Мені здається, що ви неуважно читаєте мої повідомлення і перекручуєте у себе в голові.
Добре, давайте навпаки. Можете дати відповідь на таке питання:
Як менеджеру команди дізнатись, що в команди зʼявилась погана звичка задавати питання іншому колезі навіть під час його лікарняного?
Ось тут на скріні видно рівень аналітики, який дає слак :( i.insider.com/...000&format=jpeg&auto=webp
Нажаль той так званий Slack analytics dashboard показує тільки чи була людина онлайн в певний день, чи ні. Без розбивки по часу.
Більш того, цей дашборд ще й не онлайн, а оновлюється раз в пару днів. Тобто зараз ви зможете побачити данні максимум за середу, або четверг.
І ще більш того, він не дає адекватний звіт за місяць. Тобто, станом на зараз він покаже що ви були в онлайні 10 днів, але не покаже, коли були ті 5 днів, коли вас не було в онлайні.
Так. І ось вам один з прикладів корисного використання боту. Команда може вважати що це нормально написати людині, яка на лікарняному. А людина на лікарняному відповідальна, і не вважає це неправильним. Тож між ними, на цьому рівні будуть відбуватись такі коммунікації і менеджмент навіть не дізнається про них.
А так, банально побачивши, що людина на лікарняному сидить в слак — менеджмент може поцікавитись «чому так», і зʼясувати, що насправді в команді сформувались такі відносини. І далі вже менеджмент може почати роботу з командой, з правилами відносин до людей на лікарняному і т.п.
А як це виявити інакше? Дуже важко. Таке виявляється лише або на 1-2-1, або коли в когось «підгорить». Та краще ж не доводити до «підгорить».
Бот дає інформацію, а як нею користуватись — залежить від рівня менеджменту. Хтось буде штрафувати за те що в онлайні зʼявився в 10:03, а не 10:00, а хтось буде знаходити ось такі нетипові речі і покращувати їх.
Це аналогія як з вогнем. Хтось може спалити оселю, а хтось приготувати їжу. Але ж це не значить що вогонь хороший чи поганий. Усе залежить від того, як ним користуватись.
На жаль ні. Насправді Слак доволі «специфічний». З обмеженним функціоналом, куцою аналітикою та не дуже гарним API.
Єдине що в ньому круте, це система тредів, коли можна створити окрему гілку повідомлень під основним повідомленням в каналі (групповому чаті).
Так. Я наприклад побачив такі цікаві моменти. Я людям на лікарняному не писав, але в боті побачив активність. Спитав у колег і виявилось, що людина навіть на лікарняному на звʼязку і відповідає на запитання.
Знову ж таки, я не кажу що це норма. Бо зараз мене ще звинуватять у тому, що я вважаю, що людина навіть на лікарняному повинна працювати. Це не норма, це просто показник конкретної людини.
Нічого. Я не планую на базі цієї інформації приймати рішення. Я просто захотів мати додаткову інформацію, а чатгпт дав мені можливість отримувати її в зручному для мене форматі. Про це й стаття.
Я повторюсь, цю інформацію не можна й не треба використовувати для прийняття рішень. Це просто додаткова, цікава для мене інформація.
Я спеціально для цього великими буквами на GitHub написав:
DO NOT USE THIS BOT FOR ANY MANAGEMENT DECISIONS OR FOR MICROMANAGEMENT. THIS BOT IS DESIGNED TO OBTAIN ADDITIONAL INFORMATION, BUT NOT TO USE IT AGAINST COLLEAGUES.
Цей бот не створенний для того, щоб приймати управлінські рішення.
Цей бот просто для отримання додаткової інформації. Наприклад, що деякі співробітники настільки запаяні в роботу, що навіть коли вони беруть лікарняний — вони все рівно активні в Slack.
Якщо у вас рішення про преміювання, або про те щоб вигнати з компанії приймаються на основі часу присутності/відсутності людини, а не на основі її продуктивності — то це дуже погано.
Погоджуюсь. На жаль все ще досить багато кейсів, коли на продуктовий бізнес в Україні здійснюється тиск. І з точки зору бізнесу безпечніше усе це будувати в Україні, з Українськими розробниками та продакт-менеджерами, але реєструвати в іншій, більш юридично безпечній країні.
Спробую дещо узагальнити.
У компанії є посади.
Зазвичай 1 людина = 1 посада.
Наприклад: Product Owner
У кожної посади є ролі.
В ідеальному світі людина на своїй посаді виконує одну роль, але ми живемо не в ідеальному світі :( Тому зазвичай на посаді є одна основна роль і декілька додаткових.
Наприклад:
Product Manager
Project Manager
People Manager
QA
У кожної ролі є свої обовʼязки. І людина, яка займає посаду з додатковими ролями, зазвичай виконує деякі обовʼязки цих додаткових ролей (в стартапі з початку більшість обовʼязків). А під час зростання, намагається позбавити себе додаткових ролей і додаткових обовʼязків. І під час цього у компанії й зʼявляються додаткові посади під ці додактові ролі.
Приклад.
Людина на посаді Product Owner також ставить задачі в Jira на розробників і слідкує за їх прогрессом (обовʼязки проджекта), проводить позапланові 1-2-1 з ключовими співробітниками, якщо бачить негайну потребу у цьому (обовʼязки пипл менеджера) та додатково тестує продукт перед релізом (обовʼязки QA).
При цьому інколи така людина вважає себе чистим Product Owner і вважає що усе це обовʼязки цієї посади. А інша людина вважає це обовʼязками інших, додаткових посад. Звідси й місскомьюнікейшен.
Мені здається, що це працюватиме тільки у випадку, коли є детальна документація по продукту, його розробці і т.п. Коли це можна передати тестувальникам до перевірки.
А у випадку, коли десь щось недозадокументовано, але відомо як внутрішня інформація — зовнішнім тестувальникам це потрібно буде пояснювати кожного разу і це займатиме багато часу.
На компьютері перша гра — це Pinball (який йшов по замовчуванню у Windows 98). На приставці — Battle Tank (бо це гра на два джойстики і знайомий давав пограти з ним)
Запропонуйте 50 000 із цих 500 000 витратити на те, щоб переконатись у можливості розв’язання бізнес-проблеми клієнта та фіналізувати, що саме буде у скоупі та в який термін ви вкладетесь.
Але ж по факту, це ніяк не вирішує біль клієнта, яка озвучена вище, а саме:
А що як зараз я заплачу кілька десятків тисяч, а потім мені скажуть, що проєкт триватиме роки й коштуватиме мільйони? Або, ще гірше, — що не візьмуться його робити.
спробував потестити. Не вдалося записатись на співбесіду
1. Побачити людей, які повинні бути онлайн, а їх немає. Цікаво чому?
2. Побачити людей, яких не повинно бути онлайн, а вони є. Цікаво чому?
3. Побачити людей, які регулярно овертаймлять. Цікаво чому?
Ось три головні питання, які дозволяє сформулювати цей бот. І я ще раз зауважу, не вирішити, а лише сформулювати.