Добрий день.
Окремого КВЕД який би точно відображав специфіку вашої діяльності — немає. Але ми зверталися в Державну службу статистики свого часу з цим питанням, радять вказувати КВЕД 73.11 та 73.12 (більш прирівнюють це до рекламних послуг). Від себе ще також раджу передбачати КВЕД 63.11, 63.12 та 63.99. Моя думка: краще вибирати побільше КВЕДів, від їх кількості податок не зростає, але, при цьому, ви зменшите ризики отримати штраф.
Звертаємо увагу підприємців, проект закону № 8401, який передбачає скасування низки податкових пільг, запроваджені під час воєнного стану, вже в активній роботі.
Відповідно до норм законопроєкту «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» деякі пільги для бізнесу, запроваджені під час воєнного стану, припинять свою дію 1 липня 2023 року.
Насамперед, це стосується:
-припинення дії норми, яка дає можливість ФОПам та юридичним особам бути платниками єдиного податку 3 групи та сплачувати 2% ставку від суми доходу.
-скасування можливості не сплачувати єдиний податок ФОПам платникам єдиного податку І та ІІ груп.
Тому будьте пильними, та уважно слідкуйте за змінами законодавства.
Доброго дня. Якщо працюєте з Upwork, податковій достатньо буде показати договір оферти та правильно складені, двомовні інвойси на отримані оплати.
Це не обов’язково має бути книга, вище було зазначено варіанти ведення обліку без книги.
Стаття 296 ПКУ вказує, що єдинники, які не є платниками ПДВ ведуть облік доходів у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.Типової форми обліку доходів немає. Тому, якщо отримуєте дохід лише на банківський рахунок і будете формувати щомісяця виписки — це можна вважати вашим обліком доходу. Якщо це і готівкові і безготівкові надходження, то ви можете підсумовувати ці доходи наприклад в exel таблиці. Облік доходів є зручним і для вас, по ньому можна відслідкувати чи не перевищили ви лімітів наприклад.
Повірте, якщо у вас буде перевірка ФОП податкова не буде робити ніякі запити до банку. Вона вимагатиме облік доходів від вас, як і решти документів які ви маєте зберігати.
Звітність на 2 % подається щомісяця, а на 5 % — щоквартально. Проте краще зорієнтує бухгалтер)
Добрий день. Якщо ви не проти, трішки доповню вашу відповідь :)
1.Наразі, протягом військового стану діє пільга що стосується ЄСВ та єдиного податку для 1 і 2 групи. Перебуваючи на 3 групі єдиного податку ви повинні сплачувати 5 або 2% (єдиний податок) від вашого доходу відповідно. ЄСВ можна не сплачувати, але тоді не нараховується пенсійний і страховий стаж. Така пільга діє зараз, але планується її відміна, тому за цим потрібно слідкувати.
3. Раніше книгу потрібно було реєструвати в податковій та вести її, наразі облік доходів можливий в будь-якому зручному форматі: в блокноті, таблиці exel чи в тій же книзі. Але сам облік доходів ніхто не відміняв.
Що стосується звітності — залежить від того, на 2 % ФОП чи на 5%.
5. Ми для клієнтів радимо або приват або моно, але лише вам вирішувати, який варіант більш підходить та є зручнішим :)
Якщо потрібна консультація бухгалтера чи юриста що стосується оформлення роботи та подальшого ведення ФОП — ми з радістю допоможемо t.me/viktoria_chushenko_bip
Крім того що потрібно закрити ФОП через дію — потрібно також вчасно подати ліквідаційний звіт, перевірити чи все добре по вашому податковому кабінету, чи не тягнуться ніякі борки і чи подані інші звіти правильно.
Звертайтеся, якщо потрібна допомога t.me/viktoria_chushenko_bip
Погоджуюся з коментарем, можна також перейти на пільгову ставку 2 % і ще трішки зекономити суму податку.
Якщо потрібна допомога — звертайтеся :)
t.me/viktoria_chushenko_bip
В даній статті йдеться саме про адресу місця здійснення діяльності. Якщо ви вказали адресу (квартиру бабусі дружини) як адресу місця здійснення діяльності — так, може виникнути ситуація що нарахують податок на нерухомість.
Адреса реєстрації ФОП і адреса місця здійснення діяльності для ФОП — різні поняття.
Доречі, реальний приклад спілкування з податківцем: на практиці «закривали» ФОП для клієнта з перевіркою в податковій. Під час перевірки інспектор повідомила, що нам потрібно сплатити штраф за неподачу форми 20 ОПП (ту, про яку йдеться в статті), але цей ФОП немав якогось офісу, він надавав послуги у сфері архітектури, ми вказали про це інспектору, що його місцем здійснення діяльності було «територія України», адже конкретного місця не було. Штраф платити не довелося, 20 ОПП в такому випадку сказали можна не подавати.
Це не означає, що 20 ОПП можна нікому не подавати. Потрібно аналізувати ситуацію, ризики пов’язані з поданням, та правильно аргументувати свою позицію податківцям (хоча б намагатися), якщо вважаєте що у вашому випадку 20 ООП не потрібна.
Добрий день. Хочу зауважити, що якщо це 3 група 2 %, то на даній ставці відсутній «ліміт» щодо обсягу доходу.
Добрий день. Дивлячись про які послуги йдеться. Якщо ви надаєте послуги, зазначені в статті 186.3. ПКУ, то місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання, тобто місцем надання послуг буде територія Замовника.
В такому разі, в договорі ви можете зазначити: Сторони погоджуються, що місцем надання Послуг за цим Договором є територія __________, місця реєстрації Замовника. __________вважається місцем постачання таких послуг відповідно до параграфу 186.3
статті 186 розділу 5 Податкового Кодексу України.
Якщо загалом потрібна допомога з Договором, можете написати мені t.me/viktoria_chushenko_bip, допоможемо :)
Добрий день, Ірина. Ви напевно помилилися, 25.01.2023 дата реєстрації? Єдиний податок для 2 групи становить 20 % від мінімальної зарплати — 1340 грн., також ЄСВ 1474 грн. за місяць (22 % від мінімальної зарплати).
Теріни: ФОП 2 групи сплачують ЄП щомісячно, авансовим платежем не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Пам’ятайте, що наразі діють певні пільги, сплата ЄСВ та ЄП є добровільною, тому якщо правильно все оформлювати — можна дані податки наразі не сплачувати.
Якщо потрібна допомога — звертайтеся :)
t.me/viktoria_chushenko_bip Вікторія
Добрий день. ФОП не може бути резидентом Дія Сіті. Резидентом Дія Сіті може бути лише юр.особа, зареєстрована за законодавством України
Неодноразово вже наші бухгалтери «виправляли» нюанси після роботи ФОП з Дією. Ви маєте розуміти, офіційний портал який показує вам актуальну інформацію — це електронний кабінет платника податків cabinet.tax.gov.ua.
В нас була ситуація з клієнтом, коли він посилаючись на повідомлення в застосунку Дія, та не проводивши аналіз-звірку із Електронним кабінетом платника податків, помилково подавав звітність для спец ставки та нараховував собі 2% від доходу єдиного податку (в той час як був платником 5 %), а також подав через Дію декларацію платника єдиного податку 3 групи на ставці 5%.
В результаті, цим підприємцем було переплачено та надлишково нараховано 2% від суми отриманого доходу за півроку, а бухгалтеру довелося подати 5 уточнюючих звітів, щоб вирівняти нараховані суми в кабінеті.
Тому будьте обережні з Дією, і якщо потрібна допомога — будемо раді допомогти :)
Вікторія, юрист компанії «Бухгалтер ідеального підприємця»
t.me/viktoria_chushenko_bip
Так, якщо дивитися виписку банку, платіж надходить саме від Deel, а не від клієнта.
Саме тому ми радимо, робити додатково на ваші оплати окремі двомовні інвойси, а не використовувати шаблонні що генерує платформа Deel, щоб було зрозуміло, що Deel є посередником, а кінцевий замовник зовсім інший. Ну і звісно, кошти мають надходити на ваш валютний рахунок, мають бути задекларовані та з них сплачені податки.
Я вважаю, що на 100 % бути впевненим при роботі з Deel не можна бути, адже ми розуміємо суть платформи по-своєму, і розуміємо, що це не може бути перешкодою для ФОП, але у зв’язку з відсутністю роз’яснень, коментарів і кейсів від податкової по даній співпраці — важко передбачити як той чи інший інспектор до цього віднесеться. Але й порушень я тут не бачу.
Головне мати документи, і я думаю можна буде аргументувати, в разі питань, свою позицію.
Я б ще додала, що під час процедури припинення дуже раджу дійсно прослідкувати щодо відсутності заборгованості у ФОП, адже часто ФОП самостійно закриваються, лише подавщи заяву через Дію, а потім через певний час виявляються штрафні санкції у ФОП, заборгованості і так далі.
А сама адреса оновилася і у виписці і в кабінеті платника податків?
Добрий день. Тут потрібно розбиратися, бажано писати письмові звернення в податкову і доводити факт припинення підприємницької діяльності. А загалом для початку потрібно щоб спеціаліст переглянув ваш кабінет платника податків, звертайтеся: t.me/viktoria_chushenko_bip