але, ще такий момент — для ФОП загальносистемника ніяких податкових наслідків не буде
Податкова вимагає, щоб адреса реєстрації ФОП співпадала з адресою реєстрації фізичної особи (навіть, якщо змінилася назва вулиці, міста тощо — на думку податкової адресу реєстрації ФОП необхідно змінити)
пошта це також не самий зручний варіант (особливо для ФОП, які зараз не в Україні). А Гетьманцева здається жоден бухгалтер не полюбляє та й податкову також (наприклад, як вони зараз зробили з новою формою декларації — 30 грудня прийняли, лише у середині січня викотили електронну форму, потім раптом вирішили що її потрібно подавати за 2022 рік й посеред робочого дня просто перестали приймати стару форму)
так, на жаль, іноді буває некоректна обробка декларацій. Й тоді дійсно краще написати лист до податкової (самий швидкий спосіб)
мабуть краще так, аніж стояти у черзі до податкової з паперовою декларацією (особливо за умов проблем зі світлом). До того, як ввели можливість подавати декларацію в електронному вигляді доводилося стояти у черзі декілька годин, щоб її подати. Крім того, зараз багато ФОПів просто не можуть подати декларацію за місцем своєї реєстрації. Чому податкова не може нормально налагодити електронний прийом звітності — це інше питання. Але, краще хоча б так. Тому, маємо те що маємо
про дабл — це вже питання до податкової, чому так виходить. Якщо строк подання декларації ще не сплив потрібно подавати нову звітну декларацію. Вона просто перезаписує інформацію зі звичайної декларації.
Добрий день! Якщо у Ви подали декларацію по другій групі за перший квартал (й декларація прийнята). Потім три місяці звітували за ставкою 2%. З третього кварталу повернулися на другу групу — вважаємо, що потрібно подати річну декларацію другої групи де вказати результати за третій та четвертий квартали (за умови, що є прийнята декларація за перший квартал)
наразі, в Таксер усі реквізити оновлені
так, в Таксер вже є оновлена форма податкового розрахунку.
Дякуємо за Ваші коментарі. Але, це не помилка — це додатковий функціонал для тих ФОП, хто напевно не бажає сперечатися з податковою (як я прокоментував вище — іноді податкові мають різні погляди на це питання). Автоматично в Таксер валюта перераховується за курсом НБУ на дату надходження й усе. А вже ФОП вирішує самостійно додавати різницю чи ні (тобто, автоматично ми не додаємо позитивну курсову різницю, для цього ФОП потрібно додати окрему операцію).
У Таксер курсова різниця рахується за принципом ЛІФО (першою обмінюється валюта, яка надійшла останньою). Можливо тому вийшла велика курсова різниця (адже НБУ з початку війни заморозив курс долару на декілька місяців, а потім різко його підняв). Дійсно, згідно з Податковим кодексом валюта просто рахується за курсом НБУ на дату надходження й про позитивну курсову різницю нічого не сказано. Але, податкова іноді вимагає, щоб позитивну різницю рахували у дохід (наприклад, відповідь про те, що це дохід ФОП мені надала Одеська обласна податкова на мій запит).
Якщо за рік ЄСВ взагалі не сплачувався — цей Додаток можна не подавати
У Вас взагалі не змінилася адреса? Або змінилася лише в ЄДР, а в податковому кабінеті ні? Адже, після того, як заява відправлена через Дію інформація про ФОП оновлюється протягом 24 годин
Попередньо змінилися реквізити у Кропивницькому, Полтаві, Кривий ріг й реквізити по цім містам у нас оновлені (наприклад, якщо вірити сайту податкової, у Києві реквізити для сплати єдиного податку не змінилися).
додаток з ЄСВ подається разом з декларацією за ставкою 2% за грудень. Але, там вказується не лише той період, коли ФОП був на спеціальній ставці, а весь період, коли ФОП знаходився у 2022 році на спрощеній системі (наприклад, якщо ФОП був на першій групі з 1 січня 2022 року, а на 2% перейшов у квітні — у додатку потрібно вказати період перебування на спрощеній системі:
Закрити ФОП рахунки потрібно, але коли це робити чітко не регламентовано. В принципі, можна не прив’язувати момент закриття рахунку до моменту сплати податків (так, податки можна сплатити через касу банку або з власного рахунку фізичної особи, головне, що платником був вказаний саме Ви). Можна, наприклад, сплатити податки (сума ж, мабуть вже буде відома), закрити рахунок ФОП та подати заяву про припинення. З приводу декларації, на прикладі третьої групи 5% — якщо ФОП припинено у лютому, тоді потрібно подати квартальну декларацію з відміткою у п. 8.1 (тоді звичайна квартальна декларація перетворюється у декларацію ліквідаційну) та додати до декларації додаток 1. Так, в Таксер це можна зробити — потрібно створити декларацію, періодом вказати квартал та поставити відмітку про припинення й внизу сторінки з’явиться кнопка додавання Додатку 1. Подати декларацію можна починаючи з дня, коли у податкової з’явиться інформація про припинення та до останнього дня для подання звичайної квартальної декларації (тобто останній строк, як у звичайної декларації) .Різниці коли сплачувати не має, головне, щоб на останній день, передбачений для сплати ЄП або ЄСВ сплачені суми були не менше ніж вказані у декларації. Податкова проведе списання ЄСВ на підставі Додатку 1 до річної декларації за 2022 рік. Так, ЄСВ за 2021 рік було списано лише після 20 лютого 2022 року.
Ваш бухгалтер має рацію. Частіше за все така помилка виникає коли у податковій є інформація про іншій ключ, який ще діє. Але, якщо в тексті помилки не вказано, що присутній інший сертифікат — достатньо переподати звіти (так, податкова «знайомиться» з новим сертифікатом, скоріш за все, звіт буде прийнято.
Дійсно, так може бути. Але, від цього ніхто не застрахований. Поточну заборгованість можна відслідковувати у електронному кабінеті податкової або через Таксер. Тут ФОП може перевірити поточні сплати та заборгованість
ФОП взагалі перевіряють не дуже часто. Крім цього, це не завжди залежить від закриття ФОП (частіше перевіряють, якщо контрагент ФОПа був оштрафований — тоді податкова іноді перевіряє контрагентів порушника, якщо не сходяться дані в декларації ФОП з даними, які є у податкової (наприклад, якщо інший суб’єкт господарювання у податковому розрахунку показав, що сплатив ФОПу 1млн грн, а ФОП у своїй декларації показав суму менше тощо). Віддалено перевірку не проходять.
Більше схоже на сарказм) ні, достатньо вказати квартира або офіс. Якщо було здійснено апгрейд нічого додатково подавати не потрібно. Доречі, у довіднику типу об’єктів є, наприклад, такі типи, як овочі або стіл, але, там не має комп’ютер або ноутбук. Податковий кодекс вимагає, а вже ФОП сам для себе вирішує