облік доходів ніхто не відміняв.
    Що стосується звітності — залежить від того, на 2 % ФОП чи на 5%.
    5. Ми для клієнтів радимо або приват або моно, але лише вам вирішувати, який варіант більш підходить та є зручнішим :)

    Якщо потрібна консультація бухгалтера чи юриста що стосується оформлення роботи та подальшого ведення ФОП — ми з радістю допоможемо t.me/viktoria_chushenko_bip

  • Закриття ФОП онлайн/віддалено

    Крім того що потрібно закрити ФОП через дію — потрібно також вчасно подати ліквідаційний звіт, перевірити чи все добре по вашому податковому кабінету, чи не тягнуться ніякі борки і чи подані інші звіти правильно.
    Звертайтеся, якщо потрібна допомога t.me/viktoria_chushenko_bip

  • Офіційно працювати з роботодавцем із США

    Погоджуюся з коментарем, можна також перейти на пільгову ставку 2 % і ще трішки зекономити суму податку.
    Якщо потрібна допомога — звертайтеся :)
    t.me/viktoria_chushenko_bip

  • Форма № 20-ОПП. Чи потрібно її подавати IT спеціалісту?

    В даній статті йдеться саме про адресу місця здійснення діяльності. Якщо ви вказали адресу (квартиру бабусі дружини) як адресу місця здійснення діяльності — так, може виникнути ситуація що нарахують податок на нерухомість.
    Адреса реєстрації ФОП і адреса місця здійснення діяльності для ФОП — різні поняття.

    Доречі, реальний приклад спілкування з податківцем: на практиці «закривали» ФОП для клієнта з перевіркою в податковій. Під час перевірки інспектор повідомила, що нам потрібно сплатити штраф за неподачу форми 20 ОПП (ту, про яку йдеться в статті), але цей ФОП немав якогось офісу, він надавав послуги у сфері архітектури, ми вказали про це інспектору, що його місцем здійснення діяльності було «територія України», адже конкретного місця не було. Штраф платити не довелося, 20 ОПП в такому випадку сказали можна не подавати.

    Це не означає, що 20 ОПП можна нікому не подавати. Потрібно аналізувати ситуацію, ризики пов’язані з поданням, та правильно аргументувати свою позицію податківцям (хоча б намагатися), якщо вважаєте що у вашому випадку 20 ООП не потрібна.

  • ВОПРОС-ОТВЕТ касательно СПД-2

    Добрий день. Хочу зауважити, що якщо це 3 група 2 %, то на даній ставці відсутній «ліміт» щодо обсягу доходу.

    Підтримав: Mariia Kolonitska
  • ВОПРОС-ОТВЕТ касательно СПД-2

    Добрий день. Дивлячись про які послуги йдеться. Якщо ви надаєте послуги, зазначені в статті 186.3. ПКУ, то місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання, тобто місцем надання послуг буде територія Замовника.

    В такому разі, в договорі ви можете зазначити: Сторони погоджуються, що місцем надання Послуг за цим Договором є територія __________, місця реєстрації Замовника. __________вважається місцем постачання таких послуг відповідно до параграфу 186.3
    статті 186 розділу 5 Податкового Кодексу України.

    Якщо загалом потрібна допомога з Договором, можете написати мені t.me/viktoria_chushenko_bip, допоможемо :)

  • ВОПРОС-ОТВЕТ касательно СПД-2

    Добрий день, Ірина. Ви напевно помилилися, 25.01.2023 дата реєстрації? Єдиний податок для 2 групи становить 20 % від мінімальної зарплати — 1340 грн., також ЄСВ 1474 грн. за місяць (22 % від мінімальної зарплати).
    Теріни: ФОП 2 групи сплачують ЄП щомісячно, авансовим платежем не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
    Пам’ятайте, що наразі діють певні пільги, сплата ЄСВ та ЄП є добровільною, тому якщо правильно все оформлювати — можна дані податки наразі не сплачувати.
    Якщо потрібна допомога — звертайтеся :)
    t.me/viktoria_chushenko_bip Вікторія

    Підтримав: Юлія Лісаковська
  • Уряд затвердив механізм бронювання працівників телеком та ІТ-компаній. Як це працює?

    Добрий день. ФОП не може бути резидентом Дія Сіті. Резидентом Дія Сіті може бути лише юр.особа, зареєстрована за законодавством України

  • Декларації і податки на ставці 2% через Дію

    Неодноразово вже наші бухгалтери «виправляли» нюанси після роботи ФОП з Дією. Ви маєте розуміти, офіційний портал який показує вам актуальну інформацію — це електронний кабінет платника податків cabinet.tax.gov.ua.

    В нас була ситуація з клієнтом, коли він посилаючись на повідомлення в застосунку Дія, та не проводивши аналіз-звірку із Електронним кабінетом платника податків, помилково подавав звітність для спец ставки та нараховував собі 2% від доходу єдиного податку (в той час як був платником 5 %), а також подав через Дію декларацію платника єдиного податку 3 групи на ставці 5%.
    В результаті, цим підприємцем було переплачено та надлишково нараховано 2% від суми отриманого доходу за півроку, а бухгалтеру довелося подати 5 уточнюючих звітів, щоб вирівняти нараховані суми в кабінеті.

    Тому будьте обережні з Дією, і якщо потрібна допомога — будемо раді допомогти :)
    Вікторія, юрист компанії «Бухгалтер ідеального підприємця»
    t.me/viktoria_chushenko_bip

  • Особливості роботи ФОП з Deel

    Так, якщо дивитися виписку банку, платіж надходить саме від Deel, а не від клієнта.
    Саме тому ми радимо, робити додатково на ваші оплати окремі двомовні інвойси, а не використовувати шаблонні що генерує платформа Deel, щоб було зрозуміло, що Deel є посередником, а кінцевий замовник зовсім інший. Ну і звісно, кошти мають надходити на ваш валютний рахунок, мають бути задекларовані та з них сплачені податки.

  • Особливості роботи ФОП з Deel

    Я вважаю, що на 100 % бути впевненим при роботі з Deel не можна бути, адже ми розуміємо суть платформи по-своєму, і розуміємо, що це не може бути перешкодою для ФОП, але у зв’язку з відсутністю роз’яснень, коментарів і кейсів від податкової по даній співпраці — важко передбачити як той чи інший інспектор до цього віднесеться. Але й порушень я тут не бачу.
    Головне мати документи, і я думаю можна буде аргументувати, в разі питань, свою позицію.

  • Припинення діяльності ФОП

    Я б ще додала, що під час процедури припинення дуже раджу дійсно прослідкувати щодо відсутності заборгованості у ФОП, адже часто ФОП самостійно закриваються, лише подавщи заяву через Дію, а потім через певний час виявляються штрафні санкції у ФОП, заборгованості і так далі.

  • Реєстрація ФОП через портал «Дія»

    А сама адреса оновилася і у виписці і в кабінеті платника податків?

← Сtrl 123456...9 Ctrl →