У будь-якому разі на іншому кінці feedback loop хтось буде, клієнт зрештою. Без належної роботи з ментором цикл відгуку просто часто дорогий і довгий.
Чудово! Головне, що ви зробили відповідні висновки. Experience is cheap at any price. ))
Тільки зараз потрапив на статтю. Моя повага і вдячність 🙏.
Історія 2
Тут взагалі ультра-просто і менторство тут ні до чого. Ігнор чи перехід на особистості завжди унеможливлює будь-яку командну взаємодію. Крапка. Все решта — це вже вода та здогадки. Тому далі можу як і ви довго спекулювати чому так: така команда, культура, ментор вовк-одинак, ментор має особисті проблеми і т.д., але корисної інфи від того буде мінімально.
Історія 1.
У всіх історіях біда у тому, що у них бракує контексту. Ми завжди чуємо чийсь один бік. Але навіть з одного боку мова завжди йде про домовленості та очікування. До чого тут «менторський саквояж» якщо банально кожна з сторін виходила з якихось очікувань, часто не прокомунікованих? Наприклад, менті думав що йому проведуть серію лекцій по SQL, тоді як компанія очікувала вже наявність певних знань, а ментор вважав що його роль зведеться до разових рев’ю. У таких ситуаціях менті вкрай часто стають у дитячу роль, складають хибне враження про себе в інших сторін, не діляться відгуками, і очікують не на менторство, а на типовий «бейбісітінг».
Порада: проговорити очікування кожного окремо, потім разом. Повторювати щомісяця для контролю.
Ви з таким ентузіазмом описуєте цей неймовірний досвід, що складається враження ніби ви від такого приниження отримували неабияке задоволення.
Шкода що кейси слабенькі. Дуже цікаві варіанти з різними поколіннями: Mentor — gen X, mentee — gen Z. Чи навпаки, що ще цікавіше. Там різні культурні моменти випливають.
Ай ем сорі, а інших «досвідчених» експертів не знайшлось? У мене досвіду як у них обох разом взятих. Якщо ж по суті, то
вирівняні очікування між ментором, менті та людиною чи організацією, яка створювала цей процес
і є резюмуючим висновком цієї статті і відповіддю на всі питання. 99% проблем виникають на невідповідності очікувань: ментора не питали, менті думав що ментор — це такий розумний lmgtfy, а організація — що все має відбуватись якось саме.
Ви праві, але потрібно ще щось окрім просто бажання удальонки і грошей.
МК-61 і Пошук-1 (з додатковим модулем RAM!) і gwbasic. 🥰
У мене був МК-61 і збірник ігор до нього. Мені було цікаво робити примітивну анімацію і розрахунки, а далі gwbasic з його screen 2 вже здався космосом і будучи підлітком я злився що не міг освоїти матриці трансформацій 3D->2D. Зараз у мене вже 20+ років досвіду на усіх ролях які тільки можете уявити, але все ще цікаво розбирати тенденції у solution design.
Тому коли мені на співбесідах світчери розповідають що їм айті подобається бо з/п у доларах мені хочеться відверто ригати...
Нарешті! Нарешті хтось з купою підписників це сказав чітко в слух. Модель IT-шкіл приречена видавати вкрай низьку якість освіти by default: низькі ставки викладачів, величезні групи, відсутність належного фідбеку, агресивний пиздобольский (pardonnez mon francais) маркетинг з обіцянками з/п у доларах і швидкого працевлаштування.
Насправді більшість хочуть k8s чи docker не задаючись питанням а чи точно у проекті це доречно? Так само і з SOA чи взагалі мікро-сервісами — там де можна обійтись запросто грамотним монолітом, робиться комбайн-швейцарський-ніж тому що дуже хочеться побавитись з чимось новим. Правильний аргумент переїзду, «бо нам (девелоперам) так зручно і дуже хочеться», а решта раціоналізації вже підтягується по ходу як ось з навантаженням.
Є, як мінімум мені. Я бачу як у нас з’являється все більше україномовного контенту, статей — це вкрай важливо для боротьби. Мова — це така ж зброя, тільки ментальна. Сподіваюсь і ваша наступна стаття буде саме українською.
Класна стаття, стільки спогадів! Шкодую, що тривалий час не міг знайти однодумців по вивченню мови, поки сам не напросився у клас інформатики де діставав паперову літературу по BASIC, Turbo Pascal. Пам’ятаю як дуже хотів одну книжку по останньому, а потім виявилось що її вже хтось купив — стільки сліз було :))).
Мені одному здається що описана роль — це по суті tech lead?
Хард скіли будуть змінюватись, постійно. А набуті софт скіли завжди залишаться константою. У базовий рівень софт я би вклав активне слухання, грамотне письмо, ненасильницька комунікація — з цим вже можна щось зварити, це і так є основи лідерства та роботи у команді. Далі вже можна підключати problem solving, тайм-менеджмент і далі по списку.
У мене довгий час палало, але зараз реальність така, що середній термін роботи девелопера в компанії1.5-2 роки. Мене починає насторожувати коли бачу останніх 4-5 місць роботи з терміном у рік чи менше.