адвокат в патентний повірений
  • Офіційна відповідь від польських податківців — з українського ФОП треба платити податок працюючи здально з Польщі

    Я це розумію, але у нас угода з Польщею 93-го року, а там ще стара редакція і написано «календарний рік», тому рахувати треба по роках 2022, 2023, як поляки самі пишуть — виходить, що з 1 січня кожного року 183 дні починають перебіг наново.

    Підтримав: Vitalii Baziuk
  • Офіційна відповідь від польських податківців — з українського ФОП треба платити податок працюючи здально з Польщі

    А всі українці, які звернулися до польської податкової і отримали роз’яснення щодо оподаткування, вчинили дурість? Поділилась людина інформацією, тепер всі розумні

  • Офіційна відповідь від польських податківців — з українського ФОП треба платити податок працюючи здально з Польщі

    Про 183 дні і податковий та календарні роки, а не будь-який період в 12 місяців, хоч і не про ФОПів eureka.mf.gov.pl/...​informacje/podglad/529394 Zgodnie z art. 3 ust. 1a pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, rezydentem podatkowym jest osoba przebywająca w Polsce powyżej 183 dni w roku podatkowym (czyli w przypadku osób fizycznych — w roku kalendarzowym). Oznacza to, że okres 183 dni pobytu należy liczyć oddzielnie w każdym roku podatkowym.

    Fakt, że pobyt zleceniobiorców przekroczył w 2022 r. 183 dni nie wpływa na sposób opodatkowania tych osób w 2023 roku w kontekście art. 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    Підтримав: Olga Galepa
  • Офіційна відповідь від польських податківців — з українського ФОП треба платити податок працюючи здально з Польщі

    Тут ще треба розбиратися, може постійне представництво формально і виникло через 6 місяців перебування українського ФОПа в Польщі і в результаті здійснення господарської діяльності, але чи був у нього прибуток протягом всього податкового 2022 року, який може бути віднесений саме до цього постійного представництва/zyski, które można przypisać temu zakładowi/profits that are attributable to the permanent establishment — це окреме питання. Ось аналогія Wobec powyższego w Rumunii opodatkowaniu będą podlegać wyłącznie zyski do których powstania doprowadził Zakład w związku ze swoja aktywnością gospodarczą. Opodatkowaniu nie będą podlegać natomiast zyski za których powstanie jest odpowiedzialna bezpośrednio Spółka sip.lex.pl/...​e-cit-w-zwiazku-185215992 Однак, угода про подвійне оподаткування з Польщею датована 1993 роком і її явно не розробляли під війну, ФОПів і їхні дистанційні послуги. Тому можливо краще всім зацікавленим надіслати масові запити до української податкової в порядку ст. 26 угоди zakon.rada.gov.ua/laws/show/616_168#Text щоб вона сама вирішила з поляками, як вони оподаковуюють доходи українських ФОПів в Польщі, а не ми сам на сам поодинці «билися» з польскою податковою

  • ФОП в Украине с жизнью в Польше

    О, цікаво про 183 дні і податковий та календарні роки, а не будь-який період в 12 місяців, хоч і не про ФОПів eureka.mf.gov.pl/...​informacje/podglad/529394 Zgodnie z art. 3 ust. 1a pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, rezydentem podatkowym jest osoba przebywająca w Polsce powyżej 183 dni w roku podatkowym (czyli w przypadku osób fizycznych — w roku kalendarzowym). Oznacza to, że okres 183 dni pobytu należy liczyć oddzielnie w każdym roku podatkowym.

    Fakt, że pobyt zleceniobiorców przekroczył w 2022 r. 183 dni nie wpływa na sposób opodatkowania tych osób w 2023 roku w kontekście art. 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

  • ФОП в Украине с жизнью в Польше

    Бачив ваш комент нижче. То розяснення польської податкової. Відповідь по суті надасть хіба що польський податковий консультант, а тут більше інформація, щоб поставити йому правильні питання. З того як я розумію, працівники української юрособи, навіть якщо вони на неї працюють віддаленно, будуть платити податок зі своєї зарплати і в Польщі, якщо живуть там більше 183 днів. А якщо український ФОП веде бізнес віддалено, перебуваючи в Польщі, хоч і з тимчасовим захистом, то через 6 місяців перебування в Польщі його теж почнуть обкладати польским податком, тому що вони вважають, що господарська діяльність ведеться в Польщі.

    Підтримав: Valeriy Shvets
  • ФОП в Украине с жизнью в Польше

    Щодо українських ФОПів скоріш за все діяльність буде вважатися постійний представництвом, і доведеться платитит податок за нього в Польщі
    https://eureka-mf-gov-pl.translate.goog/informacje/podglad/515302;keyWords=Ukrainy?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp
    Тобто, як правило, доходи від зареєстрованої на території господарської діяльностіУкраїнапідлягає оподаткуванню в Україні, якщо економічна діяльність не ведеться на території Польщі через розташоване там «постійне представництво».

    В описі справи та в додатку Ви вказали, що приїхали до Польщі через війну в Україні, і плануєте перебувати тут з 1 січня 2023 року до 1 січня 2025 року, і протягом цього періоду Ви матимете постійне місце проживання. Залишаючись у Польщі, він продовжує вести бізнес, зареєстрований на територіїУкраїна, в незмінному обсязі, надає послуги з вивчення англійської мови для своїх клієнтів Україна. Для цього він використовує можливість віддаленої роботи.

    Маєте сумніви, чи підлягатиме оподаткуванню в Польщі дохід від ФОП, зареєстрованого в Україні, але дистанційно з території Польщі?
    Оскільки Ви будете вести підприємницьку діяльність дистанційно з території Польщі, перебуваючи в цій країні, заявляю, що в період з 1 січня 2023 року до 1 січня 2025 року Ви будете вести підприємницьку діяльність у Польщі, яка відповідає умовам її визнання як проводиться за допомогою «постійне представництво», про яке йдеться у ст. 5 Конвенції між Урядом Республіки Польща та УрядомУкраїна. Дохід, який ви отримуєте від своєї підприємницької діяльності, який можна віднести до цього постійного представництва, розташованого в Польщі, підлягатиме оподаткуванню лише в Польщі. Подвійного оподаткування немає, тому метод уникнення подвійного оподаткування не застосовується.
    У Польщі доходи від підприємницької діяльності повинні оподатковуватись відповідно до положень Закону про податок на доходи фізичних осіб або Закону про єдиний податок на доходи фізичних осіб, залежно від обраної форми оподаткування.
    Отримані доходи повинні бути відображені та оподатковані в поданих податкових деклараціях.

    https://eureka-mf-gov-pl.translate.goog/informacje/podglad/518291;keyWords=Ukrainy?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

    Відповідно до опису справи, Ви маєте постійне місце проживання в Україні, Ви залишили квартиру/нерухомість, в якій Ви зареєстровані відповідно до законодавства України та в якій хочете продовжувати постійно проживати, а Ваше перебування в с. Польща тимчасова, пов’язана з військовими діями. Крім того, центр ваших особистих і життєвих інтересів постійно зосереджений на територіїУкраїна.
    Таким чином, навіть якщо ви перебуваєте в Польщі більше 183 днів, ваша податкова резидентність не зміниться, і ви будете мати обмежені податкові зобов’язання в Польщі.
    Тобто, як правило, доходи від зареєстрованої на території господарської діяльностіУкраїнапідлягає оподаткуванню в Україні, якщо економічна діяльність не ведеться на території Польщі через розташоване там «постійне представництво».
    Стосовно питання, чи можна вважати Вашу діяльність на території Республіки Польща веденням постійного представництва (закладу), що підлягає оподаткуванню на території Республіки Польща , слід зазначити наступне.
    В описі справи Ви вказали, що на територіїУкраїнавів господарську діяльність і зараз, після прибуття до Польщі, продовжує дистанційно з території Республіки Польща надавати послуги українській юридичній особі. Ці послуги вона надає в розрахункові періоди, на постійній основі, на основі договору, укладеного з українським заводом американського підприємця. Ви також зазначили, що якщо збройний конфлікт триватиме довше 183 днів, ви вирішите перенести своє стандартне місце на територію Польщі.
    Вищевказаним умовам відповідає ваш заклад. Об’єкт також має певний ступінь постійності, і ви наразі ведете через нього власний бізнес.
    Отже, у вас є місце в Польщі, через яке ви ведете господарську діяльність, дистанційно надаючи послуги українській юридичній особі. Ви виконуєте ці дії, використовуючи приватне приміщення, громадський простір або простір, який періодично надається для виконання контракту. Незважаючи на те, що Ви плануєте повернутися в Україну, наразі сам факт ведення господарської діяльності з території Польщі дозволяє вважати, що Ви маєте завод у Польщі, у розумінні ст. 5 вище Конвенція.
    Отже, ваша підприємницька діяльність на території Польщі відповідає умовам для визнання її такою, що здійснюється через «постійне представництво», про яке йдеться у статті 5 Конвенції між Урядом Республіки Польща та УрядомУкраїна.
    Таким чином, ведення Вами господарської діяльності через постійне представництво (представництво) підлягає оподаткуванню на території Республіки Польща згідно зі ст. 7 сек. 1 згаданої Конвенції, відповідно до якої прибуток підприємства Договірної Держави оподатковується лише в цій Державі, якщо підприємство не здійснює підприємницьку діяльність в другій Договірній Державі через розташоване в ній постійне представництво.
    Таким чином, дохід, який ви отримуєте від своєї підприємницької діяльності, який можна віднести до цього постійного представництва, розташованого в Польщі, підлягатиме оподаткуванню лише в Польщі.
    Таким чином, як дохід, отриманий вами після 183 днів у році, так і дохід за період до закінчення 183 днів перебування в Польщі, слід звітувати для оподаткування в Польщі.
    У Польщі доходи від підприємницької діяльності повинні оподатковуватись відповідно до положень Закону про податок на доходи фізичних осіб або Закону про єдиний податок на доходи фізичних осіб, залежно від обраної форми оподаткування.

    https://eureka-mf-gov-pl.translate.goog/informacje/podglad/522193;keyWords=Ukrainy?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

    Ваші сумніви зводяться до того, чи підлягає оподаткуванню в Польщі ваш дохід від приватного підприємця, зареєстрованого в Україні, але здійсненого дистанційно з території Польщі, якщо ви перебуваєте в Польщі більше 183 днів у податковому році. Однак спочатку вам потрібно визначити, де ви проживаєте для цілей оподаткування. Ця інформація є відправною точкою для визначення оподаткування вашого доходу від підприємницької діяльності.
    Оскільки ваше перебування в Польщі перевищує 183 дні на рік, то зазначена в ст. 3 сек. 1а п. 2 Закону виконано, а тому, виходячи з польського податкового законодавства, я вважаю, що Ви маєте місце проживання в Польщі.
    Але з опису справи вбачається, що ви також маєте місце проживання в Україні, є там податковим резидентом. Отже, на підставі диспозиції, визначеної ст. 4а Закону про податок з доходів фізичних осіб, яка вимагає враховувати договори/конвенції про уникнення подвійного оподаткування, в даному випадку колізійні норми, які регулюються ст. 4 Конвенції між Урядом Республіки Польща та УрядомУкраїнаПро уникнення подвійного оподаткування та попередження ухилення від сплати податків на доходи і майно, прийнятий у Києві 12 січня 1993 р. (Закон. вісник, 1994 р., N 63, ст. 269).
    Відповідно до опису справи, ви маєте податкове резидентствоУкраїна, Ваша діяльність зареєстрована в цій країні, і ваше перебування в Польщі пов’язане тільки з військовими діями в Україні. Ви живете в Польщі з дружиною та двома дітьми і маєте банківський рахунок у Польщі. Крім того, у вас є квартира та інша сім’я (родичі) в Україні. Ви маєте зареєстроване ФОП в Україні, яким керуєте дистанційно з Польщі. У вас немає установи для ведення бізнесу. Діяльність здійснюється з квартири, яку ви здаєте в оренду для проживання. Ви отримуєте дохід від свого бізнесу.
    Усі ці обставини зумовлюють те, що у вас є тісніші стосунки з Україною. Таким чином, навіть якщо ви перебуваєте в Польщі більше 183 днів, ваша податкова резидентність не зміниться, і ви маєте обмежені податкові зобов’язання в Польщі.
    У світлі представленого опису майбутньої події виходить, що до Польщі Ви приїхали через війну, але центр своїх життєво-економічних інтересів і життєвих планів пов’язуєте з Україною. Зараз у Польщі проживає лише дружина та діти. Таким чином, незважаючи на те, що основним фактором є місце проживання сім’ї, головним чином подружжя та, наприклад, дітей, сам факт перебування з цим подружжям у Польщі не призведе до визнання вас особою з необмеженим податковим зобов’язанням у Польща в ситуації, коли тісніші економічні зв’язки (наприклад, власність нерухомості, інвестиції, професійна та економічна діяльність) або життєві плани подружжя будуть більш тісно пов’язані з Україною.
    Беручи до уваги інформацію, надану в заяві, я заявляю, що в період з моменту прибуття до Польщі Ви будете підлягати обмеженій податковій відповідальності в Польщі, про яку йдеться у ст. 3 сек. 2a Закону про податок з доходів фізичних осіб, тобто податковий обов’язок лише з доходів, отриманих на території Польщі, враховуючи Конвенцію про уникнення подвійного оподаткування.

    Посилаючись на Ваші сумніви щодо оподаткування доходів від підприємницької діяльності, зареєстрованої на територіїУкраїнаале проводиться дистанційно з території Польщі, слід зазначити, що:
    В описі справи та в додатку ви вказали, що приїхали до Польщі 7 березня 2022 року лише через військові дії, які тривають в Україні. Ви плануєте повернутися в Україну після закінчення активних бойових дій. Перебуваючи в Польщі, ви керуєте приватним підприємством, зареєстрованим на території Українавіддалено з території Польщі в орендованій квартирі для проживання.
    Оскільки Ви здійснюєте підприємницьку діяльність з моменту прибуття дистанційно з території Польщі, при цьому є місце провадження підприємницької діяльності (орендована квартира), зазначаю, що в період з 07.03.2022 р. по м.п. на даний момент, Ви здійснюєте підприємницьку діяльність у Польщі, яка відповідає умовам визнання її такою, що здійснюється за допомогою «підприємства», про яке йдеться у ст. 5 Конвенції між Урядом Республіки Польща та УрядомУкраїна. Дохід, який ви отримуєте від своєї підприємницької діяльності, який може бути віднесений до цього постійного представництва, розташованого в Польщі, підлягатиме оподаткуванню лише в Польщі. Подвійного оподаткування немає, тому метод уникнення подвійного оподаткування не застосовується.
    На оподаткування доходу від господарської діяльності на території Польщі впливає фактичне отримання цього доходу в цій країні.

    https://eureka-mf-gov-pl.translate.goog/informacje/podglad/523071;keyWords=Ukrainy?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

    Навіть якщо практика держав-членів не є єдиною щодо критерію часу, досвід показує, що постійне представництво зазвичай не вважається таким, що існує, якщо діяльність здійснювалася в країні через постійне представництво, яке утримувалося менше шести місяців. Постійне представництво не вважається таким, що існує, якщо діяльність здійснювалася в країні через постійне місце діяльності, яке зберігалося менше шести місяців.
    Оскільки Ви ведете підприємницьку діяльність з моменту прибуття дистанційно з території Польщі, з одночасним існуванням місця підприємницької діяльності (орендованої квартири), зазначаю, що в період з 15 лютого 2022 року по теперішній час ви ведете підприємницьку діяльність у Польщі, яка відповідає умовам визнання її такою, що здійснюється за допомогою «закладу», про який йдеться у ст. 5 Конвенції між Урядом Республіки Польща та Урядом Україна. Дохід, який ви отримуєте від своєї підприємницької діяльності, який може бути віднесений до цього постійного представництва, розташованого в Польщі, підлягатиме оподаткуванню лише в Польщі. Подвійного оподаткування немає, тому метод уникнення подвійного оподаткування не застосовується.

  • ФОП в Украине с жизнью в Польше

    Гугл траслейт індивідуальної консультації

    Щодо працевлаштованих українськими роботодавцями, але тих, що живуть в Польщі

    https://eureka-mf-gov-pl.translate.goog/informacje/podglad/511511;keyWords=Ukrainy?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp
    Отримання статусу нерезидента в Польщі не означає відсутність обов’язку сплачувати податок на доходи, отримані в Польщі.

    Незалежно від податкового статусу (тобто чи є громадяниномУкраїнає податковим резидентом Польщі абоУкраїна), тоді, як правило, наймана робота, виконана на території Польщі (також нерезидентом), підлягає оподаткуванню в Польщі (стаття 15(1) Угоди). Правовою основою в національному законодавстві є ст. 3 сек. 2б п. 1 Закону про ПДФО. Виняток з оподаткування найманої праці на території Польщі випливає зі ст. 15 сек. 2 договори. Коли виконуються певні умови, а саме:
    a) перебування в Польщі протягом періоду або періодів, що не перевищують загалом 183 днів у податковому році,
    b) винагорода виплачується роботодавцем або від імені роботодавця, який не має місця проживання чи місцезнаходження в Польщі, і
    c) оплату винагороди не несе постійне представництво або постійне представництво, яке роботодавець має в Польщі,
    доходи оподатковуються тільки в Україні.
    Це означає, що навіть якщо податкове місце проживання біженця не зміниться зУкраїна, то після 183 днів перебування дохід, отриманий від віддаленої роботи, виконаної в Польщі для українського роботодавця, підлягає оподаткуванню в Польщі.

  • Податкове резидентство та питання подвійного оподаткування для ІТ в Польщі. Як нарешті визначитись

  • Законодавство про вільне використання інформації і до чого тут мобільні застосунки

    Ми з вами розійшлися в напрямках обговорення. Відкриті дані то переважно про публічну інформацію і набори даних про факти, обставини, показники, статистика, реєстри і тп.

    Я мав на увазі, що мобільний застосунок сам по собі також є інформацією.

    Враховуючи свободу використання будь-якої інформації, виникає питання, чи можна чужий застосунок копіювати, розповсюджувати, встановлювати на необмеженій кількості пристроїв, зберігати необмежену кількість копій, доробляти і робити щось нове, скопіювавши чужий застосунок.

    Свобода використання інформації «каже», що можна все, а авторські права «кажуть», що можна лише те, що дозволив власник авторських прав.

    Я веду до того, що дійсно можна те, що дозволив автор, але можна й трошечки більше, навіть, якщо автор не дозволив, бо все ж таки свобода інформації теж діє.

  • Законодавство про вільне використання інформації і до чого тут мобільні застосунки

    Я не виступаю проти ліцензій і будування економіки. Мені не подобаються ситуації, коли ліцензії встановлюють користувачам безпідставні обмеження в користуванні застосунками. Такі обмеження будуються або на конфіденційності інформації або на авторських правах. Про конфіденційну інформацію я тут вже написав, що якщо застосунок продається всім на публічній платформі, то підстав називати інформацію в застосунку чи сам застосунок конфіденційними нема, а значить обмеження в подальшому поширенні застосунку, засновані на конфіденційності, також безпідставні. Про обмеження засновані на авторських правах планую далі написати. Щодо штатів, то там теж не всі задоволені, є цікава книга про це, хоч і юридична books.google.com.ua/...​ end of ownership&f=false або тут в перекладі books.google.com.ua/...​&q=конец владения&f=false

  • Законодавство про вільне використання інформації і до чого тут мобільні застосунки

    Дякую! Ви мабуть мали на увазі open source. Справа в тому, що авторські права включають в себе право забороняти іншим робити постійне або тимчасове відтворення комп’ютерної програми, включаючи її завантаження, виведення на екран, запуск, передачу або зберігання. Я веду до того, що ця заборона не є абсолютною, тому що з іншого боку у інших осіб є свобода використання інформації, і заборона тисне на свободу, а свобода тисне на заборону, а тому можуть бути ситуації, коли відтворення програми можливе навіть, коли автор має право і забороняє відтворення, бо така заборона починає перетворюватися на зловживання.

  • Що таке мобільний застосунок — товар, послуга, робота, інформація чи все разом

    Патенти і винаходи — це окрема тема. Я планував далі пояснити як співвідносяться авторське право і право на вільне використання інформації, бо між ними є конфлікт.

    Підтримав: Зорян Шкіряк
  • Що таке мобільний застосунок — товар, послуга, робота, інформація чи все разом

    Комп’ютерну програму саму по собі неможливо зареєструвати як винахід чи корисну модель. Це прямо вказано в нашому законі про винаходи. Тому по суті патентують комп’ютерно реалізовані методи (computer-implemented methods) — алгоритми. Той дядько каже, що у нього патент на процес оплати, але на що саме, не зрозуміло, бо процес оплати має купу етапів, і у. нього міг бути патент на будь-яку операцію з будь-якого етапу. В якому зі етапів сидить його патент, можна тільки здогадуватся. Щодо України в цій сфері, наприклад, Приватбанк володіє в Україні патентами на «Спосіб дистанційної аутентифікації користувача та система для його здійснення» sis.ukrpatent.org/uk/search/detail/394693 та патентом на «Спосіб здійснення кредитної транзакції для покупки товарів або послуг» sis.ukrpatent.org/uk/search/detail/430048 Дивіться вкладку, на свій вибір, Опис, Реферат. Там пояснюється, що вигадав винахідник. Тому відповідь на ваше питання, так, у нас так теж можливо.

  • Вільний Південь. Репортаж з Іванівки, мого рідного села

  • Що таке мобільний застосунок — товар, послуга, робота, інформація чи все разом

    Дякую вам, що ознайомились з моєю публікацією. Хоча ви не адресували свій коментар безпосередньо мені, я буду вам вдячний, якщо ви поділитесь, в яких джерелах ви зустріли схожу зведену інформацію про статус мобільних застосунків в Україні.

  • Що таке мобільний застосунок — товар, послуга, робота, інформація чи все разом

    Можливо, абревіатура ДМСУ вам здалась схожою на ДСТУ, але в тексті мався на увазі лист від Державної митної служби України (ДМСУ). Служба тоді пояснювала, що митне оформлення програм, розроблених на замовлення і переданих на дисках і дискетах, не потрібне, бо це результати послуг і робіт, а вони не підлягають митному оформленню, а от коли йдеться про тиражоване програмне забезпечення на носіях, тоді так, митне оформлення імпорту/екпорту необхідне. До речі, ДМСУ посилалась zakon.rada.gov.ua/...​ada/show/v3743342-01#Text на документ ООН, але ж то 2001 рік, і дискети дійсно були ще в обігу.

  • В каком районе Киева лучше всего арендовать квартиру/комнату?

    Тут за допомоги фільтрів можна подивитися про райони Києва — ЛУН Місто. Карта комфорту misto.lun.ua/map?l=k-l_2018

    Підтримав: Anastasia
  • Зеленський доручив скасувати дозволи на пересування військовозобов’язаних

    Треба подивитися редакцію статті 37, коли закон прийняли, і в якому контексті вона була, бо зараз частина залишилась, а контекст зник.
    В 1992 р. вона була в частині, присвяченій зміні місця проживання, і там згадувалися і місце тимчасового проживання місце постійного проживання, і йшлося про виїзд з місця постійного проживання.
    Логічно, якщо ти виїжджаєш з місця постійного проживання, значить ти знайшов собі інше місце постійного проживання, а не тимчасового проживання, а тому потрібні і дозвіл на виїзд і зміну місця і постановка на облік.
    В 99 році статтю поміняли, але фраза «постійне місце проживання» залишалася і так було до 2006 р. до нової редакції закону. Чому поміняли не знаю. І так воно залишилось до 21 року, і в 21-му трохи поміняли там слова.
    Виїзд з місця проживання можна тлумачити так, що особа поїхала зі свого житла в інший район міста, але це абсурд. Значить, законодавець мав щось інше на увазі. «Виїзд» слід тлумачити саме зміну місця постійного проживання (вибуття), і це підтверджується використанням однокорінного слова в ст. 15 — переїзд на нове місце проживання;

  • Зеленський доручив скасувати дозволи на пересування військовозобов’язаних

    Причина в тому, як розуміти фразу «виїзд з місця проживання». В законі йшлося про зміну місця постійного проживання, і з цим ніхто не сперечається — воєнний час, хочеш змінити місце проживання — отримуй дозвіл. Проте порядок написаний таким чином, що дозвіл потрібен на будь-яке пересування від місця проживання, а це явно не дорівнює переїзду на нове місце проживання, яке мав на увазі закон. І я боюся, що Генштаб сам не зможе вирішити цю проблему, бо нема чіткості того, що вважати місцем постійного проживання, скільки часу відсутності в цьому місці і з яких причин слід вважати переїздом на нове місце проживання, і що робити з тими, хто вибув з постійного місця проживання, але періодично постійно змінює місце тимчасового проживання.

    Підтримав: Certificated Public Accountant