Спілкуємось. Мара, Лелека — це вже трохи інший клас, інша ніша. Мару навіть тримав в руках :) Щодо співпраці — так, вона є між різними командами, там де щось перетинається. В основному в інформаційному полі. В виробництві трохи складніше — бо у всіх свої проекти, своя ніша, своя специфіка.
Є таке, розумію. Ми теж з 2014 року пробували в «щось інженерне». А конкретно систему для стрільби з укриттів (камера на автомат + екранчик на око). Але наші уявлення про війну і технічні проблеми заставили здатися. Та й відсутність «айтішної зарплати», буду чесний теж сильно зіграла проти нас. Все таки це дає свободу, можна купити ту чи іншу електроніку і особливо не переживати. Ну і в свою чергу не бути залежним від донатів на 100%.
По перше всякі Mavic 3 банально шкода. Це хороший дрон під розвідку. І у них є дефіцит. А один — два вога які на ньому понесуть сильно збільшують ймовірність його втрати. По друге коптер типу нашого знаходиться в тій ще ціновій категорії, але несе більше, довше, дальше і загалом важчі снаряди. А в нічному варіанті спробуємо прицільну роботу по техніці.
Раджу просто сидіти, читати, дивитися відео — пазл складеться. І починати зразу з Ardupilot.
за сто км
— якщо сам передавач/приймач дозволить. У нас це 40 км в ідеальних умовах.
Так, в курсі про такі двигуни звичайно. Але вони не вписують в нашу концепцію — розвідник, несклданий в керуванні, не вимогливий, літає далі ніж умовний Mavic 3, а головне дешевий. Такі двигуни дуже цікаві під щось типу камікадзе чи перехоплювача. По дальності, в таких розмірах він помітною програє ДВЗ з пропеллером. Все таки ДВЗ економніший. Тобто якби ми робили розвідник на пальному — це був би двигун внутрішного згорання. Ну але робимо на електриці в силу потреб, знань і фінансів.
Саме так. Це її проблема. Вона має мати розміри > 20 см в діаметрі. Для коптера відносно не критично. Для літака (принаймі наших) , це вже суттєво. Ну це все в теорії. Побачимо як воно насправді.
Сильно грає роль об’яктів попереду. Тому запуски з полів якщо говорити про дальнобійні дрони. У нас робоча висота
При умові що може тримати напрям антен, на стільки на скільки і зв’язок. Грубо кажучи 20 + 20 в нашому випадку. Але ще якось би його вертати назад. Чи ви про те щоб підняти його просто над головою ? Якщо так — в нашому випадку, дальності це не додасть (при умові що запуск з хорошого місця). Але (і це дуже важливо) — сильно зменшить залежність від місця запуску (потрбність чистого поля, нема дерев попереду і т.д). Скажімо можна запускати літак з краю лісу, а наземну станцію розташувати вже «зеленці»
На скільки чув на великих висотах РЕБ працює менше. Але це на рівні чуток. В Шахідів завадостійкий GPS модуль (це десь 5-7k usd за найдешевший). Цікаво але трохи не про ту нішу в якій ми волонтеремо. Плюс інерційка мусить бути.
Так. Будемо тестувати таку ідею на коптері. GPS приймач схований в чаші з мідно-нікелевої тканини.
Розглядали. Але від ідеї відмовилися. Конкретно у нашому (та й мабуть у більшості проектів) випадку лімітуючим фактором є зв’язок. Полетіти далеко не проблема, проблема передати данні і контролювати апарат. Для прикладу наш літачок (який доробляємо) літає кілометрів на 80, але зв’язок (і це без РЕБ!) кілометрів
Просто для цікавості — якщо таку штуку робити на літаках (ми розглядали таке заняття) і при цьому купуючи готовий планер розмахом 2.4 метри, то бюджет дуже приблизно 350 дол. Дальність 100 — 150 км.
Та ні чому. Корисна дискусія. Дуже хороше питання про яке думав. Нажаль відповіді не маю. Потрібна консультація в хлопців з ППО. 1) Чи такі повільні цілі будуть збивати, чи швидко зрозуміють що це фейкові. 2) Чи додає шар фольги достатньо видимості. 3) Чи це не надурить наше ж ППО. Вугілля мабуть згорить швидше ніж він кудись долетить. Але можна повісити який небуть передавач, щоб дурити РЕР. Як варіант WI-FI на esp8266. Від 100 грам батареї (дві 18650) пропрацює мабуть кілька днів. Якраз до Москви долетить :)
Тут ще може мати негативний контекст час розгортання / згортання. Коптер як ретранслятор думаю сильно виграє по швидкості ніж дерижабль. Можливо це більш доцільне для делекобійних систем які не працюють прямо на кулі.
Чому мало ? :) Для камікадзе який летить на кілометри по відео — без ретранслятора нікуди. Тут ще часто є ось така проблема (опишу наш кейс): 1) для літаків коптерний ретранслятор не виходить, бо літає він суттєво менше ніж літак. 2) У нас масивна наземна станція яка має приймач, підсилювачі, кількасотграм батарею і основне напрямлену антену. Тобто і коптер має бути не малий це підняти і ще й має доволі гарно тримати позицію напрямленої антени (яка ще й парусить через розмір). Це не те щоб складно. Просто в умовах браку ресурсів (і грошей і часу) доводить відкидати такі ідеї. Ну а по камікадзе я таке бачив в живу. І не раз чув. Тому думаю це плюс-мінус масова річ для всяких коптерів-камікадзе.
У нас є компанія яка робить тканини і самі дерижаблі. В Дніпрі. Не пригадую як називається. Щодо швидкостей в 200 км / год. Думаю тут секрет в розмірі. Умовно кажучи 1000 м кубічних будуть мати площу поверхні не в тисячу раз більшу за один метр кубічний (як в нашому прикладі). Цікаво було б порахувати якийсь мінільно можливий розмір (на якесь максимальне значення вітру). Щодо ціни — тут дуже спірне питання. Планер не така дорога штука, як і двигун. Не здивуюсь якщо вийде на одне.
Ага так, 1 кг рівно якщо 200 грам оболонка (це я вимахуюсь що теж знаю скільки важить 1 моль повітря :) ) . Тут суб’єктивно бачу кілька проблем. Перша — щоб він міг хоч трохи корегувати себе, потрібні батареї і двигун. Парусність в такої штуки буде велика. Вітру строго постійного напряму не буває. Друге — передбачити вітер. Поки він пролетить умовних 100 км, вітер може сильно змінитися, ну а там пункт один. Третє — пірнути він не зможе, тобто вантаж треба скидати, тобто потрібна точність, а з нею ті ж таки меневрові двигуни і батареї (і вага яка приходить з ними) . Четверте — туку штуку дуже важко порахувати, щоб вона висіла на одній висоті. Через зміни тиску і температури повітря. Мені здається літак який падає по координатах технічно простіша річ, і більш точна. Можливо роль дирижаблів цікавіша як потенційного ретранслятора.
Так, я вам відписував через приватні в DOU. А тепер взагалі не бачу такої опиції. Знайдіть мене на FB www.facebook.com/...le.php?id=100007007855054